– نویسنده مهمان: طی آخرین کنفرانس خبری که نمایندگان بلک بری با خبرنگاران داشتند عنوان شد که در سه ماه گذشته حدودا ۱.۶ میلیون اسمارت فون بلک بری فروخته شده است. شاید این عدد بزرگ به نظر بیاید اما هنگامی که به فروش ۶۱ میلیونی اپل در سه ماه مشابه دقت کنید، کمپانی بلک بری را چیزی فراتر از شکست خورده نخواهید پنداشت. آقای John Chen مدیر عامل این برند کانادایی در مصاحبه ای که با مجله Bussiness insider داشت عنوان کرد که بلک بری به زودی دوباره فروش قابل توجهی خواهد داشت و برای این کار برنامه هایی نیز در سر دارند.
– نویسنده مهمان: طی آخرین کنفرانس خبری که نمایندگان بلک بری با خبرنگاران داشتند عنوان شد که در سه ماه گذشته حدودا ۱.۶ میلیون اسمارت فون بلک بری فروخته شده است. شاید این عدد بزرگ به نظر بیاید اما هنگامی که به فروش ۶۱ میلیونی اپل در سه ماه مشابه دقت کنید، کمپانی بلک بری را چیزی فراتر از شکست خورده نخواهید پنداشت. آقای John Chen مدیر عامل این برند کانادایی در مصاحبه ای که با مجله Bussiness insider داشت عنوان کرد که بلک بری به زودی دوباره فروش قابل توجهی خواهد داشت و برای این کار برنامه هایی نیز در سر دارند.
Chen معتقد است که محصولات بلک بری امن ترین و حفاظت شده ترین کالاهای هوشمند تولید شده در سراسر جهان هستند و از آن جایی که امنیت برای کاربران در اولویت قرار دارد، اسمارت فون های بلک بری می توانند بهترین گزینه برای خرید باشند. یکی از دلایلی که این کمپانی به دنبال دیگر جنبه های تولید محصولات هوشمند نمی رود و تمام حواس خود را به اسمارت فون ها معطوف کرده این است که در زمینه امنیت بهترین باشد. این مقام بلند پایه بلک بری می گوید “اگر نگاهی به سربازان ارتش امریکا بیاندازید اکثر آن ها از محصولات بلک بری استفاده می کنند حالا اگر ما دیگر این گوشی ها را تولید نکنیم آن ها را نا امید خواهیم کرد و گزینه دیگری به عنوان یک گوشی هوشمند امن پیش روی خود نخواهند داشت”.
در حالی که کمپانی کانادایی اکثر کاربران خود را به اپل و تولیدکنندگان مختلف اندرویدی باخته است، همچنان برای دولت ها و افراد خاصی که احتیاج به امنیت بسیار بالای گوشی خود دارند محصولات هوشمند تولید می کند. Chen با دیدگاهی خوش بینانه معتقد است اگر سهام مشتریان خود را فعال کند می تواند دوباره به سوددهی کلانی برسد. در حالی این صحبت ها رد و بدل می شوند که ظاهرا مدیر عامل بلک بری استراتژی و نقشه خاصی برای عملی کردن این کار ندارد و صرفا به سهام خود قانع است. به نظر می رسد Chen می ترسد اگر تمرکز خود را از روی تولید صرف برداشته و به بازاریابی و تبلیغات گسترده بپردازد همین تعداد اندک کاربر را هم از دست خواهد داد!
اگر اخبار و محصولات این کمپانی را دنبال می کنید احتمالا گوشی BlackBerry Passport را به خاطر می آورید. شاید اولین گوشی لمسی مربع شکلی بود که تصویری ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل ارائه می کرد. این ابعاد تصویر می تواند مطالعه صفحات اینترنتی و نوشتن خاطرات یا نکات مهم در گوشی را برای کاربر سهولت بخشد. صفحه کلید QWERTY فیزیکی این دستگاه نیز برای طرفداران چت و سنتی کاران گزینه جالبی به نظر می آید که البته در صورت نیاز، صفحه کلید مجازی نیز روی نمایشگر گوشی ظاهر خواهد شد. فضای رم ۳ گیگابایتی و باتری عظیم 3450mAh نیز می توانند عملکردی بی نظیر از خود به جای گذارند و نرم افزار اختصاصی این کمپانی به نام BlackBerry Blend نیز این امکان را به کاربر می دهد که موارد نمایش داده شده در صفحه گوشی را به یک مانیتور بزرگتر منتقل کند. با وجود این شرایط احتمالا اگر نام اپل یا سامسونگ یا هر کمپانی معتبر دیگری روی این گوشی بود جزو پرفروش ترین های قرن می شد!
بلک بری هنوز جایگاه خاصی میان سازمان های اطلاعاتی، دولت مردان و افراد خاص جامعه جهانی دارد و ظاهرا بزرگترین هدف John Chen مدیر عامل این کمپانی نیز راضی نگه داشتن همین طرفداران اندک است. مدیران بلک بری همیشه سعی داشتند محصولات خود را همانند iOS و اندروید در دنیای تکنولوژی و میان کاربران فراگیر کنند در حالی که تاکنون هیچ گاه چنین اتفاقی نیفتاده و ظاهرا زیرساخت های زیادی برای دستیابی به چنین هدف عظیمی لازم است. هم اکنون هدف بعدی Chen ایجاد تغییراتی در بخش نرم افزاری سیستم عامل بلک بری است که در آینده ای نزدیک اخبار آن نیز پوشش داده خواهد شد.
منبع: Phonearena