خانهاخبار
شیائومی ۱۴ به قدرتمندترین گوشی لیست آنتوتو بدل شده است

شیائومی ۱۴ به قدرتمندترین گوشی لیست آنتوتو بدل شده است

بنچمارک آنتوتو به تازگی لیست گوشی‌های پرچمدار قدرتمند ماه اکتبر را منتشر کرده که نماینده‌های تازه‌نفس شیائومی عملکرد قدرتمندی از خود نشان داده‌اند.
۱۵ آبان ۱۴۰۲

در دنیای رو به رشد گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، عملکرد و قدرت پردازشی دستگاه از نظر کاربران یکی از مهمترین عوامل برای خرید گوشی محسوب می‌شود. در این رابطه، بنچمارک آنتوتو به تازگی لیست گوشی‌های پرچمدار ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ را براساس قدرت پردازشی تراشه به اشتراک گذاشته است. در لیست این بنچمارک، نمایندگانی از برندهای شیائومی، ویوو، وان پلاس، اوپو و ریلمی حضور دارند. با این وجود، پرچمدارهای تازه‌نفس شیائومی یعنی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو موفق به کسب رتبه اول و دوم لیست آنتوتو شده است.

image

در جایگاه نخست بنچمارک آنتوتو، شیائومی ۱۴ را مشاهده می‌کنیم که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی ثبت شده است. این گوشی با امتیاز خارق‌العاده ۱٬۹۹۷٬۴۲۷ موفق به شکست همه گوشی‌های حاضر در لیست شده و جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

image

شیائومی ۱۴ بعد از برادر کوچک‌تر خود و در جایگاه دوم لیست قرار گرفته است. این گوشی با کانفیگ مشابه رم ۱۶ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی امتیاز  ۱٬۹۸۵٬۰۱۴ را کسب کرده است. علی‌رغم آن که انتظار می‌رفت نسخه پرو سری شیائومی در جایگاه اول لیست آنتوتو قرار بگیرد، تفاوت بین امتیازهای شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو چندان فاحش نیست و دو گوشی عملکرد مشابهی را از خود نشان داده‌اند.

وان پلاس Ace 2 پرو با اختلافی نسبتا چشمگیر در رتبه سوم ایستاده و امتیاز ۱٬۶۶۳٬۵۰۷ را به خود اختصاص داده است. پرچمدار وان پلاس به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو، حافظه رم ۲۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی مجهز است. در رتبه‌های چهارم و پنجم، به ترتیب گوشی‌های IQOO 11S و IQOO 11 پرو جای دارند.

image

جایگاه ششم لیست آنتوتو در اختیار گوشی ویوو X90 پرو پلاس با امتیاز کلی ۱٬۶۲۴٬۶۷۵ است. این گوشی نیز از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره می‌برد. پس از این دستگاه، ریلمی جی‌تی ۵ قرار دارد که امتیاز ۱٬۶۲۱٬۱۸۸ را ثبت کرده است. در سه جایگاه آخر گوشی‌های اوپو فایند X6 پرو، IQOO 11X و IQOO نئو ۸ پرو قرار دارند.

image

شایان ذکر است که همه گوشی‌های حاضر در لیست آنتوتو (به غیر از سری شیائومی ۱۴) از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو بهره می‌برند. در این راستا، به نظر می‌رسد تراشه‌های پرچمدار کوالکام به طور کامل بازار محصولات پرچمدار را در اختیار گرفته‌اند و تولید‌کنندگان اعتماد بیشتری به سخت‌افزار غول تراشه‌‌سازی آمریکایی دارند.

در نهایت باید اشاره کرد که انتظار می‌رود با عرضه گوشی‌هایی مانند وان پلاس ۱۲ و IQOO 12 پرو که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه مجهز هستند لیست آنتوتو دچار تغییراتی شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید