خانهاخبار
چرا شغل تعمیرات موبایل پردرامد ترین شغل سال اعلام شد؟

چرا شغل تعمیرات موبایل پردرامد ترین شغل سال اعلام شد؟

طبق اعلام اتحادیه اصناف ایران، شغل تعمیرات موبایل به عنوان پردرامد ترین شغل انتخاب شد. در این مقاله شما را با صفر تا صد شرایط شغل تعمیر موبایل آشنا خواهیم کرد.
۳ تیر ۱۴۰۲

این روز ها مشاغل آزاد طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند به طوری که طبق آمار اتحادیه مشاغل، در سال های اخیر استقبال بسیار زیادی از این مشاغل شده اند. اما برای اکثر کاسب ها و افراد جویای کار این سوال مطرح است که کدام شغل بیشترین درآمد را دارد؟ پاسخ این سوال شغل تعمیرات موبایل است!

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

طبق بررسی ها و تحقیقات مرکز تخصصی تعمیرات موبایل امدادکاران، نمودار درامد شغل تعمیر موبایل در سال های اخیر به شدت رو به رشد بوده است. هرچند قابل پیشبینی بود که با پیشرفت تکنولوژی، خدمات مربوط به این حوزه پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد. تعمیرات آیفون، تعمیرات گوشی های سامسونگ، تعمیر موبایل شیائومی و غیره از پر درامد ترین خدمات تعمیرات موبایل محسوب می شوند.

image

در این صفحه قصد داریم شما را با پردرآمد ترین شغل در سال 1402 آشنا کنیم پس با ما همراه باشید:

فراز و نشیب های شغل تعمیر موبایل در ایران

امار و ارقام اتحادیه اصناف ایران نشان می دهد که افراد زیادی در سال های اخیر جذب شغل تعمیر موبایل شده اند. واقعیت این است که با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن گوشی های با کیفیت، حرفه ی تعمیر موبایل تبدیل به یکی از تخصصی ترین مشاغل شد؛ به همین دلیل خیلی از تعمیرکاران موبایل به دلیل به روز نبودن تخصصشان، مجبور به ترک این شغل شدند و عملا شوک بزرگی به این شغل وارد شد.

اما پس از مدتی مردم استقبال بسیار زیادی از گوشی های جدید کردند و به مرور زمان میزان تقاضای مشتریان در زمینه خدمات تعمیر موبایل افزایش یافت. پس تعمیرکاران با آپدیت تخصص و علم خودشان توانستند مجددا در این شغل درآمد بسیار بالایی را تجربه کنند. در حال حاضر نمودار صعودی اصناف ایران گواه این است که شغل تعمیرات موبایل در حال تجربه بزرگ ترین رقابت کاری است.

تعمیر موبایل یک شغل تخصصی و پولساز

شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که روزی شغل تعمیر موبایل یکی از پولساز ترین مشاغل ایران شود اما حالا اکثر افراد جویای کار به دنبال آموزش این شغل هستند. اکثر تعمیرکاران موبایل حتی مغازه هم اجاره نمی کنند و به صورت اینترنتی سفارش کار می گیرند. همچنین عده ای از تعمیرکاران در کنار خدمات خود اقدام به خرید و فروش موبایل نیز می کنند که این هم منبع درآمد خوبی خواهد بود. پس اگر به دنبال یک شغل با درآمد نامحدود هستید، ما شغل تعمیرات موبایل را به شما معرفی می کنیم.

بررسی اصولی شغل تعمیرات موبایل

اگر بخواهیم بدون تعصب بگوییم، شغل تعمیرات موبایل هم مانند سایر مشاغل مزایا و معایبی دارد. با تحقیق اصولی و پرسش از تعمیرکاران موبایل، مزایا و معایب شغل تعمیر موبایل را برای شما شرح خواهیم داد:

مزایای شغل تعمیرات موبایل

  • درآمد شغل تعمیرات موبایل نامحدود است و میزان آن به مدت زمانی که به این شغل اختصاص می دهید بستگی دارد.
  • با کمترین سرمایه می توانید ابزار تعمیرات موبایل را تهیه کرده و در این حرفه فعالیت کنید.
  • تایم کار و استراحت شما منعطف است.
  • با توجه به محبوبیت و کاربرد زیاد گوشی در بین مردم، خطری شغل تعمیرات موبایل را تهدید نمی کند و با خیال راحت می توانید سال های سال در این شغل فعالیت کنید.
  • برای اشتغال در این زمینه نیاز به تحصیلات دانشگاهی نیست و صرفا با دریافت مدرک فنی حرفه ای و کسب تجربه می توانید از شغل تعمیرات موبایل درآمد زایی کنید.
  • این شغل در دسته مشاغل کم خطر قرار دارد و اگر اصولی کار کنید، خطر جانی خاصی شما را تهدید نخواهد کرد.
  • یک تعمیرکار فنی موبایل نیاز به مغازه ندارد و به صورتی آنلاین یا اینترنتی نیز می تواند کسب درامد داشته باشد.
  • شغل تعمیر موبایل کاملا تخصصی بوده و با مدرک فنی حرفه ای آن می توانید اقدام به مهاجرت و کار در کشور های دیگر نمایید.

معایب شغل تعمیرات موبایل

با تعمیرکاران موبایل که صحبت می کردیم، درباره این شغل معایب زیادی را مطرح نکردند و به طور کلی در سه مورد زیر متفق القول بودند:

  • شما به عنوان تعمیرکار موبایل باید پاسخگوی مشتریان باشید و مسئولیت صفر تا صد تعمیرات و امانت داری برعده شما خواهد بود.
  • در صورت اشتباه در روند تعمیر ممکن است متحمل پرداخت خسارت به مشتری شوید.
  • در روز های ابتدایی روند جذب مشتری و اعتماد سازی کمی زمانبر خواهد بود.

درامد شغل تعمیرات موبایل چقدر است؟

اگر مطالب گفته شده تا اینجا را مطالعه کرده باشید، قطعا برای شما هم سوال خواهد شد که بالاخره درامد شغل تعمیرات موبایل چقدر است؟

میزان درآمد شغل تعمیر موبایل به دو عامل زیر بستگی خواهد داشت:

  1. مدت زمانی که به این کار اختصاص می دهید: به طبع هرچقدر بیشتر برای این شغل وقت بگذارید، درآمد بیشتری را نیز کسب خواهید کرد.
  2. نوع سفارشات ثبت شده: برخی سفارشات تعمیر موبایل ساده تر بوده و شاید 100 یا 200 تومان سود داشته باشد و برخی دیگر از سفارشات به قدری تخصصی بوده که می توانید از آن بیش از 1 میلیون سود کنید.
image

برای شغل تعمیرات موبایل از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه بتوانید شغل تعمیرات موبایل را آغاز کنید، باید ابتدا مراحل آموزش و دریافت مدرک را طی کنید. مراحل آموزش و دریافت مدرک تعمیرات موبایل به ترتیب عبارت اند از:

  1. مراجعه به آموزشگاه تعمیرات موبایل و گذراندن دوره های مربوطه
  2. شرکت در آزمون فنی حرفه ای و دریافت مدرک
  3. کسب تجربه بیشتر در بازار کار
  4. تهیه لوازم و ابزار تعمیرات موبایل

پس از گذراندن مراحل بالا می توانید به مرور زمان مشتریان را به خود جذب کنید.

بهترین آموزشگاه تعمیر موبایل در تهران

در واقع شرکت در دوره های تعمیر موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر این مرحله را تجربه نکنید، هرگز نمی توانید در این حرفه موفق باشید. در حال حاضر بهترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل در تهران قرار دارند و اگر خوشبختانه از شهرستان ها نیز هنرجو می پذیرند. مجهز ترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل در تهران عبارت اند از:

  1. مجتمع فنی برق
  2. مجتمع فنی پارس
  3. آموزشگاه برق گستران
  4. آموزشگاه فنون برق

ابزار های لازم برای تعمیر موبایل

ابزار هایی که برای تعمیرات موبایل به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • میکروسکوپ یا لوپ
  • هیتر و هویه
  • پک کامل پیچ گوشیتی های ریز و پنس
  • سپراتور
  • مولتی متر
  • منبع تغذیه
  • دستگاه شوک باتری (در صورت نیاز)

موفق ترین تعمیرگاه موبایل در تهران

ساده ترین راه برای اثبات درآمد بالای شغل تعمیرات موبایل، بررسی اوضاع فعالان این حوزه است. در حال حاضر همانطور که می دانید، مرکز تعمیر موبایل امدادکاران، بهترین و معروف ترین تعمیرگاه موبایل در تهران است که برای بازدید از سایت آن ها می توانید روی عبارت تعمیرات موبایل کلیک کنید.

مجموعه امدادکاران خدمات تعمیرات موبایل را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه و به مشتریان ارائه می دهد و همین باعث رضایت و اعتماد اکثر مشتریان شده است. بنابراین با یک بررسی ساده متوجه شدید که اگر شما به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت کنید، به راحتی می توانید نظر مشتریان را به خود جلب کنید. نکته جالب این است که مجموعه امدادکاران اکثر سفارشات خود را به صورت اینترنتی دریافت می کند و این نشان می دهد که شما هم می توانید به جای پرداخت هزینه های اجاره مغازه، می توانید به راحتی از طریق سایت کسب درامد کنید.

کلام آخر با افراد جویای کار

در این مقاله از مرکز تعمیر موبایل امدادکاران تمامی تلاش خود را کردیم تا آمار صحیح درباره شغل تعمیرات موبایل را به شما ارائه دهیم. امیدواریم که با کمک این مطلب تمامی سوالات ذهنی شما را پاسخ داده باشیم. پیشنهاد ما این است که اگر استعداد و توانایی این شغل را در خود می بینید، حتما هر چه سریع تر مراتب آموزش را طی کنید. مطمعن باشید اگر به شغل تعمیر گوشی موبایل علاقه داشته باشید، خیلی زود به درامد بالا خواهید رسید.



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

پوچ و تهی

۱۴۰۲/۴/۱۵
خدایی بهونه نیارید الکی. تعمیرگاه موبایل بیشترین سود رو داره

hoosssein

۱۴۰۲/۴/۷
به عنوان کسی که 10 ساله توی این کار هستم واقعا راضی ام. همت و تلاش می خواد فقط

عباس آقا

۱۴۰۲/۴/۳
بازار کار تعمیر موبایل واقعا خوبه؟ اگه کسی میدونه بگه

پیشنهاد سردبیر