خانهاخبار
آیا پردازنده آیفون 7 را TSMC به‌تنهایی می‌سازد؟

آیا پردازنده آیفون 7 را TSMC به‌تنهایی می‌سازد؟

امسال دو شرکت سامسونگ و TSMC تایوانی مسئول تولید پردازنده آیفون‌های 6اس و 6اس پلاس و آیپد پرو بودند، اما، طبق پیش‌بینی‌ها، سامسونگ از دور خارج می‌شود. برای ادامه گزارش تا پایان این مطلب همراه باشید.
۲۵ مهر ۱۳۹۴

همان‌طور که قبلا اشاره شد، امسال، برخلاف سال‌های گذشته، دو شرکت مسئول ساخت پردازنده A9 آیفون‌های ۶اس و ۶اس پلاس و علاوه بر آن A9X به‌کاررفته در آیپد پرو بودند. اما اخبار بدی برای سامسونگی‌ها منتشر شده: طبق پیش‌بینی تحلیلگر‌ان و نقل قولی که JP Morgan در رسانه تایوانی منتشر کرده، شرکت سامسونگ سال آینده در تولید و عرضه پردازنده A10 برای نسل بعدی آیفون، موسوم به آیفون ۷، از دور خارج می‌شود و تولید پردازنده‌های A10 صددرصد به شرکت TSMC سپرده می‌شود.

سامسونگ برای تولید پردازنده A9 هم‌اکنون از معماری ساخت ۱۴ نانومتری در مقابل تکنولوژی ساخت ۱۶ نانومتری شرکت رقیب خود، یعنی TSMC، استفاده می‌کند که باید از هر لحاظ مصرف بهینه‌تری نسبت به رقیب خود داشته باشد، اما برخلاف تصور خیلی‌ها و در کمال تعجب، با آزمایش‌هایی که انجام شد، متوجه شدیم مصرف باتری پردازنده A9 ساخت شرکت تایوانی TSMC حدود ۲ تا ۳ درصد بهینه‌تر است. شرکت اپل هم پیش از این اعلام کرده بود که اختلاف مصرف باتری در این پردازنده‌ها از ۲ تا ۳ درصد تجاوز نمی‌کند و برای کاربر نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود. حال باید منتظر عرضه آیفون ۷ در سال آینده باشیم تا ببینیم این‌گونه شایعات تا چه حد به وقوع می‌پیوندد.

image

منبع: iDownloadBlog

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (3 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

Amin

۱۳۹۴/۷/۲۶
از قديم گفتن آشپز كه دوتا شد آش شور ميشه يا بي نمك اشتباه از اپل بود كه عقلشو داد دسه دشمنش

yh

۱۳۹۴/۷/۲۶
دیگه همه میدونند سامسونگ فقط عدد و رقمه و خوب فهمیده چطور با عدد و رقم اجناس بونجولشو به همه بندازه ....

Afshar

۱۳۹۴/۷/۲۶
کذب محض...

پیشنهاد سردبیر