خانهاخبار
مایکروسافت مجددا تولید کینکت را متوقف کرد

مایکروسافت مجددا تولید کینکت را متوقف کرد

شرکت مایکروسافت به تازگی کیت توسعه دهندگی ازور کینکت را از رده خارج کرده و برای دومین بار به تولید این دوربین و سنسور سنجش عمق پایان داده است.
۳۱ مرداد ۱۴۰۲

کینکت که یک سنسور حرکتی با استفاده از دوربینی با قابلیت سنجش عمق بود؛ در سال ۲۰۱۰ برای کنسول محبوب ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد و انقلابی در زمینه موشن-گیمینگ به حساب می‌آمد. متاسفانه، مایکروسافت بازی‌های چندانی را برای کینکت منتشر نکرد و پس از استقبال نه چندان جالب کاربران از کنسول ایکس باکس وان و نسل دوم کینکت، در سال ۲۰۱۷ شاهد توقف تولید این سنسور بودیم.

image

کینکت ایکس باکس ۳۶۰

این شرکت در سال ۲۰۱۹ تکنولوژی به کار رفته در کینکت را به یک کیت توسعه دهندگی با نام ازور کینکت آورد؛ اما به تازگی اعلام کرده که به تولید این کیت توسعه دهندگی پایان می‌دهد و برای دومین بار، شاهد پایان کار این تکنولوژی جذاب هستیم. به گفته مایکروسافت، امکان خرید کیت توسعه دهندگی ازور کینکت تا پایان ماه اکتبر یا زمان اتمام موجودی این محصول وجود خواهد داشت. خانم «سواتی متا» که از مقامات شرکت مایکروسافت است؛ اعلام کرده که کاربران ازور کینکت پس از پایان پشتیبانی از کینکت ازور نیز امکان استفاده از این محصول را خواهند داشت.

image

کیت توسعه دهندگی کینکت ازور

خانم «متا» درباره پایان کار کینکت ازور چنین می‌گوید:

«ما با توجه به نیاز‌های مشتریان و همکاران تجاری خود، محصولاتمان را به روز کرده و برخی از آنها را از رده خارج می‌کنیم. اکنون نیز زمان آن فرا رسیده که به تولید کیت توسعه دهندگی کینکت ازور پایان دهیم؛ اما این امر به معنای پایان کار این تکنولوژی نیست و همچنان شاهد استفاده از آن در محصولات همکاران تجاری خود خواهیم بود.»

 یکی از این محصولات که خانم «متا» به آن اشاره می‌کند؛ سنسور فمتو بولت از شرکت اوربک بوده که در همکاری با مایکروسافت و با استفاده از تکنولوژی کینکت ساخته شده است. کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس، هیچگونه پشتیبانی از کینکت را به همراه ندارند.

image

کینکت ایکس باکس وان

درباره پایان کار دوباره کینکت چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، بهترین محصول برای موشن-گیمینگ که دیگر طرفداران چندانی ندارد؛ چه بود؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید