خانهاخبار
ملودی: دریچه‌ای به موسیقی ایران

ملودی: دریچه‌ای به موسیقی ایران

با اپلیکیشن ملودی گوش دادن به آلبوم‌ها و آهنگ‌های ایرانی ساده‌تر و ارزان‌تر از قبل می‌شود. فقط با پرداخت حق اشتراک به آرشیو وسیعی از موسیقی روز و قدیمی کشور دسترسی پیدا می‌کنید.
۱۳۹۵/۲/۲۸

کافی است کمی به اطرافتان دقت کنید تا آدم‌هایی را ببینید که، هدفون به گوش، به آهنگ‌هایی گوش می‌کنند که ممکن است فقط صدایی مبهم از آنها به گوش شما برسد. در محل کار، خانه، مترو و خیابان افراد بسیاری دیده می‌شوند که دارند به موسیقی گوش می‌سپارند. اگر زمانی منبع اصلی موسیقی سی‌دی، هارد کامپیوتر یا حافظه موبایل بود، حالا با گسترش اینترنت گوش دادن به موسیقی از روی اینترنت باب شده است.

اپلیکیشن «ملودی» بر اساس همین ایده ساخته شده است. اگر با اپلیکیشن «اسپاتیفای» کار کرده باشید، ملودی برایتان چندان غریبه نخواهد بود. با ملودی شما به گنجینه‌ای از موسیقی فارسی متصل می‌شوید که می‌توانید در آن بگردید و به آهنگ‌های دلخواهتان گوش کنید. نکته مهمی که باید همین ابتدا درباره ملودی بگوییم این است که در این اپلیکیشن لازم نیست هر آلبوم یا آهنگی را که می‌خواهید، بخرید، بلکه با پرداخت مبلغی، مشترک این اپلیکیشن می‌شوید و به گنجینه‌اش دسترسی کامل پیدا می‌کنید. و البته کپی‌رایت را هم رعایت می‌کنید و به زحمت‌های تولیدکنندگان اثر احترام می‌گذارید. نکته دیگر این‌که این اپلیکیشن در ابتدا اشتراک یک‌ماهه رایگان به شما هدیه می‌دهد.

در ادامه توضیح می‌دهیم که ملودی چطور کار می‌کند و بخش‌های مختلفش چه قابلیت‌هایی دارند.

 

اولین نما:

 

image
  
image

 

در اولین برخورد با ملودی با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید که در آن می‌توانید ثبت‌نام کنید، یا بدون ثبت نام از اپلیکیشن استفاده کنید. البته با توجه به خرید‌های درون‌اپلیکیشنی بهتر است ثبت‌نام کنید که موقع خرید به مشکل برنخورید.

 

صفحه اول

 

image
  
image

 

بعد از ورود به اپلیکیشن، با صفحه اول آن (یا همان صفحه گشت‌وگذار) روبه‌رو می‌شوید. در این صفحه گلچینی از انواع موسیقی می‌بینید و با منویی مواجه می‌شوید که در آن می‌توانید بهترین و جدیدترین آهنگ‌های اپلیکیشن و همچنین آهنگ‌های رایگان را پیدا کنید. بعد از این منو، به دسته‌بندی موسیقی‌های درون ملودی برمی‌خورید. این دسته‌بندی، که بر اساس ژانر موسیقی‌ها انجام شده، این موارد را در برمی‌گیرد: سنتی، پاپ، محلی، کودکانه، موسیقی ملل، دکلمه و صدای شاعر، کلاسیک و مذهبی. درپایان چند پلی‌لیست هم به ما پیشنهاد داده شده: تک‌آهنگ‌های رایگان، موسیقی مناسب تولد، آرامش، خواب، فعالیت‌های پرانرژی، جاده و درنهایت موسیقی‌های شاد. شما هم می‌توانید براساس سلیقه و نیاز خودتان گلچین یا پلی‌لیست‌های مختلفی بسازید.

 

پخش‌کننده

 

image
  
image

 

با انتخاب هر ژانر، با آلبوم‌های موسیقی آن ژانر روبه‌رو می‌شوید و با انتخاب هر آلبوم به آهنگ‌های آن می‌رسید. گزینه اجرا کردن آلبوم موردنظر را برایتان پخش می‌کند و گزینه ذخیره آلبوم را به فهرست موسیقی‌های انتخابی شما می‌برد. اگر زبانه دسترس آفلاین را روشن کنید، آهنگ‌ها را دانلود می‌کنید تا بدون اینترنت هم بتوانید به آنها گوش بدهید.

آهنگ در حال پخش در نوار باریکی در پایین صفحه به نمایش درآمده است. اگر آن نوار را لمس کنید، پخش‌کننده اصلی اپلیکیشن ظاهر می‌شود و نام آهنگ، آلبوم و کاور آن نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید تک‌آهنگ را به گلچین‌های شخصی‌تان اضافه کنید یا صرفا به فهرست آهنگ‌هایتان اضافه کنید تا در دسترستان باشد.

 

منوی کاربری

 

image
  
image

 

اگر دکمه سه‌خطی منو را انتخاب کنید، به بخش تنظیمات اپلیکیشن وارد می‌شوید. اولین گزینه پیش رویتان نام کاربری شماست که با انتخاب آن می‌توانید حساب خودتان را شارژ کنید. در حال حاضر برای یک هفته استفاده از اپلیکیشن 1000 تومن، برای یک ماه 2000 تومان و برای یک فصل 5000 تومان باید بپردازید. دیگر گزینه این منو بخش ترانه‌های شماست که در آن آهنگ‌ها، آلبوم‌ها یا گلچین‌های شما قابل مشاهده و اجراشدن‌ هستند. در بخش تماس با ما هم اکانت‌های ملودی در شبکه‌های اجتماعی مختلف جمع‌آوری شده‌اند و البته بخشی هم برای ارسال انتقادها و پیشنهادهای شما در نظر گرفته شده است.

ملودی نسخه ایرانی اپلیکیشن‌های پخش موسیقی محبوب جهان (مانند اسپاتیفای) است و رابط کاربری و سرعت قابل قبولی دارد؛ هرچند باید منتظر ماند تا با گسترش برنامه آلبوم‌های موسیقی بیشتری به آن افزوده شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۵/۲/۲۸
سلام
برا ios نداره