خانهاخبار
سری پیکسل ۸ به وای‌فای نسل ۷ مجهز نخواهد بود

سری پیکسل ۸ به وای‌فای نسل ۷ مجهز نخواهد بود

گواهی FCC با رد شایعات قبلی تایید می‌کند نسل جدید پرچمدارهای گوگل از وای‌فای ۷ بهره نخواهند برد.
۱۰ شهریور ۱۴۰۲

روز گذشته، گوگل رسما اعلام کرد که در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) و با برگزاری رویدادی اختصاصی از نسل جدید سری پرچمدار خود یعنی سری پیکسل ۸ به همراه پیکسل واچ ۲ رونمایی خواهد کرد. ساعت گوگل چندی پیش در گواهی FCC لیست شد و بخشی از جزئیات فنی مربوط به آن لو رفت. با این وجود، در گواهی FCC هیچ اثری از سری پیکسل ۸ پیدا نشده بود.

حالا امروز نوبت به پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نیز رسید و این دو گوشی موردانتظار در پایگاه اطلاعاتی گواهی FCC ثبت شدند. تنها چند ساعت پس از اعلام رسمی گوگل، اسناد مربوط به مدل‌های مختلف سری پیکسل ۸ که در گواهی FCC قرار گرفته‌ بودند منتشر شد.

براساس اطلاعات موجود در گواهی FCC، گوگل پنج شناسه مدل از سری پیکسل ۸ را ثبت کرده است که شامل شناسه‌های GKWS6 / G9BQD / GZPF0 / GPJ41 / G1MNW می‌شود. در بین این مدل‌های مختلف، شناسه GKWS6 که مربوط به پیکسل ۸ است قبلا در گواهی WPC قرار گرفته بود.

برخلاف شایعات قبلی که ادعا کرده‌ بودند سری پیکسل ۸ با استاندارد وای‌فای ۷ عرضه خواهد شد، گواهی FCC نشان می‌دهد که پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از وای‌فای 6E پشتیبانی خواهند کرد. وای‌فای ۷ می‌توانست به یکی از ویژگی‌های برجسته نسل جدید پیکسل‌ها بدل شود چرا که بهبودهای گسترده‌ای از نظر سرعت و تاخیر به ارمغان می‌آورد.

image

تصویر فاش شده از پیکسل ۸ پرو

لیست FCC همچنین تایید می‌کند که مدل‌های G9BQD / GKWS6 / GZPF0 مشابه هستند و تنها شناسه نخست از mmWave بی‌بهره خواهد بود. به علاوه، مدل GPJ41 به همراه سه مدل اشاره‌شده از فناوری باند فوق عریض (UWB) پشتیبانی نمی‌کنند. در این راستا، ظاهرا این شناسه مدل‌‌ها مربوط به پیکسل ۸ خواهند بود. از سوی دیگر، شناسه G1MNW از پروتکل باند فوق عریض برخوردار است. در نتیجه، این شناسه به احتمال زیاد با پیکسل ۸ پرو همراه خواهد شد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید