طبق گزارش AppleInsider، یک گزارش تحقیقاتی جدید نشان داده است که اشتراکهای ایجاد شده در اپ استور از نظر پرداخت در مقایسه با فروشگاه Google Play بیش از دو برابر شده است. به عبارت دیگر، این بدان معنا است که کاربران آیفون و آیپد معمولاً در مقایسه با کاربران تلفنهای اندرویدی تمایل بیشتری به اشتراک و به تبع آن خرید اشتراک بیشتری دارند.
این اطلاعات برگرفته از گزارش Sensor Tower است که درآمد این اشتراکها را برای سال ۲۰۲۱ نشان میدهد. از نظر عدد و رقم، اشتراکهای اپ استور ۱۳٫۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است، در حالی که اشتراکهای گوگل پلی ۴٫۸ میلیارد دلار برآورد شده است، این در حالی است که هزینههای گوگل پلی با سرعت بالایی در حال افزایش است.
به طور کلی، اپ استور در مقایسه با گوگل بیشترین درآمد را برای برنامهها و اشتراکها و همچنین خریدهای درون برنامه ای داشته است. ضمن اینکه رکورد بالای ۱۳٫۵ میلیارد دلاری که خرج شده برای ۱۰۰ اشتراک برتر در حوزههای غیر بازی بوده است.
هزینه اشتراک در اپ استور نسبت به سال گذشته ۱۰٫۳ میلیارد دلار بوده، که رشد ۳۱ درصدی داشته است. از سوی دیگر، گوگل پلی با رشد ۷۸ درصدی به مرز ۴٫۸ میلیارد دلار رسیده است.
این آمار مربوط به درآمد این دو شرکت در کل دنیا است، اما در مورد ایالات متحده آمریکا این آمار از نظر درصد رشد تفاوت خاصی ندارد و درآمد اپ استور در آمریکا ۶ میلیارد دلار و گوگل پلی ۲٫۵ میلیارد دلار بوده است.
از نظر اپلیکیشن های خاص، آلفابت (شرکت مادر گوگل) با یوتیوب در اپ استور و گوگل وان در فروشگاه گوگل پلی در صدر جدول قرار دارند. بر اساس این گزارش، یوتیوب ۱٫۲ میلیارد دلار در سراسر جهان و ۵۶۶٫۵ میلیون دلار در ایالات متحده کسب کرده است، در حالی که گوگل وان در سال ۲۰۲۱ به ۱٫۱ میلیارد دلار در سطح جهانی و ۶۹۸ میلیون دلار در ایالات متحده دست یافته است.