خانهاخبار
فساد مالی مدیران سامسونگ و تاثیر آن روی محصولات کمپانی

فساد مالی مدیران سامسونگ و تاثیر آن روی محصولات کمپانی

چندی پیش فساد 70 میلیون دلاری رییس جمهور کره جنوبی خبرساز شد و به دنبال آن همدستانش هم معرفی شدند. در این میان نام کمپانی‌های معتبر کره‌ای نظیر هیوندای، ال‌جی و سامسونگ هم به چشم می‌خورد. در همین راستا سامسونگ تغییرات عمده‌ای در سیستم مدیریتی خود می‌دهد که هنوز تاثیر آن بر محصولاتش مشخص نیست.
۱۳۹۵/۱۱/۲۰

رییس جمهور کره جنوبی، خانم پارک جیون، به دنبال فساد مالی گسترده‌ای که در سال گذشته افشا شد از سمت خود استعفا داد اما این تصمیم پس‌لرزه‌هایی داشت. یکی از اتهامات اصلی رییس جمهور این است که با یکی از قدیمی‌ترین دوستانش زد و بند‌های مالی کرده و این شخص نیز با کمپانی‌های بزرگ کره‌ای نظیر هیوندای، ال‌جی و سامسونگ ارتباط تنگاتنگی داشته است. این موضوع سبب شد سامسونگ تغییرات عمده‌ای در بخش مدیریت خود بدهد زیرا مدیر اصلی، آقای جی لی، و تعدادی از همکارانش در رشوه‌خواری دوست رییس‌جمهور سهیم بوده‌اند. در ادامه جزئیاتی پیرامون تغییرات مدیریتی این کمپانی در اختیارتان قرار می‌دهیم پس تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

یکی از مهم‌ترین عواقب فساد میان مدیران سامسونگ این است که غول کره‌ای مجبور می‌شود بزرگ‌ترین کانال صنعتی کشور، فدراسیون صنایع کره، را ترک کند. این فدراسیون در فساد رییس جمهور به عنوان واسطه میان شرکت‌ها عمل کرده و به این ترتیب بعضی از شرکت‌ها باید از آن خارج شوند. البته اگرچه سامسونگ اولین کمپانی‌ای است که FKI را ترک می‌کند، ظاهرا تنها نیست و بقیه برندهایی که مجرم شناخته شده‌اند هم در آینده نزدیک آن را ترک خواهند کرد. سامسونگ همچنین اعلام کرد پس از بررسی‌ها و تحقیقات دولتی که روی کمپانی انجام می‌شود، دفتر تعیین استراتژی‌هایش را هم منحل می‌کند. پیش از این 200 نفر از مقامات بلند پایه سامسونگ که مستقیما به وسیله خانواده لی، مدیر شرکت، تعیین شده بودند، این دفتر را اداره می‌کردند. این آخرین بازوی قدرت مدیرعامل است که در آینده نزدیک به وسیله دولت قطع می‌شود.

image

در حالی که به نظر تغییرات مدیریتی بزرگی در راه است، احتمال تاثیر آن روی محصولات سامسونگ کم است زیرا کمپانی در سه ماه گذشته بیشترین سود را طی 3 سال گذشته کسب کرده است. نکته جالب این‌که حتی شرکت در فساد مالی و انفجار باتری گلکسی نوت7 هم مانع از پیشرفت سامسونگ نشد. پرچمدار 2017 کمپانی، گلکسی اس8، هم تاکنون در تصاویر و اخبار نسبتا زیادی خودنمایی کرده است و احتمالا کمتر از یک ماه دیگر در کنگره جهانی موبایل 2017 معرفی می‌شود.

نظر شما درباره فساد میان مدیران سامسونگ چیست؟ به نظر شما این موضوع می‌تواند غول کره‌ای را از مسیر اصلی خود منحرف کند؟ آیا برندهای رقیب می‌توانند به نحو احسن از این موقعیت استفاده کنند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Hijacker

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
D:

emperor71

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
من طرفدار هواوی ام.
با فساد سامسونگ و الجی کار ندارم.
اگ شما هم کار ندارین+
اگ کار دارین و دلتون واسه مدیر سامسونگ میسوزه -

سعید

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
مگه اچ تی سیه که ویرانه باشه؟!!!!!!!چون جمله ای که گفتی دقیقا توصیف این کمپانی بود.دیدیم که در ساخت پیکسل به خاطر سود بالا از قطعات بی کیفیت استفاده کرد یا از پردازنده از رده خارج 810 در اچ تی سی بولت همه اش به خاطر سود...ویرانه است نمیخوای قبول کنی

yashar2080

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
این خانه از پای بست ویران است... همچین کسایی که گوشی تولید میکنند نباید انتظار گوشی بدون نقص و داشت و مطمئنا سودشونو به کیفیت ترجیح میدن