خانهاخبار
فناوری HD Radio دوش به دوش اپل آیفون

فناوری HD Radio دوش به دوش اپل آیفون

گروه خبری GSM : کنترل‌گر HD Radio، امکان استفاده از مزایای فناوری‌HD Radio را برای کاربران آی‌پادها و آیفون‌ها فراهم می‌کند...
۲۱ آبان ۱۳۸۸

تبلیغات

home_header

گروه خبریGSM  : کمپانی با نام Gigaware ابزاری کنترل‌گر را با نام HD Radio ارائه داده است که امکان استفاده از مزایای فناوری HD Radio  را برای کاربران آی‌پادها و گوشی‌های آیفون کمپانی اپل فراهم می‌کند. با اتصال این دستگاه به کانکتور پایه آیفون و آی‌پاد، کاربر قادر به دریافت سیگنال‌های رادیویی HD که صدایی از نوعCD Quality  را ارائه بیرون می‌دهند، خواهد بود.

سپس اطلاعات مربوط به موسیقی موردنظر مانند نام آهنگ و نام خواننده یا آهنگساز روی نمایشگر آیفون و آی‌پاد نقش می‌بندد. این اطلاعات با استفاده از قابلیتی به نام iTunes Tagging ، روی آی‌پاد شما ذخیره می‌شود تا بتوانید از طریق Apple iTunes آنها را خریداری کنید. ضمن اینکه قابلیت‌های کنترل موزیک Play، Stop،‌Pause، Forward و Backward و Scan را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کنترل‌گر HD Radio با قیمت 79.99 دلار به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

                                          

image

برای اطلاع آن دسته از عزیزانی که با HD Radio و CD Quality Sound آشنایی ندارند، مفهوم مختصر این دو عبارت را شرح می‌دهیم:

HD Radio: به سیستمی و فناوری گفته می‌شود که در ایستگاه‌های رادیویی AM و‌FM برای انتقال و مخابره صوت و داده از طریق سیگنالی دیجیتال (مرتبط با سیگنال‌های آنالوگ آنها) ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

CD Quality Sound: به نوعی صوت دیجیتال گفته می‌شود و حداقل استاندارد موردنیاز برای انتشار صداهایی است که گوش انسان قادر به شنیدن آنها می‌‌‌باشد. اغلب سی‌دی‌های صوتی(audio) با این سطح ضبط می‌شوند.