خانهاخبار
کمپانی Apple با کسب 5 ستاره یکی از برترین‌ها در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران است

کمپانی Apple با کسب 5 ستاره یکی از برترین‌ها در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران است

سالانه کمپانی‌های مختلف در رده‌بندی EFF قرار می‌گیرند و مشخص می‌شود کدام کمپانی به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربرانش اهمیت بیشتری می‌دهد. اکنون موقع اعلام نتایج رسیده و عملکرد یک سال گذشته کمپانی‌های تکنولوژی‌محور، که با اطلاعات عمومی و بعضا خصوصی انبوهی از کاربران سروکار دارند، باید ارزیابی شود.
۱ تیر ۱۳۹۴

این ارگان مستقل تمام کمپانی‌های معتبر را در پنج مرحله و پنج دسته‌بندی مختلف بررسی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به بررسی میزان فروش اطلاعات کاربران به سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف اشاره کرد. این ارزیابی 0 تا 5 ستاره برای کمپانی‌ها به ارمغان می‌آورد که 0 ستاره به‌معنی عدم رعایت حقوق کاربران و حفاظت از اطلاعاتشان و 5 ستاره نیز به‌معنی کمال کاربرمحوری و احترام به حقوق کاربران در زمینه صیانت از داده‌هایشان است.

میان کمپانی‌های ارزیابی‌شده نام‌های آشنایی به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آنها باید به Apple ،Adobe ،Dropbox و Yahoo اشاره کرد که موفق شده‌اند از EFF پنج ستاره دریافت کنند و در حقیقت برترین برندها در زمینه ایزوله‌سازی اطلاعات کاربرانشان هستند. شبکه‌های اجتماعی Twitter و Facebook به همراه وب‌سایت Reddit نیز هرکدام 4 ستاره دریافت کرده‌اند و در جایگاه خوبی قرار دارند. احتمالا دانستن نام ضعیف‌ترین کمپانی‌های این بخش جالب‌تر از بهترین‌ها باشد و، همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپلیکیشن پیام‌رسان WhatsApp با کسب 1 ستاره نشان داد از فروش اطلاعات کاربرانش هیچ ابائی ندارد.

 

image

 

از میان اپراتورهای مخابراتی نیز Verizon با کسب 2 ستاره و AT&T با دریافت 1 ستاره در جایگاه خوبی قرار ندارند. کمپانی‌های بزرگ دیگر همچون Google ،Microsoft ،Snapchat و Tumblr نیز هرکدام با دریافت 3 ستاره تقریبا اعتماد کاربران را به خود جلب کرده‌اند.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:



جدیدترین‌ اخبار

موتور جستجو SearchGPT معرفی شد؛ تهدیدی برای گوگل

شرکت OpenAI از یک موتور جستجو رونمایی کرده که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و در حال حاضر یک نمونه اولیه محسوب می‌شود. 

بیشتر بخوانید
Samsung-galaxy-s24-ultra-gsm-ir
رابط کاربری One UI 7 تغییرات طراحی مهمی خواهد داشت

تصاویری از نسل جدید رابط کاربری One UI فاش شده که تغییرات طراحی گسترده آن را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید
همه قابلیت‌های جدید ماشین حساب در iOS 18

اپل در iOS 18 بسیاری از برنامه‌های بومی خود را متحول کرد. یکی از این اپلیکیشن‌ها که سال‌ها بود دست نخورده باقی مانده بود، ماشین حساب بود که اپل یک بازنگری اساسی در آن کرد.

بیشتر بخوانید

نظرات (6 نظر)

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

sina

۱۳۹۴/۴/۲
هه واقعا که با این امارشون. ماهنوز اون گندی که اپل چند ماه پیش زد و تصاویر شخصی بسیاری از بازیگران و هنرمندان هک شد رو یادمون نرفته افتضاح بود به تمام معنا

پارسا

۱۳۹۴/۴/۲
جالبه بدونی همه کمپانی ها بنا بر قانون کشورشون در مواقع اضطراری مجبور به همین کار هستن!

azja

۱۳۹۴/۴/۲
@reza
hatman dolphin parvaz mikone aslan ios ro kasi nemitoone hack kone baraks. android

reza.mllt

۱۳۹۴/۴/۱
اونوقت شما خبر دارین ،جالبه

احسان

۱۳۹۴/۴/۱
آمریکا یه جاسوس بزرگه و مطمین باشید با استفاده از گوشی های آیفون میخواد از همه جاسوسی کنه.

پیشنهاد سردبیر