خانهمقاله‌ها
10 روش مؤثر برای افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام

10 روش مؤثر برای افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام

اینستاگرام این روزها به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و بسیاری از کسب و کارها هم برای تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات‌شان به آن روی می‌آورند. در ادامه با 10 روش تأثیرگذار برای افزایش تعامل کسب وکارها و همچنین اشخاص با مخاطبان‌شان، آشنا شوید.
۱۳۹۶/۱۱/۱۳

شبکه اجتماعی اینستاگرام بستر مناسبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای خلاقانه است. این شبکه میلیاردها کاربر دارد که به صورت روزانه برای برقراری ارتباط با سایر افراد و تجربه این تعامل به ارسال تصاویر و ویدیوهای مختلف در صفحه خود اقدام می‌کنند. پیش از هر چیز باید بدانید که اینستاگرام تنها مختص مردم عادی نیست بلکه بستر مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات شرکت‌ها هم به شمار می‌رود.

image

استفاده از اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف شماست؛ چراکه در این پلتفرم نه تنها قادر هستید تصاویر باکیفیت و جالب توجه منتشر کنید بلکه نوعی محیط به خصوص به وجود می‌آورید که در هیچ پلتفرم رسانه‌ای دیگری نمی‌تواند شکوفا شود.

فرقی نمی‌کند که قصد دارید ترندهای بازاریابی تأثیرگذار را دنبال کنید یا می‌خواهید برند (نام تجاری) خود را به نسخه بهتر و بزرگ‌تری تبدیل کنید؛ اینستاگرام همان پلتفرم اجتماعی مناسب شماست. در ادامه با ما همراه باشید تا 10 نکته اصلی و مفید در این باره به شما آموزش دهیم.

بیوگرافی مناسب بنویسید

بیوگرافی همیشه اولین چیزیست که مخاطب در پروفایل شما می‌بیند و همان تأثیر اولیه را روی او می‌گذارد. به همین خاطر باید آن را ساده نگه دارید و به طور پیوسته به روزرسانی کنید اما نکته مهم‌تر این است که بیوگرافی شما باید بی‌همتا و خاص باشد و به خوبی بتواند برندتان را به نمایش بگذارد. همیشه می‌توانید از بیوگرافی صفحه اینستاگرام شرکت برای به نمایش گذاشتن وب‌سایت، پست و ویدیوی تازه وبلاگ یا حتی صرفا برای دنبال کردن بهره ببرید.

حتما وب‌سایت یا وبلاگ داشته باشید

بهترین راه برای بهبود رتبه و دیده شدن توسط کاربران این است که ابتدا یک وبلاگ یا وب‌سایت داشته باشید سپس لینک آن را در بیوگرافی صفحه اینستاگرام بگذارید. اینستاگرام درواقع یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که شما را قادر می‌سازد یک لینک معتبر و قابل کلیک کردن را در بیوگرافی‌تان قرار دهید. این اقدام روش مناسبی است تا به همه نشان دهید که برندتان در مسیر حرفه‌ای قرار گرفته است.

از ابزارهای مربوط به کسب‌وکار بهره ببرید

اینستاگرام چندی پیش ویژگی تازه‌ای مشابه با ابزار بازاریابی توییتر معرفی کرد. به کمک این ویژگی قادر خواهید بود پروفایل شخصی اینستاگرام را به پروفایل تجاری تبدیل کنید. به کمک ویژگی صفحه تجاری به خوبی می‌توانید متوجه شوید که مخاطبان‌تان کدام پست‌ها را بیشتر می‌پسندند و بازدید محتوایتان در چه بازه زمانی بیشتر است.

شما همچنین قادر خواهید بود آدرس، شماره تلفن و ایمیل کسب و کارتان را در بیوگرافی درج کنید. بدین ترتیب همه ابزارها و راه‌های ارتباطی ممکن با شما به آسانی در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که مایل هستند با شما همکاری کنند.

تصویر حرفه‌ای برای پروفایل انتخاب کنید

کاربران معمولی ممکن است هر چند روز یک بار یا حتی به صورت ماهانه تصویر پروفایل خود را تغییر دهند اما در هنگام استفاده از پروفایل کاری بهتر است از لوگو یا یک تصویر مرتبط با کسب و کارتان بهره ببرید و آن را تغییر ندهید تا همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند. تصویر پروفایل یکی از اولین مواردی است که افراد در هنگام مواجه شدن با شما می‌بینند و به همین خاطر حتما باید از یک تصویر واضح استفاده کنید تا افراد آن را به خوبی ببینند و منظورتان را متوجه شوند یا تصویرتان را به گونه‌ای برگزینید که حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد.

اهداف مشخصی برای پروفایل اینستاگرام تعیین کنید

حتما هدف کسب و کارتان را به خوبی انتخاب کرده‌اید و آن را می‌شناسید اما بهتر است بدانید که در هنگام ایجاد پروفایل اینستاگرام هم باید چند هدف مرتبط برای این صفحه تعیین کنید؛ چراکه اینستاگرام جامعه متفاوت دیگری است. اینستاگرام با اغلب پلتفرم‌های جوامع مجازی دیگر متفاوت است. به همین خاطر باید محتاطانه برخورد کنید و با سنجش جامعه آن دریابید که چه عواملی می‌تواند به موفقیت برندتان کمک کند.

هنرمندانه رفتار کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تأثیرگذاری روی کاربران اینستاگرام، استفاده از رنگ‌های جذاب و گیرا در پروفایل است. شما می‌توانید یک تم اصلی برای محتوای صفحه‌تان انتخاب کنید تا در ذهن مخاطب ماندگارتر شوید.

حضور دائمی داشته باشد

کاربران اینستاگرام بیش از هر کسی به برندها و اینفلوئنسرهایی علاقه نشان می‌دهند که به طور پیوسته در اینستاگرام حضور دارند و دائما محتوا منتشر می‌کنند. برای این کار یک برنامه منظم تعیین کنید و از آن سرپیچی نکنید. سعی کنید حضورتان از نظر کاربران دائمی باشد تا آن‌ها هم با برنامه شما آشنا شوند و بدانند که چه زمانی باید منتظر دیدن پست‌های تازه‌تان باشند. بدین ترتیب میزان آمادگی مخاطب برای دریافت محتوا و همچنین تعامل او با صفحه شما افزایش می‌یابد.

اگر برنامه انتشار محتوایتان نامنظم باشد، کاربران احتمالا از صفحه شما می‌روند و جذب یک برند منظم با محتوای باکیفیت می‌شوند.

همچنین بهتر است این پیوستگی را در محتوای پست‌هایتان هم حفظ کنید. محتوای شما دقیقا همان نماینده برندتان است.

توضیحات (کپشن) محتوایتان را بهبود ببخشید

نه تنها تصاویر و ویدیوهایی که ارسال می‌کنید، بلکه متن ضمیمه آن‌ها یا همان کپشن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما باید متن را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب را به دنبال کردن پست یا خواندن ادامه مطلب وادار کند. درواقع باید چیزی بنویسید که مخاطب را به مسیر موردنظر خودتان راهنمایی می‌کند. اگر از کپشن برای تبلیغ یک مطلب تازه در وبلاگ‌تان استفاده می‌کنید، حتما باید از یک جمله جالب و جذاب بهره ببرید تا مخاطب را متقاعد کنید که باید برای خواندن ادامه مطلب به وبلاگ مراجعه کند.

محتواهای موفق‌تان را بررسی کنید

اگر به درستی نمی‌دانید که باید چه نوع محتوایی تولید کنید، بهترین راه برای الهام گرفتن این است که به محتوای خودتان بنگرید. برخی از محتواهای موفقیت‌آمیز قبلی را بررسی و تلاش کنید همان انرژی مثبت را در پست‌های بعدی که قصد دارید تولید کنید، به کار ببرید.

با جامعه مخاطبان تعامل برقرار کنید

اگر مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کند، از همین نکته مثبت به نفع خودتان کمک بگیرید. به نظرات کاربران پاسخ دهید و به پروفایلشان هم سر بزنید. هر چه بیشتر با آن‌ها تعامل داشته باشید، شما را بهتر به خاطر می‌سپارند.

کلام آخر

برند تجاری هر کسب و کار با دیگری متفاوت است اما اگر قصد دارید از شیوه بازاریابی اینستاگرامی بهره ببرید، باید یک اصل همیشگی را به خاطر بسپارید. کیفیت کلید موفقیت و یکی از عوامل اصلی در رسیدن به اهداف متفاوت است. این نکته‌ها را به تدریج در فعالیت صفحه‌تان در اینستاگرام رعایت کنید تا از میان همکاران و رقیبانتان متمایز شوید.

حتی اگر قبلا صفحه‌ شخصی یا تجاری خود را در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید وضعیت آن را بهبود ببخشید هم این نکته‌ها می‌توانند به شما کمک کنند در پلتفرمی که پر از کاربران خلاق است، موفق شوید. تلاش روزافزون همیشه به کسب موفقیت می‌انجامد.

 

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)