خانهاخبار
Mini Mobile Robotic Printer؛ پرینتری در کف دست شما!

Mini Mobile Robotic Printer؛ پرینتری در کف دست شما!

«مینی‌ موبایل روباتیک پرینتر»، چاپ‌گر قابل حملی است که با حرکت روی کاغذ، آنچه را لازم است برای‌تان چاپ می‌کند.
۱۳۹۶/۳/۲۴

«مینی موبایل روباتیک پرینتر» (Mini Mobile Robotic Printer) متناسب با نیازهای دنیای امروز ساخته شده است؛ دنیایی که در آن انبوهی از ابزارهای روزمره به سمت کوچک‌‌تر و سیارتر شدن پیش می‌روند.  

ویژگی متمایزکننده چاپ‌گر روباتیک «مینی موبایل»، کوچک و قابل حمل بودن آن است. کافی است آن را روی کاغذ قرار دهید تا خود، آنچه را لازم است روی کاغذ چاپ کند.

این پرینتر را شرکت ZUtA Labs طراحی کرده و از مدت‌ها پیش برای جذب سرمایه عمومی، آن را در سایت شرکت عام‌المنفعه کیک‌استارتر قرار داده بود. اکنون به نظر می‌رسد که تا عرضه آن به بازار چیزی نمانده و پیش‌سفارش هم می‌شود.  

پرینترها برخلاف اکثر ابزارهای دیجیتال کوچک و قابل حمل امروزی، اصولا دستگاه‌های زمختی هستند که روی میزکار، خانه می‌کنند و از جای خود تکان نمی‌خورند.

یکی از قسمت‌هایی که در ساختار پرینترها حجم زیادی اشغال می‌کند، محفظه جوهر و تونر است. حتی اگر راهی وجود می‌داشت تا بتوان این محفظه را کوچک‌تر ساخت، باز مانع دیگری بر سر راه بود: حداقلِ عرض پرینتر باید آنقدری باشد که بتواند برگه کاغذ را از درون خود عبور دهد. 

برای دگرگون کردن این رویه شاید لازم بود دوباره این سوال مطرح شود که پرینتر اصلا چیست؟ و اصلا چرا کاغذ باید حتما از درون پرینتر بگذرد تا مطالب بر روی آن چاپ شود؟

پرینتر در اصل گویی نویسنده‌ای ماشینی و خودکار است که پس از نگاه به سند متنی و یا تصویری، آن را بازنویسی یا بازنگاری می‌کند. پس کار اصلی‌اش همین است و موارد دیگر، فرعی و حاشیه‌ای هستند. شرکت ZUtA نیز بر همین اساس نتیجه گرفت که هیچ لزومی ندارد اندازه پرینتر، بزرگ‌تر از کف دست باشد. و حاصل کار آن‌ها، چاپ‌گری شد که روی کاغذ حرکت، و در نقاطی که باید، جوهرافشانی می‌کند.

کافی است آن را روی قسمت بالای کاغذ قرار دهید تا با کمک نرم‌افزار هوشمند و موتورهای کارآمد خود، روی سطح کاغذ حرکت کند و در هر نقطه‌ای که لازم است، جوهر قرار دهد. در چاپ‌‌های چندبرگی نیز با اتمام کار هر صفحه، روبات را روی صفحه یا برگ بعدی قرار دهید تا همان رویه تکرار شود.   

پرینتر روباتیک «مینی‌ موبایل» در هر دقیقه کمتر از یک‌ونیم صفحه چاپ می‌کند که البته سرعت کمی است اما در عوض کارآمد است و مهم‌تر اینکه می‌توانید آن را با خود جابه‌جا کنید. این پرینتر با دستگاه‌های ویندوزی، اندرویدی، لینوکسی و iOS سازگار است و به‌صورت بی‌سیم با آن‌ها مرتبط می‌شود. در ضمن، هر کارتریج جوهرافشان روی «مینی‌موبایل» برای چاپ بیش از 1000 صفحه کافی است و پرینتر با هر بار شارژ می‌تواند حدود 60 صفحه چاپ کند. هر دستگاه از این چاپ‌گرها حدود 135 دلار قیمت‌گذاری شده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)