خانهاخبار
آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه M3 معرفی شد

آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه M3 معرفی شد

بامداد امروز به وقت ایران کاربران آی‌مک بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار با نسل جدید این کامپیوتر رومیزی با پردازنده جدید روبه‌رو شدند.
۹ آبان ۱۴۰۲

اپل بامداد امروز پس از گذشت سه سال، آی‌مک ۲۴ اینچی را با تراشه M3 آپگرید کرد. زبان طراحی این دستگاه با نسل پیشین خود که با تراشه M1 همراه بود، هیچ تفاوتی ندارد و تنها سرعت و عملکرد پردازشی آن ارتقاء پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات فنی آیمک ۲۴ اینچی بیشتر آشنا خواهیم شد.

همان طور که اشاره شد، از نظر طراحی هیچ تغییری به وجود نیامده است. نمایشگر ۲۴ اینچی آن نیز با همان رزولوشن 4.5K همراه است و به عنوان بزرگ‌ترین تغییر، باید به جایگزین شدن تراشه M1 با تراشه M3 اشاره کرد؛ چرا که این دستگاه از سال ۲۰۲۱ به هیچ عنوان آپگرید نشده بود.

image

پردازنده M3 بر اساس تراشه A17 Pro که همزمان با رونمایی از آیفون ۱۵ پرو شاهد آن بودیم، طراحی و توسعه یافته است. این اولین پردازنده اپل است که بر پایه لیتوگرافی ۳ نانومتری و مخصوص مک‌ها طراحی شده است. به گفته اپل، زمانی که حرف از GPU به میان می‌آید، شاهد قدرت این پردازنده خواهیم بود. M3 و A17 Pro اولین تراشه‌های اپل هستند که از تکنولوژی Ray Tracing به صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند.

عملکرد پردازنده M3 در مقایسه با M1 و M2 به ترتیب ۳۰ و ۱۵ درصد بیشتر گزارش شده است. به دلیل معماری جدید و حتی با وجود عملکرد پردازشی قوی‌تر و بهتر، این تراشه از مصرف انرژی کمتری برخوردار است. نسخه پایه آن ۸ هسته‌ای بوده و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای نیز مکمل آن خواهد بود.

قیمت این دستگاه با نسل پیشین خود هیچ فرقی نکرده و برای مدل پایه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به همراه ۸ گیگابایت رم، باید ۱۲۹۹ دلار برپدازید. شایان ذکر است که آیمک ۲۴ اینچی، تنها به تراشه M3 مجهز بوده و اثری از پردازنده‌های M3 Pro و M3 Max برای آن دیده نمی‌شود. پیش فروش این محصول از امروز در وب سایت اپل آغاز شده و تاریخ عرضه آن نیز ۷ نوامبر مصادف با ۱۶ آبان ماه اعلام شده است.

image


جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید