راکاستار گیمز یکی دیگر از پرسنل کلیدی خود را از دست داد
استودیوی راکاستار گیمز که یکی از پرطرفدارترین و سودآورترین استودیوها در صنعت گیمینگ به حساب میآید؛ اخیرا دوران پر تلاطمی را پشت سر گذاشته و پرسنل کلیدی آن یکی پس از دیگری در حال استعفا هستند! پس از اینکه چندی پیش شاهد جدایی «دن هاوزر»، همبنیانگذار این استودیو بودیم؛ اکنون نیز معاون سرپرست نویسندگان راکاستار گیمز، یعنی آقای «مایک آنزورت» از این استودیو جدا شده است.
آقای «آنزورت» طی زمان فعالیت خود در راکاستار گیمز، نقش مهمی در نوشتن سناریوی بازیهای محبوبی چون Grand Theft Auto IV، Red Dead Redemption، LA Noire، Max Payne 3 و Red Dead Redemption 2 داشته است. به طور عجیبی، نام بازی مورد انتظار جدید راکاستار یا همان GTA 6 در بین لیست فعالیتهای وی در این استودیو دیده نمیشود.
تمامی بازیهای منتشر شده توسط راکاستار گیمز
آقای «آنزورت» خبر جدایی خود از راکاستار گیمز را توسط آپدیت کردن وضعیت اکانت لینکداین خود اعلام کرده است؛ اما شاهد علت جدایی وی یا اشارهای به محل کار بعدی این نویسنده نیستیم. آقای «آنزورت» به مدت ۱۶ سال در استودیوی راکاستار گیمز فعالیت داشت.
در سوی دیگر، استودیوی بایوور نیز که با توسعه عناوین محبوبی چون سری Mass Effect شناخته شده است؛ به تازگی مجبور به تعدیل نیرو شده و به همکاری خود با «لوکاس کریستنسن»، سرپرست نویسندگان دو بازی Baldur’s Gate 1 و Baldur’s Gate 2 پایان داده است. نویسنده سه بازی اول سری Dragon Age یعنی خانم «مری کربی» نیز مجبور به ترک این استودیو شده است.
استودیوی بایوور قصد تعدیل حدود ۵۰ نفر از پرسنل خود را داشته که ۲۰ درصد از نیروی انسانی این استودیو را تشکیل میدهند. بایوور اعلام کرده که هدف از این کار، خلق محیطی با تمرکز بیشتر و سرعت عملکرد بالاتر است؛ اما تعدیل نیروهایی مانند این دو نویسنده که بیش از ۲۰ سال در این استودیو فعالیت داشتند؛ تصمیم عجیبی به نظر میرسد.
Red Dead Redemption 2، آخرین بازی راکاستار که «مایک آنزورت» در آن نقش داشت
درباره جدایی عدهای از پرسنل کلیدی استودیوی راکاستار گیمز چه میاندیشید؟ آیا نبود افرادی چون «دن هاوزر» و «مایک آنزورت»، به کیفیت بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6 ضربه خواهد زد یا بار دیگر با یک شاهکار از راکاستار گیمز روبرو میشویم؟