خانهمقاله‌ها
سایکل باتری مک‌بوک چیست و چرا باید به آن توجه کنیم؟

سایکل باتری مک‌بوک چیست و چرا باید به آن توجه کنیم؟

در این مطلب، درباره سایکل باتری لپ‌تاپ‌های مک‌بوک و نحوه چک کردن آن به شما توضیح می‌دهیم.

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

یکی از قابلیت‌های کاربردی سیستم عامل macOS، نمایش سایکل باتری دستگاه است که کاربر را از میزان سلامت و عمر باقی‌ مانده باتری مک‌بوک خود با خبر می‌کند. در این مطلب، درباره کاربرد‌های نمایش سایکل باتری در مک‌بوک توضیحات کاملی می‌دهیم و نحوه چک کردن آن را نیز با شما در میان خواهیم گذاشت.

سایکل باتری مک‌بوک چیست؟

mac main 1.jpg

در کامپیوتر‌های مک‌بوک، سایکل باتری میزان دفعاتی که باتری شما به طور کامل شارژ شده را نمایش می‌دهد. باتری تمامی مدل‌های مک‌بوک تا حد خاصی از این سایکل سلامت خود را حفظ می‌کنند و با گذشت از این مرحله، عمر آنها به مرور کاهش می‌یابد.

اپل برای بیشتر مدل‌های مک‌بوک، تعویض باتری پس از رسیدن به ۱٫۰۰۰ سایکل شارژ را توصیه می‌کند. این عدد تقریبا معادل با ۸۰ درصد سلامت باتری است و مک‌بوک‌های با سایکل ۱٫۰۰۰ در واقع یک پنجم عمر مفید باتری خود را از دست داده‌اند.

 

چگونه سایکل باتری مک‌بوک را چک کنیم؟

برای چک کردن وضعیت باتری در مک‌بوک‌ها، ابتدا روی دکمه اپل در بخش بالایی سمت چپ صفحه کلیک کرده و سپس گزینه About This Mac را انتخاب کنید. 

mac 1.jpg

پس از نمایش منوی اطلاعات مک‌بوک، روی گزینه More Info... کلیک کنید.

mac 2.jpg

با انجام این کار، صفحه About در بخش تنظیمات مک‌بوک باز می‌شود. مقداری به سمت پایین اسکرول کرده و سپس روی گزینه System Report… کلیک کنید.

mac 3.jpg

از منوی نواری سمت چپ، گزینه Power را انتخاب کنید. اطلاعاتی مانند سایکل شارژ، وضعیت و درصد سلامت باتری در بخش Health Information قابل مشاهده هستند.

mac 4.jpg

این سیستم عامل با استناد به سایکل باتری کاربر، وضعیت باتری را نیز در این بخش به نمایش می‌گذارد. وضعیت‌های متفاوت باتری مک‌بوک شامل موارد زیر هستند:

  • Normal – باتری در وضعیت عادی در حال فعالیت است.
  • Service Battery – باتری نیاز به تعمیر یا بررسی دارد.
  • Replace Soon – سایکل باتری احتمالا از حد مجاز عبور کرده و میزان شارژدهی کاهش یافته است.
  • Replace Now – باتری بدون اتصال مستقیم به آداپتور قابل استفاده نیست و نیاز به تعویض فوری دارد.
mac main 2.jpg

امیدواریم که با مطالعه این مطلب، آشنایی بهتری با نحوه آگاهی از سایکل باتری مک‌بوک پیدا کرده باشید. در صورتی که سوال خاصی درباره این پروسه دارید یا با مشکلی برخورد کرده‌اید؛ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام همراه شوید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)