در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بازار گوشیهای هوشمند رده پایین اهمیت ویژهای دارند، اما تولید کنندگان باید در این بازارها بسیار محتاط عمل کنند. یکی از مهمترین عواملی که شرکتها باید به آن توجه کنند، قیمت است زیرا در این بازارها حتی اختلاف اندکی مانند ۱۰ دلار هم بر تصمیم کاربران برای خرید یا عدم خرید یک گوشی تاثیر گذار است.
رقابت در این بازارها شدید است و بزرگترین عامل موفقیت کمپانیها در چنین کشورهایی، سیاستگذاری آنها درباره قیمت گوشیهای رده پایین خود است. اما به نظر اچتیسی هیچ تمایلی به درک این موضوع ندارد و با توجه به مشکلات اقتصادی که در حال حاضر گریبان گیر این شرکت است، قصد دارد همچنان گوشیهای خود را با قیمتی بالاتر نسبت به رقبا بفروشد.
در فصل پایانی سال ۲۰۱۶، چای لین چانگ، مدیر عامل اچتیسی اعلام کرد که شرکتش قصد دارد تا کسب و کار خود در بخش گوشیهای رده پایین را تعطیل و بر روی میانردهها و پرچمداران تمرکز کند. براساس گفتههای خانم چانگ، این بازار به شدت رقابتی است و آیندهای برای سود دهی ندارد.
این تصمیم اچتیسی میتواند کمکی به پرچمداران و گوشیهای رده بالای این شرکت باشد. با توجه به رقابت شدید بازار پایینردهها، کنار کشیدن این شرکت از میان تولید کنندگان این رده گوشیهای هوشمند میتواند از ضررهای اچتیسی در این حوزه جلوگیری کند و پس از آن کمپانی تایوانی تمرکز بیشتری روی گوشیهای رده بالا و حتی میانردههای خود داشته باشد.