خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۲۵ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا ۲۵ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

بهترین گوشی موبایل تا ۲۵ میلیون تومان چیست؟
در این مقاله به‌طور کامل به معرفی دستگاه‌هایی در بازه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان می‌پردازیم که ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

۱۴۰۳/۲/۵
product-image

گوگل پیکسل 7a

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

سامسونگ گلکسی S23 FE

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی 13T

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

امروزه انتخاب گوشی موبایل به امری سخت تبدیل شده است؛ چرا که هر ماه شاهد تغییرات قیمتی و عرضه مدل‌های جدید در بازار هستیم.

مشاهده قیمت روز موبایل از جی اس ام

گوشی‌هایی که در بازه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قرار می‌گیرند، از نظر دوربین، سخت افزار، باتری و صفحه نمایش عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین باید اشاره کنیم که این فهرست بر اساس کاربری‌های مختلف مرتب شده تا بتوانید متناسب با نیازهای خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

فهرست بهترین گوشی‌های موبایل تا ۲۵ میلیون تومان

گوشی‌هایی که در بازه قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قرار می‌گیرند، اغلب از برندها ممتازی نظیر سامسونگ، گوگل و شیائومی هستند. بد نیست بگوییم که در این بازه حق انتخاب میان گوشی‌های میان‌رده پرمیوم و شبه پرچمدار خواهید داشت. در ادامه به معرفی فهرست بهترین گوشی‌های موبایلی که تا ۲۵ میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید، خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال پرچمدار سامسونگ با قیمت مناسب هستید؛ Galaxy S23 FE

یکی از بهترین گوشی‌های که می‌توانید تا ۲۵ میلیون تومان خریداری کنید، گلکسی S23 FE است. سومین نسل از سری گوشی‌های «فن ادیشن» سامسونگ محسوب می‌شود که بعد از یک سال غیبت به بازار عرضه شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE

گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE از نظر طراحی به گلکسی A54 شباهت دارد؛ اما با کیفیت بسیار مطلوب‌تری تولید شده است. بالارده سامسونگ از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب غوطه‌ور شود و آسیبی نبیند.

در بخش نمایشگر اس ۲۳ اف ای از نمایشگر مورد استفاده در سری پرچمدارهای این شرکت به‌کار رفته است؛ Dynamic AMOLED 2X. این صفحه نمایش وضوح تصویر +Full HD ارائه می‌دهد و می‌تواند تا ۱۴۵۰ نیت روشن شود. نرخ‌نوسازی هم ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده تا عملکرد روان و سریعی را شاهد باشیم.

در قلب تپنده این دستگاه با توجه به بازار هدف جهانی یا آمریکای شمالی به ترتیب از دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون هشت نسل یک استفاده شده است.

با این حال، این گوشی با هر دو سیلیکون قدرت پردازشی مطلوبی ارائه می‌دهد و می‌تواند به راحتی از پس کارهای سنگین یا اجرای بازی‌های گرافیکی برآید. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی در پردازش‌های سنگین، گرمای زیادی را تولید می‌کند که ممکن است برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد.

در پنل پشتی گلکسی S23 FE می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابر و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید اشاره کرد. در پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نباید چشم‌پوشی کرد.

در نهایت سامسونگ برای Galaxy S23 FE از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است؛ باتری که با توجه به تراشه پرمصرف ماندگاری باتری چندان مطلوبی ندارد. همچنین پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات از دیگر نکات این گوشی هستند.

در مجموع اگر به دنبال خرید پرچمدار از برند سامسونگ هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت خرید آن پرداخت کنید، خرید Samsung Galaxy S23 FE را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر به دنبال گوشی همه فن حریف هستید؛ شیائومی 13T

شیائومی با معرفی سری T توانست سگمنت جدیدی از گوشی‌های بالارده را معرفی و روانه بازار کند. شیائومی 13T به عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار ارزش خرید بالایی دارد. با وجود اینکه شرکت چینی برای این قاتل پرچمدار از فریم پلاستیکی استفاده کرده؛ اما کیفیت ساخت بالایی دارد و حس ارزانی را به کاربر منتقل نمی‌کند.

گوشی شیائومی 13T

گوشی Xiaomi 13T از صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل بهره می‌برد که از نکات مثبت آن می‌توان به نرخ‌نوسازی فوق سریع ۱۴۴ هرتز، میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیت و محافظ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

قدرت شیائومی 13T توسط تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا تامین می‌شود. تراشه‌ای که فرایند ساخت ۴ نانومتری دارد و از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 بهره می‌برد. این گوشی چه برای کارهای روزمره و سبک و چه برای کارهای سنگین مانند اجرای بازی‌های گرافیکی از قدرت کافی برخوردار است.

داخل ماژول دوربین این گوشی می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که شرکت چینی برای سری شیائومی ۱۳تی برای تنظیم دوربین‌های خود با لایکا همکاری کرده است.

شیائومی با استفاده از شارژر ۶۷ واتی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را طی ۴۲ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. در مجموع اگر تا ۲۵ میلیون تومان به دنبال گوشی مناسب بازی هستید یا کیفیت عکس‌های گرفته شده برایتان اهمیت دارد، شیائومی ۱۳ تی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

اگر به دنبال گوشی با طراحی خاص و زیبا هستید؛ ریلمی ۱۲ پرو پلاس

فرقی نمی‌کند که چه گوشی را برای خرید در نظر گرفته‌اید، قطعا طراحی و زیبایی محصول برای حرف اول را می‌زند. گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس بدون شک یکی از زیبا‌ترین گوشی‌های بازار محسوب می‌شود که توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

گوشی موبایل ریلمی ۱۲ پرو پلاس

شرکت چینی ریلمی برای ساخت این دستگاه از متریال باکیفیتی استفاده کرده است که چرم به‌کار رفته در پنل پشتی حس لوکسی را به کاربر منتقل می‌کند. برخورداری از لبه‌های خمیده و وزن ۱۹۶ گرمی در این گوشی باعث شده که از نظر ارگونومی امتیاز قابل قبولی دریافت کند.

در بخش جلویی ریلمی ۱۲ پرو پلاس مانند نسل گذشته شاهد یک نمایشگر خمیده با قطر ۶.۷ اینچ هستیم. پنل این صفحه نمایش از نوع AMOLED است که توانایی نمایش رنگ‌ها تا یک میلیارد دارد. همچنین باید اشاره کنیم که این صفحه نمایش از وضوح +Full HD و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد تا محتوا با جزئیات کافی و سرعت بالا نمایش داده شود.

ریلمی ۱۲ پرو پلاس از تراشه جدید و میان‌رده کوالکام اسنپدراگون 7s نسل دو استفاده می‌کند؛ تراشه‌ای که با بهره‌گیری از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 710 قدرت کافی برای انجام نیازهای کاربران دارد.

با این حال، از ۱۲ پرو پلاس ریلمی نباید انتظار عملکردی در سطح موارد معرفی شده در این مطلب داشت. شاید اگر این گوشی به تراشه بهتری مجهز می‌شد شاید کمتری دستگاهی توانایی رقابت با آن را داشت.

در پنل پشتی Realme 12 Pro Plus ماژول دوربین سه‌گانه به چشم می‌خورد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر و دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسلی هم در بخش جلویی وظیفه عکس‌های سلفی را برعهده دارد.

گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس انرژی مورد نیاز خود را از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت تامین می‌کند؛ باتری که توانایی شارژ با حداکثر توان ۶۷ وات دارد.

در مجموع خرید گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که کارهای سنگین با گوشی خود انجام نمی‌دهند و از طرفی دیگری زیبایی و خاص بودن اهمیت بالایی برایشان دارد.

اگر به دنبال گوشی با دوربین‌های باکیفیت هستید؛ گوگل پیکسل ۷

گوشی‌های گوگل طی سال‌های اخیر به علت برخورداری از پردازش تصویر حرفه‌ای و دوربین‌های باکیفیت توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران علاقه‌مند به عکاسی را جلب کنند. گوشی Pixel 7 از طراحی مینیمال و زیبایی بهره می‌برد و در ساخت آن از ترکیب شیشه و آلومینیوم استفاده شده است.

گوشی گوگل پیکسل ۷

در بخش صفحه نمایش پیکسل ۷ گوگل پنلی ۶.۳ اینچ از نوع AMOLED دارد که رزولوشن +Full HD ارائه می‌دهد. نرخ‌نوسازی این پنل ۹۰ هرتز در نظر گرفته شده که شاید در مقایسه با رقبای خود کمی ضعیف‌تر عمل کند؛ اما همچنان عملکرد نرم و سریعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
همچنین بیشینه روشنایی این پنل به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد و خوانایی مناسبی هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید دارد.

گوشی Pixel 7 گوگل به تراشه گوگل تنسور G2 مجهز شده که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای آن قدرت بالایی دارد و می‌تواند به راحتی از پس تمامی امور روزمره یا سنگین برآید. البته باید بگوییم که این دستگاه گزینه مناسبی برای بازی کردن نیست و شاید از عملکرد آن ناامید شوید.

روی نوار پنل پشتی ماژول دوربین دوگانه به چشم می‌خورد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید می‌شود. عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های این دستگاه به‌لطف پردازش تصویر حرفه‌ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و به راحتی توانایی رقابت با پرچمدارهای گران قیمت دارد.

گوشی با استفاده‌های سبک می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. این دستگاه از شارژ سریع با سیم ۲۰ وات و بی‌سیم ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند که آداپتور آن را باید جداگانه خریداری کنید.

سخن آخر

در راهنمای خرید گوشی تا ۲۵ میلیون تومان به معرفی بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید در بازه ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان خریداری کنید، پرداختیم. گوشی‌هایی که به‌دلیل سخت افزار مناسب، صفحه نمایش باکیفیت، دوربین‌های توانمند و کیفیت ساخت بالا می‌توانند اکثر نیازهای کاربران را برطرف کنند. به‌نظر شما بهترین گوشی بازار در این رنج قیمتی چیست؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۲۵ میلیون تومان مناسب بازی کردن؟

شیائومی 13T یکی از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید ۲۵ میلیون تومان برای بازی کردن، خریداری کنید. این دستگاه از تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا استفاده می‌کند که می‌تواند بازی‌های سنگین را با کیفیت بالا اجرا کند.

تا ۲۵ میلیون تومان بهترین گوشی برای عکاسی چیست؟

گوشی گوگل Pixel از دو دوربین بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. عکس‌های گرفته شده با این دوربین به علت برخورداری از پردازش تصویر پیشرفته گوگل از کیفیت و وضوح بسیار بالایی برخوردار است.

product-image

گوگل پیکسل 7a

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

سامسونگ گلکسی S23 FE

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی 13T

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)