خانهاخبار
چگونه بفهمیم پردازنده آیفون 6اس ساخت TSMC است یا سامسونگ؟

چگونه بفهمیم پردازنده آیفون 6اس ساخت TSMC است یا سامسونگ؟

اپل امسال در تولید پردازنده A9 آیفون‌های جدید خود، علاوه بر سامسونگ، از شرکت TSMC نیز کمک گرفته است که سال گذشته با آن همکاری داشت. اکنون مشخص شده این دو پردازنده از نظر طول عمر باتری با یکدیگر تفاوت دارند؛ نکته‌ای که اپل آن را خیلی بااهمیت نمی‌داند.
۱۳۹۴/۷/۱۸

اپل در تولید پردازنده آیفون 6اس و 6اس پلاس بار دیگر همکاری خود را با شرکت سامسونگ از سر گرفت. اما سامسونگ، برخلاف سال‌های قبل، دیگر تولیدکننده انحصاری پردازنده گوشی‌های هوشمند اپل نیست، بلکه شرکت تایوانی TSMC نیز (که سال گذشته بار تولید پردازنده‌های آیفون 6 و 6 پلاس را به دوش کشید) در این راه با شرکت کره‌ای همراه است.
حال که چند هفته‌ای از ورود آیفون‌های جدید به بازار می‌گذرد، مشخص شده که پردازنده‌های A9 ساخت سامسونگ و TSMC نه‌تنها در اندازه، بلکه در طول عمر باتری نیز با یکدیگر تفاوت دارند. نتایج بنچمارک این‌طور نشان می‌دهد که پردازنده TSMC حدود 2 ساعت طول عمر باتری بیشتری نسبت به مدل دیگر در اختیار کاربر قرار می‌دهد، که بسیار قابل توجه است!
اما اگر می‌خواهید بدانید پردازنده آیفون 6اس و 6اس پلاس شما ساخت کدام‌یک از این دو شرکت است، لازم است اپلیکیشن Battery Memory System Status Monitor را از اپ استور نصب کنید. پس از اجرای اپلیکیشن به تب System بروید و در بخش Device به دنبال Model بگردید؛ یعنی جایی که مدل دستگاه شما را نشان می‌دهد. اگر در این قسمت N71mAP  یا N66mAP نوشته شده باشد، آیفون شما پردازنده TSMC در اختیار دارد و اگر N71AP  یا  N66AP درج شده، آیفون شما با پردازنده سامسونگ کار می‌کند.
اپل در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که تفاوت طول عمر باتری این پردازنده‌ها در استفاده واقعی حدود 2 تا 3 درصد است، درنتیجه بر کار شما تاثیری ندارد؛ اما اگر واقعا خرید آیفونی با پردازنده TSMC برایتان مهم است، می‌توانید از این روش برای پیدا کردن مدل موردنظر خود استفاده کنید.

image

منبع: ubergizmo

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

امیر

۱۳۹۵/۶/۲۱
اگه antutu رو هم داشته باشید میشه فهمید باهاش
من نگاه کردم پردازنده زده TSMC A9 خیلی هم عالی :))
مدل گوشیم هم A1688 هست
و بنچمارکی که گرفتم شد 135000 ( 6 اس)

a

۱۳۹۵/۴/۲۷
زیاده ولی حتما بخونید...
فکر نمی کنم چون اپل آیفون 6s رو تو سه مدل a1633 , a1688 , a1700 میزنه و این مدلی که تو میگی برای 6 هست که همه ی مدلهاش cpu ساخت سامسونگه ولی یکسریا میگن که اگه مدلش 1633 بود حتما tsmc ولی من این اعتقادو ندارم چون 1633 فقط فروشش برای داخل آمریکا هست و 1688 تحت فروش توی اروپا ژاپن و بعضی کشورا ولی 1700 فقط توی چینه ولی قدرت ایران اینه که از هر سه تاش توی کشورمون وجود داره D: ولی باید با همین روش کار کنید ولی بیشتر به مدل آمریکا بخرید و مطمئن شید که آنلاک باشه البته منظورم SIM-FREE چون بدونید از همون تو آمریکا هم استفاده میشه و بدون گارانتی تهیه کنید چون این یه اصطلاحه بعضی شرکتا برای دلایل خاص ( بهتره گفته نشه ) به اسم گارانتی گوشی رو Refresh میکنن اکثر گوشی های ایراد دار یا از این دسته هستن یا دسته دوم که سلفونش قبلا باز شده بوده و به عنوان اصل به اونا فروختن و مطمئن شید که اون سلفون روی کارتون ( اصلی ) وجود داره و با فرستادن یه جسم تیز به شیار کناری اون رو خودتون بکنید چون اگه حتی samsung هم باشه سفارش اپله و از آیفون شرکت اپل لذت ببریــــــد...

محمد

۱۳۹۴/۱۰/۱۳
بی زحمت کسایی ک چیپستشون سامسونگه روی جعبه پشت قسمت مدل نگاه کنن چند نوشته اگر a1533بود بگن ک بشه از روی کارتن تشخیص داد

s-y

۱۳۹۴/۱۰/۶
سلام من این گوشی رو سه روز خریدم پارت نامر آمریکا بدن iccid هستش الان نرم افزار رو دانلود کردم فهمیدم چیپست گوشیم سامسونگ اینجور که میگن مصرف باتریش بیشتر من قبول ندارم بعضایا فکر میکنن اگر چیپست TSMC باشه دیگه شارژ کم نمیکنه واقعا فرق نمیکنه فکرتونو مشغول نکنید و لذت ببرید از گوشیتون.

anna

۱۳۹۴/۹/۱۱
از روی جعبه مشخص نمیشه حتما باید گوشی باز بشه و برنامه نصب کنید