خانهاخبار
به جز آیفون‌های سری ۱۵ نسخه آمریکا، آیفون‌های دیگر دارای شیار سیم کارت خواهند بود

به جز آیفون‌های سری ۱۵ نسخه آمریکا، آیفون‌های دیگر دارای شیار سیم کارت خواهند بود

در حالی آیفون‌های امسال در مناطق دیگر دارای شیار سیم کارت هستند که اکثر شایعات حاکی از حذف آن در برخی کشورهای دیگر بود.
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

مدل‌های جدید آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اپل که خارج از آمریکا فروخته می‌شوند، به شیار سیم کارت مجهز خواهند شد؛ این در حالی است که تا قبل از رویداد دیشب، شایعات حاکی از آن بود که آیفون‌های برخی مناطق دنیا به طور مشخص فرانسه، دیگر شایر سیم کارت نخواهند داشت و فقط با سیم کارت الکترونیک (eSIM) قابل استفاده خواهند بود.

مشخصات فنی ذکر شده در وب سایت رسمی اپل تایید می‌کند که هر چهار مدل آیفون ۱۵ با سیم کارت نانو در کشورهایی مانند بریتانیا، فرانسه، آلمان ایتالیا، اسپانیا، هلند، سوئد، کانادا، استرالیا، ژاپن، چین، سنگاپور، ترکیه و هر جای دیگری به جز ایالات متحده، شیار سیم کارت خواهد داشت. البته داشتن شیار سیم کارت مانع از این نشده که از eSIM پشتیبانی نکنند، بنابراین تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ که دارای شیار سیم کارت هستند، از سیم کارت الکترونیکی نیز پشتیبانی خواهند کرد که امکان عملکرد دو سیم کارته را فراهم می‌کند.

image

اپل سال گذشته شیار سیم کارت را از تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ در آمریکا حذف کرد و مشتریان را مجبور به استفاده از eSIM کرد؛ یک سیم کارت دیجیتال که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از سیم کارت فیزیکی، از شبکه تلفن همراه استفاده کنند. اپل یک سند پشتیبانی هم با لیستی از اپراتورهایی ارایه داده که از فناوری eSIM در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند.

زمانی که سری آیفون ۱۴ در آمریکا عرضه شد، اپل سیم کارت‌های الکترونیکی را به عنوان سیم کارت‌هایی ایمن‌تر از سیم کارت‌های فیزیکی معرفی کرد، زیرا نمی‌توان آنها را از آیفونی که مفقود شده یا دزدیده شده جدا کرد. این شرکت اضافه کرد که حداکثر هشت عدد سیم کارت الکترونیکی را می‌توان در برنامه تنظیمات آیفون مدیریت کرد که نیاز به دریافت، حمل و تعویض سیم کارت‌های فیزیکی در سفر را از بین می‌برد. آیفون ۱۳ و مدل‌های جدیدتر می‌توانند همزمان دو eSIM فعال داشته باشند.

با گسترش در دسترس بودن سیم کارت اکترونیکی، شیار سیم کارت ممکن است در نهایت حتی از آیفون‌های فروخته شده در خارج از آمریکا هم حذف شود، اما در حاضر حاضر چیزی که می‌توان به طور قطع گفت این است که تا یک سال دیگر روال قبلی در این خصوص پابرجاست.



جدیدترین‌ اخبار

motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
google-pixel-8-gsm-ir
نمایشگر سری پیکسل ۹ پرنورتر و بادوام‌تر از قبل خواهد بود

گوگل برای نمایشگر سری پرچمدار موردانتظار خود از فناوری M14 سامسونگ بهره برده که روشنایی و دوام صفحه‌نمایش را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. 

بیشتر بخوانید