خانهاخبار
تصمیم عجیب Oppo در مورد اسنپدراگون 810: انصراف از عرضه پرچمدار امسال

تصمیم عجیب Oppo در مورد اسنپدراگون 810: انصراف از عرضه پرچمدار امسال

شرکت‌های مختلف، هر یک به نحوی مشکل گرم‌شدن اسنپدراگون ۸۱۰ را روی گوشی‌هایشان حل کرده‌اند. اما ظاهرا شرکت Oppo راه حل ساده‌تری برای این کار پیدا کرده است.
۱۳۹۴/۸/۱۲

به جز سامسونگ، اکثر شرکت‌های فعال در عرصه تولید گوشی‌های هوشمند سال سختی را از سر می‌گذرانند. علت این مشکلات تا حد زیادی به شرکت کوالکام و مشکل دور از انتظار و عجیب و غریب پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ این شرکت مربوط می‌شود. این پردازنده حتی در کاربری عادی نیز به شکل غیرعادی گرم می‌شود و به موازات گرم‌شدن، عملکرد آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش پیدا می‌کند!

هر شرکت گوشی‌ساز که خیال ساخت پرچمدار به سرش می‌زد، از یک سو با دیدن قدرت پردازشی اسنپدراگون ۸۱۰ جذب می‌شد و از سوی دیگر با دیدن مشکلات گرم‌شدن آن دفع. نهایتا وقتی تصمیم گرفته می‌شد که از این چیپ استفاده شود، مهندسین شرکت‌ها با چالشی پیش روی خود مواجه می‌شدند: تلاش برای حفظ دمای کار عادی پردازنده با پیاده‌کردن مکانیزم‌های مختلف.

اما مشکل اینجاست که تمامی شرکت‌ها توان فنی انجام این کار را ندارند. بسیاری از گوشی‌سازها تن به استفاده از اسنپدراگون ۸۰۸ دادند که از نظر قدرت عملکرد پایین‌تر از مدل ۸۱۰ قرار می‌گیرد. حتی اوضاع برای مدل ۸۰۸ نیز چندان بر وفق مراد پیش نرفت. با مغتنم‌شمردن فرصت پیش‌آمده، چیپ‌سازهای دیگری نظیر مدیاتک وارد کارزار شدند و با جولان‌دادن در بازارهای آسیایی، فرصت مطرح‌شدن را از مدل ۸۰۸ نیز گرفتند.

 

image

 

تمامی شرکت‌هایی که تا به امروز تصمیم به استفاده از اسنپدراگون ۸۱۰ گرفته‌اند، از یکی از سناریوهایی که شرح داده شد تبعیت کرده‌اند. اما Oppo در این زمینه با یک ساختارشکنی وارد عرصه شده است. این شرکت ظاهرا راه‌حل ساده‌تری را برای فرار از مشکل گرم‌شدن اسنپدراگون ۸۱۰ پیدا کرده است: منصرف‌شدن از عرضه پرچمدار امسال شرکت و منتظرماندن برای عرضه چیپ اسنپدراگون ۸۲۰! یعنی اگر منتظر عرضه Find 9 در پایین امسال بودید، متاسفانه باید یک سال دیگر نیز دندان روی جگر بگذارید تا شرکت Oppo به ایده‌آل‌های خود در تولید گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند.

اگر کوالکام در قول خود صادق باشد، فاصله چندانی با عرضه مدل‌های آزمایشی چیپ‌های نسل جدید این شرکت نداریم. اما این که این چیپ‌ها به طور دقیق کی از راه خواهند رسید و Oppo چه زمانی آن‌ها را روی گوشی‌های شرکت ادغام خواهد کرد، سوالی است که شاید مدیران شرکت نیز جوابی برای آن نداشته باشند. آخرین گوشی هوشمند ارائه‌شده توسط Oppo فایند ۷ است که بهار سال گذشته از راه رسید. روی این مدل از اسنپدراگون ۸۰۱ استفاده شده بود که خود گویای قدمت این وسیله است.

شکی نیست که تمامی طرفداران این شرکت می‌خواهند نتیجه صبر خود را به نحو احسن ببینند. کمتر کسی را می‌توان یافت که به گرم‌شدن پردازنده گوشی‌اش علاقه داشته باشد. اما این که راه‌حل منطقی در برابر چنین مشکلی این است که از عرضه گوشی جدید امتناع کنیم یا نه؟ سوالی است که مدیران این شرکت به آن جواب مثبت داده‌اند. ظاهرا تصمیم‌گیرندان این شرکت واهمه‌ای از رقابت تنگاتنگ موجود در عرصه تولید گوشی هوشمند ندارند.

البته تصور نشود که Oppo امسال بیکار بوده و گوشی‌ای به بازار عرضه نکرده است. مدل‌های R7، R7 Plus، R7s، و Neo 7، همگی تولیداتی هستند که طی سال جاری از سوی این کمپانی وارد بازار شده‌اند. اما مشخصات فنی این گجت‌ها و اقبالی که بازار به آن‌ها نشان داد، بار دیگر مهر تاییدی بر این حرف شد که آن که چه شرکت‌ها از طریق آن شناخته می‌شوند، پرچمدارانی است که هر سال عرضه می‌کنند.

منبع: PocketNow

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امین

۱۳۹۴/۸/۲۹
سلا م...والا من یک فایند 7 خریدم...هنوزم دارم یک گوشی عالی و بی نقص حداقل یک سال از همه گوشی ها جلو بود...اون زمان کیفیت ال سی دی کوآد اچ دی...فست شارژ مخصوص اپوو تو سی دقیقه 75 درصد و خیلی چیزای دیگه که حتی هنوز بعضی ها توش موندن مثل فیلم برداری 4k بدون محدودیت زمان 20 دقیقه هم فیلم بگیری بازم داغ نمیشه و فیلمبرداری قطع نمیشه...و کلی آپشن دیگه مثل دوربین 50 مگاپیکسل و اینجر پیزا که مثل بعضی برند ها جنبه تبلیغاتی نداره و واقعا کاربردی و مشخصه فرقش :)

arman

۱۳۹۴/۸/۱۲
ههههه
اینجاست که بزرگی کار مایکروسافت معلوم میشه
خنک کننده ی مایع که بچه بازی نیست هر شرکت دوزاری چینی بتونه ازش کپی کنه
حالا بازم سونی تا حدی تونست ۸۱۰رو مهار کنه ولی این کارا تکنولوژی میخواد که این چینی ها ندارن