خانهاخبار
آیفون ۱۵ اکنون می‌تواند آیفون‌های دیگر را شارژ کند!

آیفون ۱۵ اکنون می‌تواند آیفون‌های دیگر را شارژ کند!

امسال قابلیت شارژ معکوس برای شارژ کردن اپل واچ و ایرپادز عرضه شد، اما این موضوع که آیفون ۱۵ می‌تواند آیفون‌های دیگر را هم شارژ کند به تازگی مشخص شده است.
۳۰ شهریور ۱۴۰۲

مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو اپل به جای پورت لایتنینگ، امسال به پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده مجهز شده‌اند. این پورت جدید به کاربران امکان می‌دهد طیف وسیعی از دستگاه‌های دارای پورت USB-C از جمله آیفون دیگری را شارژ کنند.

وصل کردن یک آیفون مبتنی بر لایتننیگ به آیفون ۱۵ که دارای پورت USB-C است، به آیفون ۱۵ اجازه می‌دهد تا آیفون قدیمی‌تر را شارژ کند. وقتی آیفون قدیمی با پورت لایتنینگ را به آیفون ۱۵ شارژ می‌کنید، آیفون ۱۵ شروع به شارژ آیفون با پورت لایتننیگ می‌کند، حتی اگر باتری آیفون ۱۵ کم باشد.

image

 

نکته جالب اینکه آیفون ۱۵ را به آیفون ۱۵ دیگری وصل کنید، این دو دستگاه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، مشخص می‌کنند که کدام آیفون شارژ کمتری دارد و از این طریق شارژ را انتقال می‌دهند. بنابراین اگر باتری شما کم است و در زمان اضطراری شخصی در نزدیکی شما دارای یک آیفون ۱۵ با شارژ زیاد است، می‌توانید آیفون خود را به آیفون آن شخص متصل کنید و گوشی خود را شارژ کنید.

از طرف دیگر با یک گوشی اندرویدی که دارای پورت USB-C است، اگر آن دستگاه از «USB Power Delivery» پشتیبانی می‌کند و به آیفونی با سطح باتری پایین‌تری متصل شود، دستگاه اندرویدی می‌تواند انرژی باتری را تامین کند. اگر هم دستگاه اندرویدی ویژگی مذکور را نداشته باشد، فرایند شارژ قابل پیش‌بینی نخواهد بود و مشخص نیست که کدام گوشی شارژ می‌شود.

از پورت USB-C آیفون ۱۵ می‌توان برای شارژ اپل واچ یا ایرپادز پرو نسل دوم با کیس شارژ USB-C نیز با استفاده از کابل USB-C به USB-C استفاده کرد.

هرچند که سرعت شارژ آیفون ۱۵ هنگام شارژ دستگاه‌های دیگر به ۴٫۵ وات محدود می‌شود، اما باز هم این نکته‌ای مثبت است که اپل سرانجام قابلیت شارژ معکوس را به آیفون‌ها آورده است. این ویژگی برای دستگاه‌های کوچکی مانند اپل واچ بسیار مناسب است، اما قدرت زیادی برای آیفون فراهم نمی‌کند، بنابراین هنگام استفاده از عملکرد شارژ آیفون به آیفون، نباید انتظار سرعت شارژ بالایی را داشته باشید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید