خانهاخبار
با تغییرات جدیدترین نسخه بتای tvOS, macOS, iOS و watchOS آشنا شوید

با تغییرات جدیدترین نسخه بتای tvOS, macOS, iOS و watchOS آشنا شوید

روز گذشته کمپانی نام‌آشنای اپل بتای دوم سیستم‌عامل‌های اختصاصی خود را برای آیفون، مک، اپل تی وی و اپل واچ منتشر کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این سیستم‌عامل‌ها می‌پردازیم. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۰

اپل به فاصله چند روز قبل از برگزاری مراسم جهانی توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2017، دومین نسخه بتا از سیستم‌عامل‌های iOS 10.3.3،macOS 10.12.6، tvOS 10.2.2 و watchOS 3.2.3 را منتشر کرد. عرضه نسخه‌های بتا از سیستم‌عامل‌های اختصاصی اپل، تعهد این کمپانی در مقابل کاربران مبنی بر پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات و تلاش این شرکت برای افزایش عملکرد سیستم‌عامل‌های خود را نشان می‌دهد.

image

بتای دوم iOS 10.3.3  همراه با والپیپرهای جدید

توسعه‌دهندگان اپل تصاویر پس‌زمینه جدیدی را در بتای دوم iOS 10.3.3 برای آیپد پرو 12.9 اینچی تدارک دیده‌اند تا جلوه‌های بصری این سیستم‌عامل را کمی بهبود ببخشند. یکی از علت‌های اصلی انتشار بتای دوم از این سیستم‌عامل وجود مشکلات فنی و باگ‌های متعدد در بتای اول بود، از این بابت توسعه‌دهندگان اپل تلاش کردند تا در دومین نسخه بتا بسیاری از این مشکلات را حل کنند تا زمینه‌ی انتشار نسخه نهایی iOS 10.3.3 را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) را فراهم کنند.

image

توسعه‌دهندگان اپل می‌توانند از طریق لینک developer.apple.com اقدام به دریافت بتا دوم از سیستم‌عامل iOS 10.3.3 کنند. راه دیگر برای دسترسی به این نسخه استفاده از روش OTA و دریافت مستقیم iOS 10.3.3 است. برای این منظور کافی است تا مسیر Settings > General > Software Update را در دیوایس اپلی خود طی کنید و آخرین نسخه از سیستم‌عامل iOS را دانلود نمایید.

بتای دوم macOS 10.12.6  بدون تغییر می‌ماند

image

با توجه به اخبار منتشرشده از کنفرانس جهانی WWDC گویا اپل قصد دارد تا در این مراسم از نسخه 10.13 سیستم‌عامل مک پرده‌برداری کند بنابراین، بتای دوم macOS 10.12.6 ویژگی‌های جدیدی را به همراه نمی‌آورد. علت اصلی انتشار دومین بتا از این سیستم‌عامل را می‌توان بهبود مشکلات فنی و افزایش عملکرد  و کارایی macOS 10.12.6 دانست. توسعه‌دهندگان می‌توانند برای دریافت مستقیم بتای دوم این نسخه از سیستم‌عامل مک به وب‌سایت مخصوص توسعه‌دهندگان اپل مراجعه کنند. راه دیگر انجام این کار مراجعه به سربرگ Updates در App Store مک است.

بتای دوم tvOS 10.2.2: تنها چیزی که تغییر کرده هیچ‌چیز است!

image

tvOS سیستم‌عامل اختصاصی اپل برای نمایشگرهای خانگی این کمپانی است. این سیستم‌عامل با سرعت بسیار بالا در حال پیشرفت است تا جایی که کارشناسان بخش فروش اپل اظهار کردند که tvOS یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های اپل طی چند سال اخیر است. متاسفانه توسعه‌دهندگان اپل توجه کمتری به tvOS دارند از این رو به‌ندرت شاهد ظهور ویژگی‌های جدید در این سیستم‌عامل هستیم. در مورد بتای دوم tvOS 10.2.2 نیز این قاعده صادق است چراکه  توسعه‌دهندگان در این نسخه فقط به بهبود مشکلات فنی پرداخته‌اند. آخرین نسخه از این سیستم‌عامل که برای چهارمین نسل Apple TV منتشرشده است در بخش تنظیمات این گجت قابل دریافت است.

بتای دوم watchOS 3.2.3 و بهبود عملکرد سیستم‌عامل

image

چشمگیرترین تغییر watchOS 3.2.3 در بتای دوم، بهبود عملکرد کلی دستگاه و سازگاری هرچه بیشتر سخت‌افزار و سیستم‌عامل اپل واچ است. بسیاری از توسعه‌دهندگان معتقدند که نسخه جدید سیستم‌عامل اپل واچ با ثبات‌تر از پیش خواهد بود، از همین رو باید منتظر افزایش کارایی این ساعت هوشمند و اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی به آن در نسخه نهایی watchOS 3.2.3 باشیم. کاربران برای دریافت جدیدترین نسخه watchOS باید در بخش تنظیمات از گزینه Update استفاده کنند. لازم به ذکر است که فرایند به‌روز رسانی نیازمند حداقل 50 درصد شارژ باتری است بنابراین، برای اطمینان بیشتر لازم است تا هنگام انجام مراحل دریافت و به‌روز رسانی سیستم‌عامل، اپل واچ خود را از طریق کابل به برق متصل کنید.

نظرات ارزشمند خود را در مورد بتای دوم از سیستم‌عامل‌های اختصاصی اپل با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱۰
همهء ما باید از قانون "تغییر" پیروی کنیم، چراکه تغییر، قدرتمندترین قانون طبیعت است