خانهاخبار
تاریخ رونمایی از شیائومی ۱۴ مشخص شد

تاریخ رونمایی از شیائومی ۱۴ مشخص شد

پرچمدار جدید شیائومی با سیستم عامل جدید این کمپانی به زودی معرفی خواهد شد.
۲۶ مهر ۱۴۰۲

بر اساس یک تصویر درز پیدا کرده، در تاریخ ۳۱ اکتبر مصادف با ۹ آبان ماه باید انتظار رونمایی از سیستم عامل جدیدی شیائومی با نام HyperOS 1.0 را داشته باشیم که به همراه گوشی‌های جدید سری شیائومی ۱۴ به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. البته منبع این تصویر منتشر شده هنوز مشخص نیست و لذا این خبر را می‌توان با کمی اغماض در نظر گرفت.

شیائومی در حال حاضر تأیید کرده است که سیستم عامل HyperOS به همراه سری جدید گوشی‌های این شرکت با نام خانواده Xiaomi 14 معرفی می‌شود. ایوان بلس، افشاگر سرشناس دنیای تکنولوژی اما خبرهای دیگری در دست دارد.

شخص افشاگر مدعی شده است که شیائومی به موعد رونمایی از سری شیائومی ۱۴ بسیار نزدیک است. او همچنین اشاره کرده است که نسخه استاندارد و پرو از این گوشی‌های جدید به لنزهای Summilux لایکا مجهز خواهند بود. این لنزها، بهترین گزینه‌هایی هستند که توسط کمپانی لایکا تا به حال به مرحله تولید رسیده‌اند.

زبان طراحی شیائومی ۱۴ پرو چندی پیش لو رفت. طرح CAD رندر شده از این گوشی هوشمند نشان دهنده کناره‌های تخت آن است. البته گوشه‌های آن همچنان دارای انحنا خواهد بود، اما جزیره دربرگیرنده دوربین‌ها با مدل‌های پیشین متفاوت خواهد بود.

image

لبه‌های نمایشگر به حالت تخت درآمده است و حاشیه‌های اطراف نمایشگر به قدری کوچک شده است که شاید متوجه آن نشوید. در میانه‌های بالای صفحه، باز هم شاهد حفره‌ای دایره‌ای شکل برای قرارگیری دوربین سلفی نیز خواهیم بود.

در گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ الترا شاهد دیافراگم متغیر ۲ استاپ را ارائه کرد و هواوی این موضوع را به دیافراگم ۱۰ استاپ آپگرید کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شیائومی باز هم پا را فراتر می‌گذارد یا خیر؟

به خاطر داشته باشید که زمزمه‌هایی در مورد گوشی شیائومی ۱۴ الترا نیز به گوش می‌رسد، اما احتمال می‌رود که این محصول سال آینده به صورت رسمی معرفی و روانه بازار شود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید