خانهاخبار
آیفون ۱۵ پرو مکس به خاطر دوربین پریسکوپی پرفروش‌ترین آیفون خواهد شد

آیفون ۱۵ پرو مکس به خاطر دوربین پریسکوپی پرفروش‌ترین آیفون خواهد شد

مینگ چی کو تحلیلگر اپل امروز در گزارشی به خوشبینی اپل در مورد فروش آیفون ۱۵ پرو مکس و بالا بردن تولید آن پرداخته است.
۷ شهریور ۱۴۰۲

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر با سابقه اپل، این شرکت در نظر دارد تا آیفون ۱۵ پرو مکس را با بالاترین قیمت ممکن که ۳۵ تا ۴۰ درصد گرانتر از مدل قبلی خود خواهد بود، به فروش رساند. در این صورت آیفون ۱۵ پرو مکس گرانترین آیفون در طول تاریخ این شرکت خواهد بود که البته اپل تخمین زده که ۱۰ تا ۲۰ درصد فروش بیشتر را نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس تجربه خواهد کرد.

image

 

انتظار می‌رود یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که کاربران را به سمت آیفون ۱۵ پرو مکس سوق دهد، لنز پریسکوپ آن باشد که امکان زوم اپتیکال بالاتر از ۵ یا ۶ برابر را در مقایسه با زوم اپتیکال ۳ برابری در مدل‌های فعلی فراهم می‌کند. این دوربین جدید امسال به طور انحصاری در مدل پرو مکس خواهد بود، اما گفته شده که در سال آینده به آیفون ۱۶ پرو کوچکتر نیز راه می‌یابد.

آیفون ۱۵ پرو مکس به عنوان گرانترین آیفون، ۳۵ تا ۴۰ درصد از محموله‌های آیفون ۱۵ را به خود اختصاص می‌دهد که بیشترین سهم در بین آیفون‌های امسال است. اپل تخمین زده که محموله‌های آیفون ۱۵ پرو مکس در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ فروش بیشتر ۱۰ تا ۲۰ درصدی را نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس در دوره مشابه خواهد داشت. این بدان معناست که اپل نسبت به لنز پریسکوپ که قرار است در آیفون ۱۵ پرو مکس به کار ببرد، بسیار خوش‌بین است.

عرضه مرحله‌ای سری پرو آیفون‌ها، به اپل و تامین کننده انحصاری لنزهای پریسکوپ آن، یعنی لارگان اجازه می‌دهد تا با تولید ۱۵ تا ۲۰ میلیون واحد آیفون مجهز به به این قطعه در سال جاری، قبل از رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی، به حدود ۳۰ میلیون دستگاه در سال آینده برسند.

کو خاطر نشان کرده که هزینه لنز پریسکوپ حدود ۳ تا ۴ برابر بیشتر از یک لنز پیشرفته سنتی است، به این معنی که لارگان از مشارکت خود با اپل برای تهیه این قطعه سود قابل توجهی را دریافت خواهد کرد. لنز جدید برای آیفون ۱۵ پرو مکس و سایر ویژگی‌های جدید آن، می‌تواند موجب شود که اپل هزینه مدل‌های پرو را حداقل ۱۰۰ دلار در مقایسه با سری فعلی افزایش دهد.

سری آیفون ۱۵ تا چند هفته دیگر معرفی می‌شود و شایعات در مور تاریخ برگزاری مرسام آن، به رویدادی در روز سه شنبه ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) اشاره دارند و پیش‌بینی می‌شود که پیش سفارش‌ها چند روز بعد و در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) شروع شوند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که مدل پرو مکس ممکن است با تاخیر چند هفته‌ای عرضه شود، اما کو دیروز گزارش داد که ارسال انبوه این مدل، از هفته جاری آغاز می‌شود، بنابراین اگرچه ممکن است محدودیت‌هایی در عرضه اولیه دیده شود، اما آیفون ۱۵ پرو مکس به احتمال زیاد در کنار بقیه مدل‌های جدید به صورت عادی در دسترس خواهد بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

فرشاد

۱۴۰۲/۶/۸
انشاالله که آیفون ۲۵ زود تر بیاد تو کشور تا ما بتونیم آیفون ۱۳ بگیریم???

پلی استیشن ۵

۱۴۰۲/۶/۸
وقتی نظرت تایید نمیشه اصلا چرا باید اینجا نظری بنویسیم

پلی استیشن ۵

۱۴۰۲/۶/۷
هر طوری شده ۱۵ پرو مکس را میخرم بدون رجیستر که ارزانتر باشه آیپد پرو M2 دارم پابجی ۱۲۰ فریم کال آف ۱۲۰ فریم به صورت ثابت اجرا میکنه اپل رقیب نداره

پیشنهاد سردبیر