خانهاخبار
پیشرفت‌های دوربین آیفون ۱۵ ستاره مراسم ۲۱ شهریور اپل خواهد بود

پیشرفت‌های دوربین آیفون ۱۵ ستاره مراسم ۲۱ شهریور اپل خواهد بود

شرکت تحقیقاتی ترند فورس امروز گزارش داده که اپل قصد دارد بهبودهای چشمگیر دوربین آیفون ۱۵ را به شکلی برجسته در رویداد هفته آینده خود نشان دهد.
۱۵ شهریور ۱۴۰۲

طبق گزارشی که امروز از شرکت تحقیقاتی تایوانی ترند فورس منتشر شده، انتظار می‌رود اپل در رویداد سالیانه خود که امسال در روز سه شنبه ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) برگزار می‌شود، از سری آیفون ۱۵ رونمایی کند و ارتقای دوربین در تمامی مدل‌های این سری را به طور برجسته نمایش دهد. گفته می‌شود که این بهبودها در دوربین، یک «عامل محوری» است که می‌تواند خریداران بالقوه را به فروشگاه‌های اپل بکشاند.

همانطور که پیش‌تر هم شایعه شده بود، ترند فورس اعلام کرده که هر دو آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس استاندارد امسال به سنسور دوربین پشته‌ای عرضه شده توسط سونی مجهز خواهند شد. گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که این سنسور می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و این شرکت تحقیقاتی گفته است که قابلیت مذکور امکان بهبود دامنه دینامیکی در عکس‌ها را فراهم می‌کند.

image

 

ترند فورس همچنین شایعات مبنی بر مجهز شدن آیفون ۱۵ پرو مکس به لنز تله فوتو پریسکوپ را تایید کرده که قابلیت زوم اپتیکال دستگاه را افزایش می‌دهد. مینگ چی کو تحلیلگر نامی اپل نیز پیش‌تر گفته بود که این لنز امکان زوم اپتیکال تا ۵ یا ۶ برابر را در مقایسه با زوم محدودتر فعلی ۳ برابری در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو فراهم می‌کند.

در آخر هم شرکت تحقیقاتی ترند فورس اظهار کرده که همانطور که شایعات زیادی وجود دارد، هر چهار مدل آیفون ۱۵ به پورت USB-C و داینامیک آیلند مجهز خواهند شد. داینامیک آیلند سال قبل به جای ناچ قدیمی نمایشگر فقط در سری پرو آیفون ۱۴ عرضه شد که میزبان دوربین جلو و اجزای فیس آیدی بود، به علاوه با یک نوآوری خاص نوتیفیکیشن‌ها و فعالیت‌های زنده را نیز نشان می‌داد، اما امسال قرار است به تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ از جمله مدل‌های استاندارد راه یابد.

ویژگی‌های اضافی دیگری که فقط برای مدل‌های پرو انتظار می‌رود، بدنه تیتانیومی به جای فولاد ضد زنگ، وزن سبکتر، دکمه اکشن قابل شخصی‌سازی، تراشه A17 Bionic با فناوری تولید ۳ نانومتری و غیره است تا هدف اپل از متمایز کردن هرچه بیشتر سری پرو از سری استاندارد را نشان دهد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید