خانهاخبار
طراحی ناچ آیفون 14 ممکن است بزرگتر از آنچه تصور می‌شد باشد!

طراحی ناچ آیفون 14 ممکن است بزرگتر از آنچه تصور می‌شد باشد!

شایعات زیادی مبنی بر کنار گذاشتن ناچ توسط اپل در آیفون‌های امسال وجود دارد، اما ظاهرا تصورات ما در مورد مقیاس این تغییرات اشتباه بوده است.
۸ اسفند ۱۴۰۰

طراحی قسمت جلوی آیفون 14 در مدل‌های پرو به احتمال زیاد امسال تغییر می‌کند. بسیاری از افراد قابل اعتماد گفتهاند که اپل بریدگی را که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در آیفون X معرفی کرد، با دو بریدگی جایگزین خواهد کرد. اکنون به نظر می رسد که این برش‌ها فضای بیشتری را نسبت به آنچه قبلا تصور می شد اشغال می‌کنند.

تصور می‌شد که اپل آیفون 14 را به یک بریدگی کپسولی شکل برای دوربین جلو و دوربین مادون قرمز و یک سوراخ دایره ای برای پروژکتور نقطهای مجهز میکند، که دو مورد آخر مربوط به اجزای سیستم بازگشایی چهره Face ID هستند.

image

 

یک پست جدید در وب‌ سایت شبکه اجتماعی چینی Weibo نشان می‌دهد که رندرهایی که بر اساس شایعات پیشین ساخته شده‌اند ممکن است نتوانسته‌ باشند که مقیاس برش‌ها را به درستی به تصویر بکشند. این شماتیک فاش شده نشان می‌دهد که برش کپسولی و سوراخ تعبیه شده در صفحه نمایش آن طور که قبلا تصور می‌شد ظاهر خوبی ندارند و به نظر میرسد اپل صرفا لبه های اطراف عناصر ناچ را برداشته است.

در حالی که هیچ کس انتظار ندارد که صفحه نمایش آیفون ۱۴ به اندازه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲ سامسونگ منظم به نظر برسد، به دلیل اینکه در هر صورت اپل مجبور است فضایی را برای فناوری Face ID در نظر بگیرد، اما این شماتیک جدید ما را به این فکر می‌اندازد که اصلا کنار گذاشتن ناچ با چنین طراحی فرقی با خود ناچ می‌کند یا خیر!

ضمنا لازم به ذکر است که این اطلاعات با طراحی که پیش‌تر Jon Prosser از افشاگران معروف با اتکا به منابع خود از آن خبر داده داده بود، کاملا همخوانی دارد. البته بسیاری از طرفداران اپل احتمالا نظر مثبتی نسبت به این طراحی جدید خواهند داشت زیرا حداقل نسبت به ناچ قبلی فضای کمتری اشغال شده است.خانواده آیفون ۱۴ ظاهرا شامل چهار مدل خواهند بود:

  • آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچ
  • آیفون ۱۴ مکس با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ
  • آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچ
  • آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ

 

مدل‌های پرو این سری از آیفون‌ها دارای فریم دور گوشی از جنس تیتانیوم با مقاومت بیشتر خواهند بود. همچنین برآمدگی دوربین آنها مسطح خواهد شد و دوربین اصلی نیز قرار است به جای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی، رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی داشته باشد!

سری آیفون 14 دارای تراشه جدید A16 Bionic و حداکثر میزان رم ۸ گیگابایت خواهد بود. برای مقایسه، آیفون 13 پرو و پرو مکس دارای ۶ گیگابایت رم هستند. آیفون 14 طبق روال هر سال انتظار می‌رود در ماه سپتامبر معرفی شود، اما در حال حاضر، همه نگاه ها به آیفون SE نسل سوم است که احتمالا در ۸ مارس (۱۷ اسفند) از آن رونمایی خواهد شد.

در مورد طرح فاش شده از آیفون 14 چه فکر می‌کنید؟ آیا تغییر قسمت جلوی این سری از آیفون‌ها برای طرفداران اپل آن‌قدر راضی کننده خواهد بود که به تعویض گوشی خود ترغیب شوند؟



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (1 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

کیان

۱۴۰۰/۱۲/۸
من که عادت کردم به این ناچ و از آیفون ایکس ک داشتم بعد آیفون یازده و الان سیزده پرو دارم بنظرم این ناچ حتی جذابم هستش من ک عادت دارم بهش بنظرم فقط وقتی تغییر این ناچ منطقیه که کلا حذف بشه و دوربین سلفی یا فیس آیدی هم بره زیر نمایشگر و نمایشگر یک تیکه و صاف بدون هیچ نقطه و ناچی باشه اینجوری جذاب میشه اما اینکه این ناچ کوچیکتر بشه و تبدیل به دوتا ناچ کوچولو بشه واقعا یه جورایی حواس پرتی بوجود میاره مخصوصا واسه کسایی ک سالها دارن با این مدل ناچ آیفونهای پرچمدار کار میکنن بنظرم اگه کوچکتر بشه مشکلی نداره ولی اگه تبدیل به دوتا دایره بشه واقعا زشت میشه باز یدونه دایره ناچ رو میشه تحمل کرد ولی دوتا ناچ با فاصله از هم دیگه واقعا توی این دوره ک ناچ داره میره زیر صفحه نمایش خیلی زاقارته و توی ذوق میزنه ولی همین ناچ یک تیکه بالای صفحه فعلا مشکلی نداره با باریکتر شدنش توی آیفون 13 تقریبا بهتر شده . خیلیها به این ناچ آِفونها ایراد میگیرن و مسخرش میکنن ولی اگ این ناچ نباشه یه همچین فیس آیدی قدرتمند و دقیق و مطمئنی هم نخواهد داشت اپل پس فعلا مجبوره بخاطر فیس آیدی این ناچ رو نگهداره و تنها راهش کوچکتر کردنشه اما بنظرم یک تیکه باشه بهتره تا اینکه دوتا دایره جدا از هم باشه

پیشنهاد سردبیر