خانهاخبار
اپل تایید کرد که تماس ماهواره‌ای اواخر این ماه به آیفون ۱۴ می‌آید

اپل تایید کرد که تماس ماهواره‌ای اواخر این ماه به آیفون ۱۴ می‌آید

اپل به طور رسمی تایید کرده که ویژگی تماس اضطراری از طریق ماهواره به زودی به آیفون ۱۴ می‌آید و تا پایان سال آینده میلادی به کشورهای زیادی راه پیدا خواهد کرد.
۱۴۰۱/۸/۲۰

در حالی که ما هنوز اندرخم کوچه رجیستری آیفون 14های اپل در ایران هستیم، این شرکت امروز در یک بیانیه مطبوعاتی تایید کرده که تماس اضطراری از طریق ماهواره برای مدل‌های آیفون ۱۴ در اواخر ماه جاری میلادی در آمریکا و کانادا راه‌اندازی خواهد شد. اپل هنوز تاریخ عرضه دقیق یا نسخه iOS مورد نیاز برای این ویژگی را اعلام نکرده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که ۴۵۰ میلیون دلار از صندوق تولید پیشرفته خود برای توسعه زیرساخت‌های حیاتی پشتیبانی از تماس اضطراری ماهواره‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند که عمده این بودجه به شریک ماهواره‌ای اپل یعنی Globalstar تعلق خواهد گرفت.

اپل اظهار کرده که سرمایه‌گذاری‌اش پیشرفت‌های مهمی را در شبکه ماهواره‌ای شرکت گلوبال استار و ایستگاه‌های زمینی در آلاسکا، فلوریدا، هاوایی، نوادا، پورتوریکو و تگزاس فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران آیفون ۱۴ می‌توانند در صورت قطع شبکه به خدمات اضطراری متصل شوند.

image

 

هر چهار مدل آیفون ۱۴ می‌توانند به طور مستقیم به ماهواره‌های شرکت گلوبال استار متصل شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که در خارج از محدوده پوشش تلفن همراه و وای فای، پیام‌های متنی را به خدمات اضطراری ارسال کنند و موقعیت خود را از طریق ماهواره با استفاده از برنامه Find My به اشتراک گذارند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا آیفون خود را با کمک جلوه‌های تصویری، به سمت درست رو به ماهواره بگیرند.

اپل می‌گوید ارسال پیام ماهواره‌ای ممکن است ۱۵ ثانیه طول بکشد تا در شرایط ایده‌آل با دید مستقیم از آسمان و افق ارسال شود، اما ممکن است اگر در جایی باشید که به طور مثال زیر درخت با شاخ و برگ‌های زیاد باشد، حتی بیش از یک دقیقه به طول بیانجامد. همچنین در محیط‌هایی با درختان متراکم یا موانع زیاد، ممکن است آیفون شما به طور کامل به ماهواره متصل نشود.

در نتیجه این سرمایه‌گذاری ایستگاه‌های زمینی گلوبال استار برای استفاده از آنتن‌های پرقدرت جدید که به طور خاص برای اپل طراحی و تولید شده‌اند، ارتقا یافته‌اند. البته اپل جزییات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این ویژگی به اشتراک گذاشته که در زیر به آن می‌پردازیم:

هنگامی که یک کاربر از طریق آیفون درخواست تماس اضطراری تماس ماهواره‌ای می‌کند، این پیام توسط یکی از ۲۴ ماهواره گلوبال استار در مدار پایین زمین که با سرعت تقریبی ۱۶۰۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کند، دریافت می شود. سپس ماهواره پیام را به ایستگاه‌های زمینی سفارشی که در نقاط کلیدی در سراسر جهان قرار دارند، ارسال می‌کند.

پس از دریافت توسط یک ایستگاه زمینی، پیام به سرویس‌های اضطراری که می‌توانند کمک ارسال کنند، یا یک مرکز رله با متخصصان اضطراری آموزش دیده توسط اپل در صورتی که نزدیکترین مکان خدمات اضطراری قادر به دریافت پیام‌های متنی نباشد، هدایت می‌شود.

در یک سند پشتیبانی اپل می‌گوید که تماس اضطراری از طریق ماهواره با بروزرسانی نرم افزار iOS 16 در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود. این سرویس برای دو سال اول رایگان خواهد بود و این جمله اپل نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد در آینده پس از اتمام دوره دو ساله، سرویس مذکور را با دریافت هزینه ارائه کند.

شایان ذکر است که اپل تایید کرده که این ویژگی تا پایان سال آینده میلادی به کشورهای دیگر نیز گسترش خواهد یافت، اما در مورد این برنامه‌ها توضیح بیشتری نداده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)