خانهاخبار
واتس‌اپ از گروه‌های بدون نام رونمایی کرد!

واتس‌اپ از گروه‌های بدون نام رونمایی کرد!

در یک استراتژی عجیب، متا اعلام کرده که این گروه‌ها فقط می‌توانند ۶ عضو داشته باشند.
۳ شهریور ۱۴۰۲

واتس اپ با بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان، سعی دارد با معرفی منظم ویژگی‌ها و بروزرسانی‌های جدید آنها را راضی نگه دارد. در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که این اپلیکیشن، پشتیبانی از عکس‌های با وضوح بالا را اضافه کرد و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را در حین تماس‌های ویدیویی معرفی کرد. حالا از امروز کاربران می‌توانند بدون افزودن هیچ نامی گروه ایجاد کنند؛ این در حالی است که پیش‌تر کاربران اگر قصد داشتند یک گروه بسازند، حتما لازم بود که نام گروه را وارد کنند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل متا، شرکت مادر واتس اپ، امروز این بروزرسانی را در صفحه فیس بوک خود فاش کرده است. طبق گزارش TechCrunch، این شرکت تصریح کرده که برخلاف گروه‌های معمولی واتس اپ که می‌توانند بیش از هزار شرکت کننده را در خود جای دهند، گروه‌های بدون نام حداکثر به ۶ عضو محدود خواهند شد.

image

 

این گروه‌ها بر اساس کاربران اضافه شده به صورت پویا نامگذاری می‌شوند. نام گروه برای هر شرکت کننده متفاوت ظاهر می‌شود، البته این مشروط به لیست مخاطبین در گوشی آنها است. شرکت متا قصد دارد این قابلیت جدید را هفته‌های آینده به صورت جهانی عرضه کند.

اما این تمام ماجرا نیست و به نظر می‌رسد که واتس اپ این روزها روی گروه‌ها تمرکز بیشتری کرده است. به گفته WAbetaInfo، واتس اپ در حال توسعه یک ویژگی گروهی جدید به نام «اشتراک گذاری تاریخچه اخیر» است. این ویژگی موجب می‌شود که پیام‌های مربوط به ۲۴ ساعت قبل از پیوستن یک فرد جدید به گروه، به طور خودکار به اشتراک گذاشته شود. لازم به ذکر است که امکان استفاده از این گزینه به ادمین‌های گروه محدود می‌شود، یعنی انها هستند که تصمیم می‌گیرند این قابلیت فعال باشد یا خیر. گفته شده که این ویژگی قرار است در بروزرسانی آینده واتس اپ در دسترس قرار گیرد.

ویژگی آخر به نظر می‌رسد به گرمی مورد استقبال قرار گیرد و می‌شود اطمینان داشت که ویژگی مفیدی است، زیرا به طور معمول وقتی فردی جدید عضو یک گروه می‌شود، اینکه او را در جریان بحث‌های پیشین در گروه قرار داد، خود یک چالش است زیرا هیچ زمینه‌ای از صحبت‌های قبلی در گروه ندارد. در حال حاضر این قابلیت در دست توسعه است، اما بعید به نظر می‌رسد که عرضه آن زمان زیادی ببرد.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید