خانهاخبار
مدل‌های جدید مک بوک پرو اپل احتمالا ماه بعد میلادی معرفی می‌شوند

مدل‌های جدید مک بوک پرو اپل احتمالا ماه بعد میلادی معرفی می‌شوند

سری جدید لپتاپ‌های اپل احتمالا به تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس مجهز خواهند بود.
۱۴۰۱/۷/۲۷

اپل دیروز به طور رسمی از نسل جدید سری تبلت آیپد و آیپد پرو همراه با دستگاه اپل تی‌وی رونمایی کرد که از مشخصات فنی جدید و برچسب قیمتی متفاوت بهره می‌برند. حالا اما به نظر می‌رسد قرار است نسل جدید سری لپتاپ‌های موردانتظار مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی نیز به زودی معرفی شوند.

شایان ذکر است قبلا گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که مدل‌های جدید مک بوک پرو در طی ماه جاری رونمایی خواهند شد ولی حالا تحلیلگر محصولات اپل و خبرنگار برجسته وبسایت بلومبرگ یعنی مارک گرمن در گزارش جدید خود ادعا کرده است که زمان رونمایی سری جدید مک بوک پرو 1 اینچی و 16 اینچی به تعویق افتاده است. تاخیر در رونمایی از نسل جدید لپتاپ‌های اپل احتمالا به دلیل مشکلات فنی موجود در زنجیره تامین قطعات است که بخشی بزرگی از صنعت موبایل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

image

 

براساس این گزارش جدید، نسل جدید مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی در ماه نوامبر میلادی سال جاری معرفی خواهد شد. البته باید اشاره کرد که هنوز زمان دقیق معرفی این محصولات مشخص نشده است. اپل قبلا و در سال‌های 2019 / 2020 نیز سری محصولات مک بوک پرو را در ماه نوامبر معرفی کرده بود و در نتیجه، می‌توان تاریخ اعلام شده توسط مارک گرمن را معتبر دانست.

نسل جدید لپتاپ‌های مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی احتمالا به تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس مجهز خواهند بود که البته هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند. در این راستا، شایعاتی به گوش رسیده بود مبنی بر اینکه که تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس بر پایه فرایند 3 نانومتری توسعه داده خواهند شد ولی گزارش‌های جدید اذعان داشته‌اند اپل همچنان از فرایند 5 نانومتری بهره خواهد برد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که اگر این گزارش‌ها درست باشند، اپل فرایند 5 نانومتری M1 مکس و M1 پرو را کنار خواهد گذاشت و به فرایند NP5 برای نسل جدید تراشه‌‌های خود روی خواهد آورد. در حال حاضر، اطلاعات چندان زیادی پیرامون نسل جدید سری مک بوک پرو در دسترس نیست ولی انتظار می‌رود طراحی مک بوک‌ پرو‌های جدید اپل دچار تغییر و تحول زیادی نشود و تنها سخت‌افزار آن بهبود خواهد داشت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)