خانهاخبار
تاریخ رونمایی از سری ردمی نوت ۱۳ تایید شد

تاریخ رونمایی از سری ردمی نوت ۱۳ تایید شد

نسل جدید سری ردمی نوت شامل سه مدل به نام ردمی نوت ۱۳، نوت ۱۳ پرو و نوت ۱۳ پرو پلاس می‌شود.
۲۳ شهریور ۱۴۰۲

برند شیائومی در اکتبر سال ۲۰۲۲ از سری ردمی نوت ۱۲ رونمایی در چین رونمایی کرد که به موفقیت‌های چشمگیری در بازار دست پیدا کرده‌اند. در نتیجه، انتظار می‌رفت نسل جدید سری ردمی نوت نیز در بازه زمانی مشابه سال جاری میلادی معرفی شود. با این وجود، سری ردمی نوت ۱۳ اوایل ماه جاری در گواهی TENAA لیست شد که خبر از عرضه آن در آینده‌ای نزدیک می‌داد.

چند روز پیش، برند ردمی خود نیز دست به کار شد و اعلام کرد که که سری ردمی نوت ۱۳ در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود. حالا اما این شرکت زیرمجموعه شیائومی به تازگی و با انتشار تیزرهایی زمان دقیق معرفی سری ردمی نوت ۱۳ را تایید کرد.

image

ردمی نوت ۱۳ پرو در سم راست / ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در سمت چپ

طبق ادعای شیائومی، سری ردمی نوت ۱۳ در تاریخ ۲۱ سپتامبر مصادف با ۳۰ شهریور رونمایی خواهد شد. همانطور که می‌دانیم، سری ردمی نوت ۱۳ شامل سه مدل ردمی نوت ۱۳، ردمی نوت ۱۳ پرو و ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس می‌شود. در تیزرهایی ردمی، جزئيات طراحی و بخشی از مشخصات فنی نسخه پرو و پرو پلاس سری نیز تایید شده است.

براساس این تصاویر، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از نمایشگر با لبه‌های خمیده بهره خواهد برد در حالی که مدل پرو به نمایشگر تخت مجهز خواهد بود. هر دو این گوشی‌های از نمایشگر امولد برخوردار خواهند شد که در خود سنسور اثرانگشت را جای داده است. تفاوت اصلی بین ردمی نوت ۱۳ پرو و نوت ۱۳ پرو پلاس به طراحی پنل پشتی آن‌ها برمی‌گردد.

image

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از بدنه پشتی چرمی بهره خواهد برد که در آن سه دوربین قرار گرفته است. از سوی دیگر، پنل پشتی ردمی نوت ۱۳ پرو ظاهرا از جنس شیشه خواهد بود که از جزیره مربعی‌شکل با دوربین سه‌گانه برخوردار شده است. جدا از این تفاوت ظاهری، هر دو مدل سری ردمی نوت ۱۳ از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی استفاده می‌کنند. البته قابلیت لرزشگیر اپتیکال تنها در اختیار مدل پرو پلاس خواهد بود.

ردمی اخیرا تایید کرد که قلب تپنده گوشی نوت ۱۳ پرو پلاس تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا خواهد بود. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار نیز توسط باتری ۵۱۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۱۲۰ واتی تامین خواهد شد. از مشخصات فنی ردمی نوت ۱۳ پرو نیز می‌توان تراشه اسنپدراگون ۷ نسل یک و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ واتی را نام برد. متاسفانه هنوز مشخصات فنی نسخه استاندارد سری فاش نشده است.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید