خانهاخبار
رشد چشمگیر حملات سایبری به ایران

رشد چشمگیر حملات سایبری به ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۲۰ برابری حملات سایبری در یک سال گذشته خبر داد.
۱۵ آبان ۱۴۰۲

در سالهای گذشته شما هم کموبیش عبارت حملات سایبری را شنیدهاید. جنگ سایبری یا حملات سایبری معمولا در میان دولتها با انگیزه سیاسی رخ میدهد و میتواند صدمات جبرانناپذیری را به بخشهای مختلف یک کشور وارد کند. کشور ما ایران نیز در سالهای اخیر چندین مرتبه مورد هدف حملات سایبری قرار گرفته و آنطور که گفته میشود در یک سال گذشته این حملات افزایش 20 درصدی داشته است.

image

بر اساس گزارشی از ایسنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاش مستمر دشمن برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های ارتباطی کشور گفته است:

یک سال گذشته حجم حملات سایبری DOS (حمله‌ منع خدمت) و DDOS (حمله‌ منع خدمت توزیع‌شده) افزایش ۲۰ برابری داشته است و عمده هدف این حملات کور، مختل کردن و از کار انداختن روند خدمت‌رسانی کسب‌وکارهاست که در نقطه مقابل هدف پدافند غیرعامل یعنی تضمین ارائه خدمت به مردم است. مقابله با این سطح و این حجم از حملات تدابیر ویژه‌ای می‌طلبد که در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت به‌صورت لحظه‌ای در حال مقابله است و سامانه‌های مقابله با حملات DOS و DDOS را گسترش داده است و این باعث شده که بخش زیادی از سرویس‌هایی حیاتی کشور که توسط وزارت ارتباطات پشتیبانی می‌شوند در یک حاشیه امن قرار گیرند.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید