اپل الگوریتم جستجوی اپ استور را تغییر میدهد
اپل هفته گذشته دستهبندی جدیدی تحت عنوان «خرید» به اپ استور اضافه کرد و اکنون خبرهایی منتشر شده است که میگوید در قدم بعدی برای مجهزتر کردن اپ استور این کمپانی قصد دارد الگوریتم جستجو را تغییر دهد تا هنگامی که کاربر کلمهای سرچ میکند، نتایج مرتبطتر و هوشمندانهتری نمایش داده شود.
به نظر میرسد اعمال این تغییرات از تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) آغاز شده و در دو-سه روز اخیر کاملا محسوس شده است. اپل قبلا بر الگوریتم نحوه انتخاب و نمایش برترینهای رایگان و پولی و اپلیکیشنهای در حال پیشرفت تمرکز کرده بود، درحالیکه تغییرات اخیر بر نحوه نمایش نتایج هنگام جستجوی کاربر متمرکز است.
با این تغییرات از این پس نتایج براساس ترکیبی از کلمهای که کاربر سرچ کرده و رقبای اپلیکیشنی که کاربر به دنبال آن است نشان داده میشود. این اولین بار است که اپ استور نتابج را براساس چیزی جز کلمه جستجوشده کاربر نشان میدهد. از این پس توسعهدهندگان اپلیکیشن باید بدانند که اگر کاربری نام اپلیکیشن آنها را در بخش جستجو وارد کند، در کنار اپ آنها لیستی از اپهای رقیب نیز نمایش داده میشود.
برای مثال، اگر شما Twitter را سرچ کنید، اپلیکیشنهای مستقل Tweetbot و Twitterrific را نیز در نتایج مشاهده خواهید کرد. اپلیکیشنهای مرتبط با توجه به امتیازشان لیست میشوند.

اپل در مورد تغییرات اخیر الگوریتم جستجوی اپ استور هنوز اظهار نظری نکرده است.
منبع: 9To5Mac
برچسبها: