خانهاخبار
اپل احتمالا آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را بار دیگر و با درگاه USB-C عرضه خواهد کرد!

اپل احتمالا آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را بار دیگر و با درگاه USB-C عرضه خواهد کرد!

به دنبال معرفی سری آیفون ۱۵ با درگاه USB-C، ظاهرا اپل درنظر دارد که نسخه‌های استاندارد نسل قبلی را با درگاه مشابه روانه بازار کند.
۲۱ مرداد ۱۴۰۲

نسل جدید سری پرچمدار اپل یعنی سری آیفون ۱۵ تا یک ماه دیگر معرفی می‌شود. در این راستا، گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند سری پرچمدار موردانتظار اپل با تغییرات بزرگی همراه خواهد شد که از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان درگاه USB-C را نام برد. حالا اما به نظر می‌رسد غول فناوری آمریکایی قصد دارد مدل‌های استاندارد سری آيفون ۱۴ را نیز بار دیگر و با درگاه جدید USB-C روانه بازار کند.

image

آیفون ۱۴ پلاس

طبق این گزارش، کاربری شناخته‌شده به نام aaron613 به جزئیات جدیدی در کدهای نسخه بتا tvOS 17 دست پیدا کرده که به شش مدل عرضه‌نشده از سری آيفون اشاره دارند. از بین این شش مدل، چهار مدل مربوط به گوشی‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است. دو مدل دیگر نیز ظاهرا به عنوان آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس شناخته می‌شوند که به درگاه USB-C مجهز هستند.

همانطور که می‌دانیم، اپل به طور معمول فروش نسخه‌های پرو سری آیفون را پس از معرفی نسل جدید متوقف می‌کند. با این وجود، مدل‌های استاندارد به عنوان محصولات میان‌رده همچنان به فروش می‌رسند. با توجه به قانون اتحادیه اروپا مبنی بر تجهیز همه دستگاه‌های الکترونیکی به درگاه USB-C، کوپرتینونشین‌ها مجبور خواهند شد که برای ادامه فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس درگاه لایتنینگ این دو گوشی را با درگاه USB-C تعویض کنند.

image

درگاه لایتنینگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و به لطف طراحی فشرده و قابلیت‌های زیاد، مورد توجه کاربران قرار گرفت. البته اپل از درگاه USB-C در محصولات مختلفی شامل سری مک بوک و آیپد استفاده کرده است. تا قبل از تصویب قانون اتحادیه اروپا، اپل هیچ تمایلی برای استفاده از درگاه USB-C در سری آيفون از خود نشان نداده بود.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید