خانهاخبار
بتای چهارم اندروید ۱۴ منتشر شد

بتای چهارم اندروید ۱۴ منتشر شد

اندروید ۱۴ به عرضه نهایی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و گویا بعد از این تنها یک بتای دیگر از این سیستم عامل منتشر خواهد شد.
۲۱ تیر ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

یک ماه دیگر گذشت، به این معنی که زمان نسخه بتای جدید اندروید ۱۴ فرا رسیده است. نسخه چهارم بتای اندروید ۱۴ دستی به سر و روی ظاهر اندروید کشیده و باگ‌ها را برطرف کرده است. این بیلد دومین نسخه «Platform Stable» اندروید ۱۴ است، یعنی همه API‌های (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) توسعه‌دهنده و فعالیت‌های برنامه‌نویسی نهایی هستند و تا زمان انتشار نهایی، دیگر تغییر نخواهند کرد. بنابراین به زودی نسخه عمومی عرضه خواهد شد.

image

 

انتظار می‌رود که نسخه چهارم بتا که امروز منتشر شده نسخه قبل از انتشار نهایی باشد و به همه دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی شده راه پیدا کند. طبق معمول چند سال گذشته، گوگل به یک چارچوب خاص در زمان انتشار این نسخه‌ها پایبند نبوده، اما اگر بخواهد به مانند سال قبل عمل کند، باید شاهد انتشار بیلد نهایی اندروید ۱۴ در مرداد ماه باشیم.

گوگل به طور صریح نگفته که نسخه بعدی، نسخه نهایی خواهد بود، اما احتمال می‌رود که این اقدام هوشمندانه به دلیل این بوده باشد که اگر در بتای چهارم مشکلات عمده‌ای پیدا شد، زمان کافی را برای رفع آنها داشته باشد، یعنی نسخه بتای 4.1 یا چیزی شبیه به آن را به سرعت عرضه کند.

مثل همیشه اگر پیکسل شما از قبل واجد شرایط باشد و شما ثبت نام کرده باشید، بتای ۴ را به عنوان یک بروزرسانی نرم افزاری دریافت خواهید کرد؛ اما اگر دستگاه شما ثبت نام نشده و می‌خواهید آن را ثبت کنید، به این لینک مراجعه کنید. پس از ثبت نام ممکن است چند دقیقه یا حتی چند ساعت طول بکشد تا آخرین نسخه بتا را به عنوان بروزرسانی دریافت کنید. بنابراین اگر در همان ابتدا بروزرسانی دریافت نکردید، نگران نباشید.