خانهمقاله‌ها
بهترین ویجت‌های لاک اسکرین برای آیفون و آیپد

بهترین ویجت‌های لاک اسکرین برای آیفون و آیپد

کار با ویجت‌ها باعث می‌شود تا صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان شما به وجود آید. در این مطلب با بهترین ویجت‌ها برای آیفون و آیپد آشنا می‌شویم.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

همزمان با ارائه آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷، ساز و کار استفاده از ویجت‌ها بسیار بهبود پیدا کرد. به این ترتیب شما می‌توانید ضمن مشاهده اطلاعات، با ویجت‌ها تعامل داشته و به عنوان مثال موزیک در حال پخش را متوقف یا مجددا پخش کنید. در ادامه، با ۱۰ ویجت کاربردی و مفید برای آیفون و آیپد آشنا خواهیم شد.

آب و هوا، دما و پیش‌بینی وضعیت

ویجت آب و هوا

 اطلاع از وضعیت آب و هوا پیش از خروج از منزل شدیدا به شما کمک خواهد کرد. اپلیکیشن Weather اپل میزبان ۸ ویجت مختلف است که بسته به نیاز می‌توانید از آن‌ها روی لاک اسکرین آیفون یا آیپد استفاده کنید.

در کنار این‌ها، وضعیت دما و پیش‌بینی وضعیت هوا نیز دو ویجت فوق‌العاده کاربردی به حساب می‌آیند. این ویجت‌ها که به شکل دایره‌ای در دسترس هستند، دمای فعلی، بیشینه و کمینه دمای روز جاری و شانس بارش باران، برف یا مواردی از این قبیل را به شما نشان خواهند داد.

ساعت جهانی

ویجت ساعت

 اپلیکیشن Clock اپل میزبان ویجتی به عنوان ساعت جهانی است که زمان فعلی در شهرهای مختلف را به شما نمایش خواهد داد. اگر در شهر یا کشوری دیگر زندگی می‌کنید و برای ارتباط با خانواده نیازمند اطلاعات از ساعت آن شهر یا کشور هستید، می‌توانید به راحتی با استفاده از این ویجت از این موضوع اطلاع پیدا کنید.

با استفاده از ویجت ساعت جهانی، شما می‌توانید ساعت ۳ شهر مختلف را در لحظه روی صفحه لاک اسکرین مشاهده کنید. برای تغییر شهرها، می‌توانید این ویجت را ویرایش و آن را شخصی سازی کنید.

وضعیت باتری

ویجت باتری

 اگر در کنار آیفون از لوازم جانبی بی‌سیم مانند ایرپاد استفاده می‌کنید، اطلاع از وضعیت باتری آن‌ها نیز نکته شایان توجهی برای شما به حساب می‌آید. با استفاده از ویجت باتری می‌توانید هر زمان که اراده کنید، از وضعیت باتری کیس یا خود ایرپادها اطلاع پیدا کرده و در صورت نیاز، آن‌ها را شارژ کنید.

بسته به نیاز، شما می‌توانید یک ویجت دایره‌ای کوچک را اضافه کرده، یا از بزرگ‌ترین سایز آن که اطلاعات دیگری از جمله نام دیوایس را به نمایش می‌گذارد، استفاده کنید. البته بد نیست بدانید که سایز کوچک این ویجت میزان شارژ باقی مانده را به صورت دایره‌ای نمایش می‌دهد، اما در سایز بزرگ می‌توانید درصد شارژ را به صورت متنی مشاهده کنید.

تقویم گوگل

ویجت تقویم گوگل

 اگر از جمله افرادی هستید که کارهای روزانه خود را در اپلیکیشن تقویم یادداشت می‌کنید، استفاده از ویجت به شما کمک می‌کند تا نزدیک‌ترین رویداد پیش رو را به هیچ عنوان از دست ندهید. در حالی که اپلیکیشن Calendar پیش فرض آیفون و آیپد از امکانات خوبی برخوردار هستند، اما اغلب افراد امروزه از تقویم گوگل استفاده می‌کنند؛ چرا که به صورت کامل با انواع سرویس‌های گوگل سینک می‌شود.

ویجت تقویم گوگل در دو سایز مختلف در دسترس است. در حالی که سایز کوچک آن که به صورت دایره است تنها زمان رویداد پیش روی را به شما نشان می‌دهد، سایز اصلی این ویجت اطلاعات دقیقی از جمله تاریخ، زمان و عنوان رویداد پیش روی را به شما خاطرنشان می‌کند.

تیک تیک

ویجت تیک تیک

 تیک تیک (TickTick) را می‌توان یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در حوزه برنامه‌ریزی به حساب آورد. زمانی که با این اپلیکیشن کار می‌کنید، مجذوب راحتی استفاده از آن خواهید شد. اما در کنار آن، این اپلیکیشن از ویجت‌های جذابی برخوردار است که بسیار کاربردی به نظر می‌رسند.

وظایفی که به عنوان فعالیت‌های روزمره در این اپلیکیشن یادداشت می‌کنید، به عنوان ویجت روی صفحه لاک اسکرین ظاهر شده و شما با مشاهده آن‌ها، می‌توانید به راحتی هر یک را با دقت انجام داده و به پایان برسانید. به این ترتیب با تیک زدن چک باکس کنار هر وظیفه، می‌توانید به سراغ گزینه بعدی بروید.

سرچ گوگل

ویجت سرچ گوگل

 اگر از ابزار جستجوی گوگل به دفعات استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ویجت سرچ گوگل غافل نشوید. به این ترتیب به محض ضربه زدن روی ویجت مربوطه، اپلیکیشن گوگل باز شده و به صورت مستقیم به قسمت جستجو هدایت خواهید شد. اگر از جستجو به کمک فرامین صوتی استفاده می‌کنید، می‌توانید ویجت Voice Search را به لاک اسکرین اضافه کنید.

هوش مصنوعی Perplexity

ویجت هوش مصنوعی

 هوش مصنوعی Perplexity در واقع یک موتور جستجو بر پایه مکالمه است که پاسخ سوالات شما را به صورت کاملا مختصر و مفید خواهد داد و برای این منظور، از وب سایت‌ها و مقالات آنلاین استفاده خواهد کرد که باعث می‌شود صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان شما به عمل آید. این موتور جستجو در قالب یک اپلیکیشن برای آیفون و آیپد در دسترس بوده و به کمک ویجت‌های آن می‌توانید در کمترین زمان ممکن به این ابزار دسترسی داشته باشید.

رینگ‌های Activity

ویجت اکتیویتی

 اگر از جمله افرادی هستید که روزانه و مستمر اقدام به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌کنید، مشاهده میزان کالری سوزانده شده و مدت زمان فعالیت از جمله مواردی است که کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد. اپلیکیشن Activity با همراه داشتن ویجت‌های کاربردی، به شما در این زمینه کمک می‌کند. بسته به نیاز، می‌توانید از ویجت کوچک با سایز دایره‌ای استفاده کنید، یا از ویجت بزرگ‌تر با اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر کمک بگیرید.

لانچر

ویجت لانچر

 لانچر یک اپلیکیشن فوق‌العاده برای ساخت ویجت‌ها روی لاک اسکرین آیفون و آیپد به حساب می‌آید. به این ترتیب شما می‌توانید برخی ویجت‌ها که حتی فکرتان به آن‌ها نمی‌رسد را ایجاد و به صفحه لاک اسکرین اضافه کنید.

اپلیکیشن لانچر میزبان ویجت‌های مختلفی است که در دسته‌بندی متفاوت در دسترس شما خواهد بود. به عنوان مثال ویجت مخاطبین به شما اجازه می‌دهد تا تنها با یک بار لمس صفحه، با مخاطب مورد نظر خود تماس بگیرید. ویجت مخصوص موزیک می‌تواند به شما امکان پخش یک پلی‌لیست دلخواه را بدهد. همچنین به کمک ویجت‌های اختصاصی، می‌توانید اقدام به ساخت ویجت‌هایی کنید که به صورت پیش‌فرض در دسترس نیستند.

متأسفانه در نسخه رایگان، امکان ساخت تنها یک ویجت برای شما وجود خواهد داشت. اما با خرید نسخه پریمیوم، می‌توانید تعداد بیشتری از ویجت‌های دلخواه خود را به لاک اسکرین آیفون یا آیپد اضافه کنید.

اپلیکیشن Shortcuts

ویجت شورتکات

 اپلیکیشن Shortcuts اپل میزبان ویجت‌هایی است که امکان اضافه کردن شورتکات‌ها به صفحه لاک اسکرین را به شما می‌دهد.

به عنوان مثال شما می‌توانید وای فای یا بلوتوث را از طریق صفحه لاک اسکرین خاموش کنید.

جمع‌بندی

همان طور که مشاهده کردید، اضافه کردن ویجت به صفحه لاک اسکرین بسیار آسان بوده و در عین سادگی، انجام این کار باعث می‌شود تا بسیاری از کارهای شما راحت‌تر از پیش انجام شده و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان برای شما اتفاق افتد. اگر شما به عنوان خواننده این مطلب با ویجت‌های کاربردی دیگری آشنا هستید، نام آن‌ها را با ما و دیگر خوانندگان در قسمت نظرات در میان بگذارید.

برچسب‌ها: