خانهاخبار
دیسک درایو پلی استیشن ۵ اسلیم برای اتصال به کنسول نیاز به اینترنت دارد!

دیسک درایو پلی استیشن ۵ اسلیم برای اتصال به کنسول نیاز به اینترنت دارد!

به تازگی شاهد انتشار خبر عجیبی درباره دیسک درایو جداگانه کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم بودیم.
۳ آبان ۱۴۰۲

کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم، چندی پیش معرفی شد و اکنون نیز شاهد انتشار اطلاعات جدیدی مربوط به دیسک درایو جداگانه این کنسول هستیم. اکانت «charlieINTEL» در شبکه اجتماعی توییتر یا همان X، به تازگی تصاویری را از باندل کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم با بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 منتشر کرده است و در یکی از عکس‌های پشت جعبه کنسول، می‌توان جمله‌‌ای با مضمون «اتصال دیسک درایو به کنسول پلی استیشن ۵ به اینترنت نیاز دارد» را مشاهده کرد.

image

 

کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم در کنار طراحی جمع و جور‌تر خود، حافظه داخلی ۱ ترابایتی را ارائه می‌دهد که در مقایسه با ظرفیت ۸۲۵ گیگابایتی نسخه اولیه، مقادیری برای بازی‌های سنگین امروزی بهتر است. یکی از قابلیت‌های جذاب پلی استیشن ۵ اسلیم، امکان اضافه کردن دیسک درایو اکسترنال است که امکان تبدیل کنسول‌های دیجیتال به مدل‌های با پشتیبانی از دیسک را فراهم می‌کند. دیسک درایو پلی استیشن ۵ اسلیم به صورت جداگانه و با قیمت ۷۹.۹۹ دلار قابل تهیه خواهد بود و پس از پایان موجودی نسل‌های اولیه پلی استیشن ۵، تنها مدل اسلیم تولید خواهد شد.

image

 

قیمت پلی استیشن ۵ اسلیم با دیسک درایو معادل با ۴۹۹.۹۹ دلار آمریکا بوده و در سوی دیگر، نسخه دیجیتالی آن نیز با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار به فروش خواهید رسید. قیمت نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵ اسلیم در مقایسه با نسخه فت که با پرداخت ۳۹۹.۹۹ دلار قابل تهیه بود؛ مقداری افزایش یافته است. سونی همچنین یک استند افقی را درون جعبه این کنسول‌ها قرار داده است؛ اما برای استفاده از این کنسول در حالت عمودی، باید یک استند جداگانه را با قیمت ۲۹.۹۹ دلار تهیه کنید.

نیاز دیسک درایو پلی استیشن ۵ اسلیم به اینترنت برای اتصال به کنسول، امری بسیار عجیب بوده و بسیاری از کاربران به این تصمیم سونی اعتراض داشته‌اند. آقای «جان لینمن» از خبرگزاری دیجیتال فاوندری، این رویکرد سونی را نگران کننده توصیف کرده و می‌گوید که دستگاه‌های سخت افزاری هرگز نباید برای فعالیت‌های عادی خود نیازی به اتصال به اینترنت داشته باشند. کنسول‌های بازی، پس از پایان نسل‌ها و دوران پشتیبانی خود نیز توسط کاربران نگه داشته می‌شوند و در صورت خاموشی سرور‌های مورد استفاده برای این امر توسط سونی، کاربران پلی استیشن ۵ اسلیم با دیسک درایو جداگانه دیگر امکان استفاده از دستگاه خریداری شده خود را نخواهند داشت!

image

 

با توجه به افزایش بی‌سابقه محبوبیت عناوین دیجیتالی و عدم استقبال کاربران از بازی‌های فیزیکی، شرکت‌هایی چون سونی و مایکروسافت بخش عمده تمرکز خود را روی کنسول‌های دیجیتالی قرار داده‌اند. دیسک درایو، به بخشی قابل حذف از کنسول پلی استیشن ۵ تبدیل شده و در سوی دیگر، اسناد لو رفته از نسخه جدید ایکس باکس سری ایکس نیز خبر از عرضه این کنسول بدون دیسک درایو را می‌دهند.

یکی از افشاگران فعال در صنعت گیمینگ که در وب‌سایت فرانسوی «Dealabs» فعالیت دارد؛ به تازگی اعلام کرده که باندل پلی استیشن ۵ اسلیم استاندارد با بازی Marvel’s Spider-Man 2 از روز ۸ نوامبر (۱۷ آبان) و با قیمت ۵۵۹.۹۹ دلار روانه بازار آمریکا خواهد شد. وی همچنین ادعا می‌کند که این دو کنسول جدید احتمالا از روز ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) قابل تهیه خواهند بود.

image

 

درباره نیاز دیسک درایو پلی استیشن ۵ اسلیم به اتصال به اینترنت چه فکر می‌کنید؟ آیا چنین رویکردی واقعا برای یک قطعه سخت افزاری که کاربران هزینه آن را پرداخت کرده‌اند؛ لازم است؟



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید