خانهاخبار
عملکرد دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 «حیرت‌آور» است!

عملکرد دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 «حیرت‌آور» است!

اطلاعات تازه منتشر شده، جزئیات متفاوتی را پیرامون دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 در اختیارمان گذاشته است. همراه جی‌اس‎ام باشید.
۸ تیر ۱۳۹۶

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 8 در ماه آگوست (احتمالاً در هفته آخر مرداد ماه) به صورت رسمی معرفی شود و آخرین شایعات، به بررسی دقیق‌تر دوربین دوگانه این فبلت می‎پردازد. گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus، هردو با یک دوربین در بدنه پشتی راهی بازار شده؛ این در حالی است که گلکسی نوت 8 به عنوان اولین پرچم‎دار سامسونگ (البته، این فبلت اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه نیست) با دوربین دوتایی راهی بازار می‎شود.

اطلاعات تازه منتشر شده توسط یک منبع مطلع از برنامه‌های سامسونگ، نشان می‎دهد که دوربین دوگانه فبلت گلکسی نوت 8 «در مقایسه با رقبا، از کیفیت تصویربرداری بسیار مناسبی برخوردار است و هم‎چنین در هنگام تصویرداری در حالت Patriot Mode (که به تصویربرداری پرتره نیز مشهور است)، به شکل بسیار بهتری می‌تواند پس‎زمینه تصویر را مات نماید.

image

با درنظر گرفتن این موارد، به‏‌نظر می‌‏رسد که بهترین دوربین دوگانه را در فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ شاهد خواهیم بود؛ البته، باید توجه داشت که این ادعا تا زمانی‎که گلکسی نوت 8 به صورت رسمی وارد بازار نشده باشد و مورد ارزیابی قرار نگیرد، تنها یک گمانه‎زنی بی‌اساس است و نباید به آن اطمینان کرد.

گوشی گلکسی نوت 8 به دوربین دوتایی مجهز خواهد بود که یک سنسور 13 مگاپیکسلی، RGB بوده و سنسور 13 مگاپیکسلی دیگر نیز مونوکروم است. براساس اطلاعات فاش شده، لنز RGB از دریچه دیافراگم f1.7 برخوردار است و لنز مونوکروم نیز با دریچه دیافراگم f2.0 کابوس پرچم‎داران دیگر خواهد بود.

پیرامون نحوه جای‌گیری دوربین دوتایی در بدنه پشتی، اطلاعات مشخص وجود ندارد؛ در برخی از گمانه‎زنی‎ها، اشاره می‌شود که دوربین دوگانه با چینش عمودی در پنل پشتی دستگاه قرار دارد و شایعات دیگر نیز از عرضه گلکسی نوت 8 با دوربین دوتایی با چینش افقی، حکایت می‎کند.

آن‏طور که پیداست، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا فبلت پرچم‏دار جدید خود را با نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن Quad HD + ارائه دهد؛ ابعاد نمایشگر نیز، 18.5 به 9 خواهد بود و شرکت سازنده از یک طراحی بدون حاشیه برای پنل جلوی گوشی استفاده می‎کند. به عبارت بهتر، بخش قابل‎توجهی از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته است؛ اگر شایعات پیشین صحت داشته باشد، نسبت ابعاد نمایشگر به پنل جلوی گوشی بیشتر از گلکسی اس 8 خواهد بود.

گلکسی نوت 8 از ترکیب شیشه و فلز ساخته خواهد شد؛ به عبارت بهتر، فریم دستگاه فلزی است و بدنه پشتی و جلوی گوشی از جنس شیشه خواهد بود. هرچند، ممکن است طراحی آن نسبت به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در ظاهر کمی متفاوت باشد؛ با این وجود، المان‏‌های زیادی از طراحی گلکسی نوت 8 با پرچمدار 2017 سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 مشترک خواهد بود. 

از دیگر اطلاعات منتشر شده پیرامون گلکسی نوت 8، می‏‌توان به عرضه آن با شش گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی (مدل پایه با 64 گیگابایت حافظه عرضه می‎شود) و قلم S-Pen جدید اشاره کرد. هم‎چنین، گفته شده است که گلکسی نوت 8 از گواهی IP68 برخوردار خواهد بود که مقاومت دستگاه را در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت نیم ساعت، تضمین می‎کند.

حسگر اثرانگشت فبلت پرچم‏دار جدید سامسونگ در بدنه پشتی جای گرفته است؛ طراحی آن نیز مانند گلکسی اس 8 بیضی‌شکل خواهد بود. البته، به‌نظر می‌رسد که نحوه جای‌گیری سنسور اثرانگشت با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس متفاوت خواهد بود؛ شرکت سامسونگ، این حسگر کاربردی را به زیر دوربین اصلی منتقل خواهد نمود. با این وجود، در صورتی‌که چینش دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 به صورت افقی باشد، حسگر اثرانگشت در کنار دوربین آرام می‌گیرد.

image

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (31 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Amir

۱۳۹۶/۵/۳
این قابلیت تو S8 و S8 plus که یه دوربین دارن هم وجود داره ....
از اونجایی که خیلی عاشق عکاسیم مخصوصا پرتره ، و با اینکه اصلا از S8 انتظار نداشتم با یه دوربین بتونه عکاسی پرتره بکنه ، ولی تونستم عکسای پرتره ای بگیرم که اصلا فکرشم نمیکردم ???

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۸
دوست عزیز یه سر برو این صفحه http://www.gsm.ir/news/show/37541/سامسونگ-جزئیات-دوربین‌های-دوگانه-ISOCELL-را-تشریح-کرد/

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۵
صبر کن جوجه رو اخر پاییز میشمرن اخر سال قیافه تون دیدنی میشه

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۱
فکر کنم بدونی که سنسور دوربین خیلی مهمه سامسونگ در نمایشگاه mwc 2017 جدید ترین سنسور هاشو معرفی کرده که عملکرد فوق العاده شگفت انگیزی داره و بهترینه و گفته که از اون توی نوت 8 استفاده میکنه

cadillac

۱۳۹۶/۴/۱۰
جهت اطلاعتHANGSUNG جون :
اون تصاوری سه بعدی که M8 با دوربین دوگانەاش خلق میکرد و هیچ گوشی ای حتی نتونستە مشابە شم ثبت کنه ،
حالا پرترە اش بماند .

پیشنهاد سردبیر