خانهاخبار
با جذاب‌ ترین بازی‌ های شطرنج در اندروید و آی‌ او‌ اس آشنا شوید

با جذاب‌ ترین بازی‌ های شطرنج در اندروید و آی‌ او‌ اس آشنا شوید

شطرنج از آن دسته بازی‌های تخته‌ای است که جذابیتی خاص دارد و از دیرباز بین مردم محبوبیت داشته است. اگر شما نیز از طرفداران این بازی فکری هستید، با جی‌اس‌ام همراه شوید تا با 5 بازی مختلف در این زمینه برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس آشنا شوید.
۱۳۹۵/۸/۲۸
image

شطرنج از آن دسته بازی‌های فکری است که طرفداران خاص خود را دارد و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. اگر از طرفداران این بازی هستید و دوست دارید بر روی تبلت یا گوشی موبایلتان آن را تجربه کنید، باید بگوییم که واقعا خوش‌شانس هستید؛ زیرا بازی‌های شطرنج زیادی با ویژگی‌های مختلف برای دو سیستم‌عامل محبوب اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است. از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز بازی‌های کلاسیک که شما را با معماهای شطرنج و بازی‌های معروف قرن اخیر آشنا می‌کنند گرفته تا شطرنج‌های فانتزی که ممکن است شبیه تصورات خیالی شما از یک بازی شطرنج باشند. در این مطلب به 5 بازی برتر که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در دسته خاصی قرار می‌گیرند، اشاره می‌کنیم. شما نیز اگر بازی شطرنج دیگری در نظر دارید، در بخش نظرات آن را به ما و سایر کاربران جی‌اس‌ام معرفی کنید.

Real Chess

این بازی همانطور که از نامش پیداست یک بازی شطرنج واقعی را برایتان شبیه‌سازی کرده و گرافیک پیشرفته سه بعدی آن لذت شطرنج را برایتان دو چندان می‌کند. در Real Chess شما می‌توانید با هوش مصنوعی یا با یک حریف واقعی شطرنج بازی کنید. امکان چت حین بازی با رقیب واقعی، بیش از 2400 سطح دشواری برای هوش مصنوعی، راهنمایی‌های شطرنجی، صفحه بازی دو بعدی و سه بعدی و پشتیبانی از حالت افقی و عمودی دستگاه از ویژگی‌های این بازی است.

image

Battle Chess 3D

اگر با داستان‌های هری‌پاتر آشنا باشید، می‌دانید که در دنیای هری‌پاتر مهره‌های شطرنج مانند دنیای معمولی بی جان نیستند و به دستور بازیکنشان حرکت می‌کنند. Battle Chess نیز با استفاده از این ایده، به مهره‌های شطرنج جان بخشیده و با اضافه کردن انیمیشن‌های جذاب، این بازی را تبدیل به یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده کرده است. در حال حاضر مهره‌های خود را می‌توانید از 5 گونه جانداران واقعی و خیالی انتخاب کنید: دورف‌ها، اسکلت‌ها، بربرها، اسپارتان‌ها و اورک‌ها. هوش مصنوعی بازی 3 سطح مختلف دارد. امکان بازی دو نفره با افراد واقعی، چه به صورت آنلاین و با افراد مختلف از سراسر جهان و چه به صورت آفلاین و با دوست بغل‌دستیتان وجود دارد.

image
 
image

Chess With Friends

به کمک این بازی می‌توانید دوستانتان را به نبرد در یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های استراتژی دنیا دعوت کنید. در Chess With Friends می‌توانید در آن واحد چند بازی را پیش ببرید، حرکت‌های خود را دوباره مشاهده کنید و از اشتباهاتتان درس بگیرید. از ویژگی‌های این بازی می‌توان به ثبت آمار بازی‌ها و نبردهای رو در رو، امکان مشاهده بازی دوستان، بازی با هوش مصنوعی، تکرار حرکت‌های انجام شده در بازی، چت با رقیبان و بازی کردن همزمان در چند رقابت اشاره کرد. این شطرنج برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس منتشر شده است.

image
 
image

iChess

شطرنج فقط به بازی کردن مقابل یک حریف واقعی یا هوش مصنوعی خلاصه نمی‌شود. یکی از راه‌های لذت بردن از بازی شطرنج، تقویت فکر و بهبود مهارت‌ در شطرنج حل معماهای این بازی قدیمی است. iChess بیش از 1000 معمای آفلاین شطرنج دارد که همه آن‌ها برگرفته از مسابقات فدراسیون جهانی شطرنج هستند. سه سطح مختلف در این بازی به ترتیب برای کودکان و تازه‌کاران، حرفه‌ای‌ها و اساتید شطرنج تعبیه شده است. همه معماهای داخل این بازی به صورت آفلاین است و نیاز به هیچگونه اتصال اینترنت ندارد، بنابراین می‌توانید در مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید، خود را با آن سرگرم کنید. آی‌چس به موتور آنالیزی مجهز است که حرکت‌های شما را بررسی کرده و برای بهبود بازیتان به شما پیشنهاداتی می‌دهد. همچنین امکان حل معماهایی که از بازی‌های سال 2016 برگرفته شده‌اند نیز وجود دارد، اما برای استفاده از این قابلیت باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

image
 
image

Toon Clash Chess

از صفحات جدی بازی شطرنج خسته شده‌اید؟ به دنبال یک محیط شاد و فرح‌بخش برای شطرنج هستید؟ Toom Clash Chess چیزی است که نیاز دارید. در این بازی سه محیط مختلف و فانتزی برای بازی وجود دارد. مهره‌های سه بعدی این بازی شخصیت‌های منحصر به فردی هستند که با حرکات خاصشان جذابیتی دو چندان به بازی بخشیده‌اند. امکان بازی دو نفره با دوستان و اعضای خانواده نیز در این نرم‌افزار تعبیه شده است. هوش مصنوعی بازی 3 سطح مختلف دارد. علاوه بر این قابلیت‌های ذخیره خودکار بازی، بازگرداندن حرکت، راهنما، حالت بازی دو بعدی و دوربین‌های مختلفی که صفحه بازی را از نماهای مختلف برایتان نشان می‌دهد، Toon Clash Chess را تبدیل به یکی از بازی‌های جذاب در زمینه شطرنج کرده است.

image
 
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امیر

۱۳۹۵/۸/۲۹
بهترین اندروید که دارای یکی از قویترین موتورهاست DroidFish هست بسادگی با فریتز Pc ‌رقابت میکنه البته از نظر گرافیکی جذاب نیست ولی بسیار حرفه ایه ...

CHESS GRANDMASTER

۱۳۹۵/۸/۲۸
اخه این نرم افزارها ضعیفن... بهترین نرم افزار و انالیزور شطرنج Chesscom و Droid Chess هستش