خانهاخبار
گوگل در پی ساخت پردازنده موبایل‌های خود است

گوگل در پی ساخت پردازنده موبایل‌های خود است

چندی است که درباره تولید و ساخت پردازنده‌های اختصاصی توسط گوگل برای موبایل‌های این شرکت زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد.
۱۳۹۴/۸/۱۶

با توجه به موفقیت روزافزون آیفون در بازار، سایر شرکت‌ها کم‌کم به سوی سیاست‌های اپل سوق پیدا می‌کنند. این بار گویا گوگل هم تصمیم گرفته پردازنده گوشی‌هایش، یعنی همان سری Nexus، را خودش طراحی کند تا هرچه بهتر و روان‌تر بتواند با سیستم عامل Android ساخت خودش سازگاری داشته باشد؛ درست همان کاری که چندین سال است اپل انجام می‌دهد.

 

image

 

در صحبت‌ها آمده با انجام دادن این کار دست گوگل بسیار بازتر می‌شود و می‌تواند چندین قابلیت جدید و کلیدی، که هنوز اطلاعاتی از آنها درز نکرده، به گوشی‌های هوشمندش اضافه کند.

شرکت اپل، علاوه بر طراحی پردازنده‌اش، برگ برنده دیگری دارد که همان سیستم عامل اختصاصی خودش یعنی iOS است. دلیل اصلی موفقیت، پایداری و امنیت آیفون‌ها مدیون همین است. پیش از این هم گزارشاتی منتشر شده بود مبنی بر این که سامسونگ نیز قصد دارد در گوشی‌های هوشمند آینده‌اش از سیستم عامل اختصاصی خودش موسوم به تایزن استفاده کند؛ سیستم عاملی که با همکاری شرکت اینتل ساخته شده و هم‌اکنون در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ به کار می‌رود.

 

image

 

منبع: iClarified

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۱۷
تقلید تا کی

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۸/۱۷
گل گفتی

alireza4

۱۳۹۴/۸/۱۶
بی سلیقه ها اگر خلاقیت دارین خلاقیت جدیدی به دنیای تکنولوژی بیارین نه از کمپانی بسیار موفق و دوست داشتنی تیم کوک و فیلد شیلر کپی کنین .
ای خدا اینا کی میخوان دست از کپی کاری هاشون بردارن.
نتیجه:دنیای تکنولوژی بطور کامل مدیون کمپانی اپل هست و خواهد بود