خانهاخبار
این اپلیکیشن به شما اجازه‌ی تجربه بازی‌های کامپیوتر را روی موبایل می‌دهد!

این اپلیکیشن به شما اجازه‌ی تجربه بازی‌های کامپیوتر را روی موبایل می‌دهد!

بهترین راه دسترسی شما برای اجرای بازی‌های سبک کامپیوتر روی گوشی استفاده از این برنامه است، با این حال محدودیت‌های زیادی محور این برنامه وجود دارند.
۱۴ مرداد ۱۴۰۲

طی سال‌های اخیر و با رشد چشمگیر قدرت سخت‌افزار گوشی‌ها شاهد این بودیم که چند پروژه برای اجرا کردن بازی‌های ویندوز روی موبایل ساخته شده‌ند. مواردی مانند مشکلات اجرا شدن بازی، توانایی پایین در سازگاری بازی و هزاران مشکل دیگر باعث شده تا کمتر کسی به آن‌ها جذب شود.

با تمام این محدودیت‌ها، اپلیکیشن جدیدی که با نام Winlator شناخته می‌شود اخیرا بعد از انتشار خود توانسته تا توجه بسیاری از کاربرها را به خود جذب کند. سازنده این اپلیکیشن ادعا می‌کند که برنامه مذکور توانایی اجرای بازی‌های ویندوز روی موبایل را بهتر از سایر برنامه‌ها انجام می‌دهد.

image

 

برنامه Winlator دارای یک محیط مناسب برای استفاده کاربر است و در خود ابزار اولیه لازم برای تبدیل کدهای x86 را به ARM دارد. این ابزار‌ها شامل دو برنامه محبوب BOX و Wine ( نرم افزار پایه که کمک می‌کند برنامه‌های ویندوز روی لینوکس اجرا شوند) می‌شوند که بسیاری از امولیتورهای دیگر نیز از این برنامه‌ها جهت شبیه‌سازی فضای ویندوز روی دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند. استفاده و نصب Winlator بسیار ساده‌تر از برنامه‌های هم رده خود است و نیازی ندارید تا زمان نصب مانند Box4Droid، به صورت دستی در ترمینال شبیه‌ساز کد وارد کنید.

آماده به کار شدن Winlator خیلی آسان است. تنها نیاز دارید تا لانچر برنامه را نصب کنید و سپس فایل حاوی کد‌ها را در یک قسمت مشخص از گوشی کپی کنید. بعد از انجام دادن این مراحل باید رزولوشین صفحه، درایورها و... را وارد کنید که کار دشواری نیست و با کمی جست و جو در فضای برنامه می‌توانید آن را یاد بگیرید. از خوبی‌های برنامه این است که به صورت مستقیم به فایل دانلود‌های شما دسترسی دارد، برای همین می‌توانید بازی دلخواه خود را بعد از دانلود کردن از همان‌جا وارد اپ کنید و شروع به بازی کردن کنید.

با توجه به تست کاربرها از بازی‌های مختلف، این برنامه توانایی اجرای بیشتر بازی‌ها را دارد به شرطی که بتوانید رزولوشین مناسب و درایورهای لازم برای اجرای بازی را پیدا کنید. البته برخی بازی‌ها نیز قبل از شروع شدن بازی کرش می‌کنند و قابل استفاده نیستند. با این تفاسیر به‌نظر می‌آید که این برنامه در بحث پرفورمنس خیلی مورد قبول نیست، اما حداقل از جنبه‌ی استفاده‌ی آسان نمره‌ی قبولی را می‌گیرد.

image

 

 طبق تست‌های انجام شده، بازی‌هایی مانند هیتمن ۲، دئوس اکس و آندرتیل روی این برنامه قابل اجرا هستند. دئوس اکس پرفورمنس خیلی خوبی دارد در حالی که هیتمن ۲ با افت فریم‌های نسبتا زیاد روبه‌رو است اما اگر برایتان مهم نیست قابل بازی کردن است. آندرتیل نیز اجرای قابل قبولی روی برنامه دارد و بدون مشکل آنچنانی اجرا می‌شود. بازی‌های دیگری نیز روی این برنامه تست شده که این اپ توانایی اجرای درست آن‌ها را نداشت. برای مثال یک بازی با نقشه‌ی بزرگ مانند فار کرای ۲ اوایل بازی را با افت فریم فراوان اجرا کرد اما بعد از مدتی به طور کامل از اجرای ادامه بازی عاجز بود. برخی کاربرها نیز اعلام کردند که دو بازی Trackmania Nations Forever وGothic نیز پرفورمنس قابل قبولی را ارائه می‌دهند.

واضح است که برنامه در اجرای بازی‌های چند دهه اخیر عاجز است، برای همین به فکر نصب بازی‌هایی مانند سایبرپانک روی گوشی خود نیوفتید! گفتنی است که این برنامه نسبت به سایر رقبای خود، خیلی خوب از توانایی‌های اسنپ دراگون استفاده نمی‌کند و شاید در نهایت منجر به کرش کردن بشود، برای همین بهتر است روی گوشی‌های پرچمدار قدیمی‌تر برنامه را تست کنید.

image

 

سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا این مشکلات راه‌حل خاصی هم دارند؟ باید بگوییم که این بار آخری نیست که داستان اجرای بازی‌های کامپیوتر روی موبایل را می‌بینید. دو سازنده‌ی دیگر که در پشت صحنه‌ی برنامه‌هایی مثل اسکای‌لاین امیلویتر بودند نیز در حال کار بروی برنامه‌ای به اسم Cassia هستند. این برنامه به کاربرهای موبایل اجازه خواهد داد تا بازی‌های ویندوز را اجرا کنند ( دایرکت ایکس۸ به بالا) و طبق ادعای سازندگان قرار است تا ایرادهای موجود در اکثر شبیه‌ساز‌ها را برطرف کنند. به‌نظر می‌رسد که این اپلیکیشن ارزش صبر کردن را دارد و تجربه‌ی بهتری را ارائه خواهد داد.

البته بهترین فرمت این اتفاقات این است که سازندگان یا افرادی پیدا بشوند که بازی‌های قدیمی پی‌سی را برای اندروید پورت کنند. با وجود شرایط فعلی بعید به‌نظر می‌رسد که کسی به فکر انجام این‌کار بیوفتد و شاید بهتر است سازندگان نیز صبر کنند تا سخت افزار موجود در گوشی‌ها بالاخره به مرحله‌ای برسد که قابلیت اجرای بازی‌های سنگین‌تر را داشته باشند. در حال حاضر جدا از استفاده از اپلیکیشن پیشنهادی‌ ما، بهترین راه اجرای بازی‌های پی‌سی روی موبایل استفاده از برنامه‌های استریمینگ مثل ایکس باکس کلاود و GeForce Now است.



جدیدترین‌ اخبار

نحوه کپی از یک فایل اکسل به فایل دیگر چگونه است ؟ + [4 راهکار جذاب ]

مایکروسافت اکسل یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده است که برای مدیریت و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
motorola-edge-50-gsm-ira
جزئیات فنی موتو اج ۵۰ تایید شد؛ نازک‌ترین گوشی مجهز به گواهی نظامی

مدل استاندارد سری موتورولا اج ۵۰ به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با روشنایی ۱۹۰۰ نیتی، اسنپدراگون ۷ نسل یک و شارژ ۶۸ واتی مجهز است. 

بیشتر بخوانید
xiaomi-redmi-pad-se-gsm-ir
مشخصات فنی تبلت اقتصادی ردمی لو رفت

شیائومی به زودی از یک تبلت اقتصادی به نام ردمی پد SE 4G رونمایی خواهد کرد که حالا مشخصات فنی آن در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید