خانهاخبار
۵ قابلیت جدید قابل توجه در iPadOS 17

۵ قابلیت جدید قابل توجه در iPadOS 17

درست است که اکثر ویژگی‌های iPadOS 17 با iOS 17 یکی است، اما خیلی از موارد نیز هستند که برای آیپد عرضه شده‌اند و ما قرار است به ۵ مورد از مهم‌ترین آنها بپردازیم.
۱۵ تیر ۱۴۰۲

تبلیغات

home_header

در حالی که iPadOS 17 تقریبا تمام ویژگی‌های موجود در iOS 17 را یدک می‌کشد، اما چندین مورد اضافه هم وجود دارد که به طور خاص برای نمایشگر بزرگتر آیپد طراحی شده‌اند و ما در این مطلب قصد داریم که این ویژگی‌های جدید موجود برای آیپد را در آپدیت iOS 17 زیر زره‌بین ببریم.

image

 

  1. صفحه قفل به روز شده: در iPadOS 17، آیپد ویژگی‌های سفارشی‌سازی صفحه قفل را دریافت می‌کند که با iOS 16 در آیفون ارایه شد. کاربران iPadOS 17 اکنون می‌توانند ظاهر تاریخ و ساعت را انتخاب کنند، گزینه‌های مختلف تصویر زمینه بهینه‌شده برای آیپد را انتخاب کنند و چندین صفحه قفل داشته باشند که با حالت‌های مختلف ویژگی فوکوس کار کند.
  2. ویجت‌ها و فعالیت‌های زنده: ویژگی Live Activities اکنون در صفحه قفل آیپد پشتیبانی می شود، بنابراین می‌توانید تایمر، سفارش غذا، بازی‌های ورزشی و موارد دیگر را دنبال کنید. ویجت‌های روی صفحه قفل و صفحه اصلی هم تعاملی هستند و به شما امکان می‌دهند چراغ‌ها را روشن کنید، آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید، یادآورهای خود را مرور کنید و علامت‌گذاری کنید و موارد دیگر را به طور مستقیم از ویجت و بدون نیاز به باز کردن برنامه انجام دهید.
  3. برنامه سلامتی: برنامه Health حالا بر روی آیپد در iPadOS 17 موجود شده است و داده‌های سلامت را جزییات نشان می‌دهد. این برنامه برای صفحه نمایش آیپد با نمای به روز شده، موارد دلخواه و نمودارهای تعاملی برای دسته‌هایی مانند Trends و Highlights بهینه شده است.
  4. موارد اضافه شده به پی دی اف‌ها و نوت‌ها: تکمیل خودکار پیشرفته به آیپد اجازه می‌دهد تا فیلدها را در یک فایل PDF یا سند اسکن شده شناسایی کند، بنابراین می‌توان نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات را از کارت‌های تماس اضافه کرد. همچنین یک ویژگی جدید برای همکاری مستقیم روی فایل‌های PDF با دیگران از طریق برنامه Notes هم در دسترس قرار گرفته است که می‌توان کاربردی باشد. برنامه نوت‌ها برای فایل‌های PDF بهبود یافته است و فایل‌های PDF برای حاشیه‌نویسی سریع با قلم اپل به طور کامل نمایش داده می‌شوند.
  5. بروزرسانی‌های ویژگی استیج منیجر: هنگام استفاده از استیج منیجر، اکنون پنجره‌ها را می‌توان آزادانه تغییر اندازه داد، تغییر ماکن داد و در هر نقطه از صفحه نمایش قرار داد. استیج منیجر همچنین از یک دوربین خارجی پشتیبانی می کند که در واقع به مانند دوربین استودیو دیسپلی برای فیس تایم، کنفرانس‌ها و موارد دیگر عمل خواهد کرد.

مورد مهم دیگری را سراغ دارید که به آن اشاره نکرده‌ایم؟ آن را برایمان کامنت کنید.