خانهاخبار
پنج گوشی هوشمند که باتری گلکسی نوت 5 را شکست می‌دهند

پنج گوشی هوشمند که باتری گلکسی نوت 5 را شکست می‌دهند

از زمان معرفی گلکسی نوت 5 تعریف و تمجید فراوانی از عملکرد و طول عمر باتری این دستگاه شده است و می‌گویند می‌تواند بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد. اما هستند گوشی‌هایی که با باتری کوچک‌تر طول عمر باتری بهتری نسبت به این گوشی دارند.
۱۳۹۴/۶/۸

یکی از خصوصیات گلکسی نوت 5 سامسونگ، که بسیار تحسین شده، عمر باتری بسیار خوب آن است. این گوشی با اینکه نسبت به گلکسی نوت 4 با کاهش ظرفیت باتری مواجه بوده است، به‌دلیل استفاده از پردازنده کم‌مصرف‌تر و بهینه‌سازی‌های بیشتر، می‌تواند شارژ بیشتری نگه دارد. هفته پیش به معرفی 7 گوشی موجود در بازار پرداختیم که با داشتن باتری‌هایی با ظرفیت برابر و حتی بیشتر، طول عمر کمتر و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به باتری گلکسی نوت 5 (که امتیاز 9 ساعت و 11 دقیقه را در تست‌ها گرفت) از خود نشان داده‌اند؛ گوشی‌های نامداری مثل هوآوی میت 7، نکسوس 6، زن‌فون 2، ال‌جی جی4 و حتی گکلسی نوت 4 و نوت اج سامسونگ.

 

image

 

 حالا این بار می‌خواهیم گوشی‌هایی به شما معرفی کنیم که باتری کوچک‌تری نسبت به نوت 5 دارند، اما عملکرد باتری آنها بهتر از پرچم‌دار جدید سامسونگ است.

 

Nokia Lumia 830
لومیا 830 در دسته گوشی‌های میان‌رده ویندوز فونی قرار می‌گیرد که سال گذشته در نمایشگاه IFA از آن رونمایی شد. با اینکه این گوشی‌ هوشمند از باتری 2200 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، عملکرد باتری‌اش (که 9 ساعت و 19 دقیقه است) نه‌تنها کمتر از گلکسی نوت 5 نیست، بلکه اندکی بهتر است.

 

image

 

Sony Xperia M2
اکسپریا M2 نیز، مانند لومیا 830، از سخت‌افزارهایی نه‌چندان قدرتمند استفاده می‌کند که شاید همین امر دلیل بهتر بودن طول عمر باتری آن نسبت به نوت 5 باشد. باتری اکسپریا M2 با داشتن ظرفیت 2300 میلی‌آمپرساعتی در تست‌ها به امتیاز 9 ساعت و 19 دقیقه دست یافت که 8 دقیقه بهتر از فبلت جدید سامسونگ است.

 

image

 

+Samsung Galaxy S6 Edge
اگرچه گلکسی نوت 5 و گلکسی اس6 اج پلاس از نظر سخت‌افزاری و ظرفیت باتری با هم برابرند، اس6 اج پلاس در تست‌ها نشان داده که عمر باتری بیشتری نسبت به نوت 5 دارد. باتری گلکسی اس6 اج پلاس، با کسب امتیاز 9 ساعت و 29 دقیقه، 18 دقیقه بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

 

image

 

Nokia Lumia 635
در مشخصات این گوشی ویندوز فونی به باتری 1830 میلی‌آمپرساعتی اشاره شده است. وقتی این ظرفیت را در مقایسه با مشخصات گلکسی نوت 5 قرار دهیم، هیچ شانس رقابتی برایش در نظر نخواهیم گرفت، اما نتایج بنچمارک‌ها خلاف این را ثابت می‌کنند. لومیا 635 در آزمایش‌ها به امتیاز 9 ساعت و 35 دقیقه رسید که با توجه به ظرفیت باتری‌اش نتیجه بسیار خوبی در مقایسه با امتیاز 9 ساعت و 11 دقیقه‌ای نوت 5 است.

 

image

 

Sony Xperia Z3 Compact
سونی در گوشی‎های سری Z3 نشان داد که دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توانند مصرف شارژ بسیار عالی داشته باشند. اکسپریا Z3 کامپکت همانند Z3 این موضوع را ثابت کرده است. این گوشی از باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند، اما طول عمر باتری آن (10 ساعت و 2 دقیقه) حدود 1 ساعت بیشتر از نوت 5 است.

 

image

 

دیدیم که این چند گوشی مایکروسافت و سونی با داشتن باتری‌های کوچک‌تر عملکرد باتری بهتری نسبت به گلکسی نوت 5 دارند. اما همان‌طور که اشاره شد، این گوشی‌ها عموما در رده میانی بازار قرار می‌گیرند و سخت‌افزار خیلی قدرتمندی ندارند. اگر به دنبال یک گوشی با سخت‌افزارهای قدرتمند و طول عمر باتری بالا می‌گردید، بهتر است سراغ Galaxy S6 Active سامسونگ بروید که با داشتن باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی به امتیاز 12 ساعت و 9 دقیقه در بنچمارک باتری دست پیدا کرد که 3 ساعت بهتر از امتیاز گلکسی نوت 5 است!

 

image

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

نیما

۱۳۹۵/۴/۹
دوست عزیز من هم نوت ۵ دارم ولی این مشکل نداره که ۵۰ در صد شارژ بپره. نهایت ۵ تا ۱۰ درصد

shayan

۱۳۹۵/۳/۵
سلام من گوشی نوت ۵ را نزدیک تقریبا دو ماه است که خریدم.ازش راضی ام ولی شارژ باتریش خیلی زود خالی میشه یعنی درحالی که صفحه نمایش گوشی خاموش است و بلوتوث و وای فای و همه چی روخاموش میزارم ولی شارژ مثرف میکنه مثلا شب که شارژش ۱۰۰ در ۱۰۰ باشه صبح میشه ۵۰ درصد.
لطفا راهنمایی کنید

امیر

۱۳۹۴/۶/۲۹
یکی مثل تو که به تنها رقیب اصلی اپل و یه کمپانی قدرتمند که صاحب گوشیای هوشمند و قوی ه که همیشه هم حرفی برای گفتن داشته میگه پلاستیک و این حرفاا اصلا سن گوشی خریدنش نرسیده هنو, بیخودی جوش نزن تو برو آتاری بخر حال کن باهاش.....

علیا

۱۳۹۴/۶/۹
آقا یا خانم aaa
اصلن سی پی یو 200 هسته ای با رم 32 و گرایگ خدا و صفجه نمایش با تراکم پیکسل 1000
مهم اینه که ماسکروسافت و اپل با ویندوز و آی او اس میتونند با سی پی یو 2 هسته ای و رم 1 گیگ و گرافی پایین تر دقیقن همون نتیجه و گاهی اوقات نتیجه ای بهتر از سامسونگی با سی پی یو 8 هسته ای و 4 گیگ رم و ... بگیرند.
اینکه سخت افزار پایین یک میان رده ی لومیا مثل 830 میتونه سرعتی رو در اعمال فرامین بهت بده که گلکسی اس6 میتونه نقطه قوت باشه و نه نقطه ضعف.
شما سامی ها فقط یاد گرفتین هیاهو کنید و 8 هسته ای و 10 هسته ای و رم 4 و رم 6 و ...
اه شماها کارتون درسته چرا به در و دیوار میزنین تا فروش اپل بیاد پایین؟ صبح تا شب دنبال اشکال توی آیفون و اجاره ی دلاری یکماهه گوشیتون به دارندگان آیفون و 200 دلار تخفیف به خریداران گوشیتون که قبلن آیفون داشتند و ...
به جای اینکه بقیه تولیدات رو زیر سوال ببرید روی نقاط قوت واقعی خودتون تمرکز کنید

Nima

۱۳۹۴/۶/۹
ببخشید پس G2و lumia1520کجا هستند؟؟نتایج شارژدهی باطریاشون از این بهتره که!!راست میگید اینارو هم بذارید کافیه برید تو گوگل سرچ کنید این دو تا گوشی رو که همه میشناسید معروف به باطری عمری هستند.اما note 5هم خیلی عالی کار کرده با صفحه Qhdو پردازنده 8هسته ای 14نانومتری چنین شارژ دهی عالی است باوجود اینکه حتی ظرفیتش کمتر شده نسبت به نسل قبل.این نشون میده سامسونگ خیلی خوب تونسته مصرف باطری رو بهینه کنه