خانهاخبار
منتظر گوشی‌های جدید با رم 6 گیگابایتی سامسونگ باشید!

منتظر گوشی‌های جدید با رم 6 گیگابایتی سامسونگ باشید!

سامسونگ اعلام کرد که موفق شده تراشه‌های رم 1.5 گیگابایتی تولید کند، طوری که گذاشتن 4 تراشه از این نوع کنار هم 6 گیگابایت رم در اختیار گوشی هوشمند قرار می‌دهد.
۱۳۹۴/۶/۱۸

سامسونگ روز گذشته (17 شهریور 94) اعلام کرد که تولید عمده تراشه‌های رم 12Gb از نوع LPDDR4 با فناوری 20 نانومتری را آغاز کرده است. با توجه به آنچه سامسونگ در کنفرانس خبری خود اعلام کرد، این تکنولوژی به سامسونگ امکان تولید رم‌های 6 گیگابایتی برای گوشی‌های همراه را می‌دهد.

اما سامسونگ در عبارت 12Gb حرف b را کوچک نوشته، درحالی‌که GB (حروف بزرگ) در اختصار به‌معنی گیگابایت است و کوچک نوشتن این حروف احتمالا معنی گیگابیت می‌دهد (هر بایت 8 بیت است). بدین ترتیب 12 گیگابیت برابر 1.5 گیگابایت خواهد بود و فناوری 20 نانومتری سامسونگ رم‌های 1.5 گیگابایتی تولید می‌کند که قرار دادن 4 تراشه کنار هم به رم 6 گیگابایتی می‌انجامد.

 

image

 

طبق گفته سامسونگ، تراشه‌های رم جدید 30 درصد سریع‌تر از نمونه‌های قبلی‌اند و 20 درصد مصرف باتری کمتری نیز دارند.

سامسونگ اولین کمپانی‌ای بود که در دسامبر 2014 اقدام به تولید رم‌های 8 گیگابیتی (1 گیگابایت) از نوع LPDDR4 کرد و گوشی‌هایی همچون وان پلاس 2، گلکسی اس6 اج پلاس وگلکسی  نوت 5 با کنارهم قرار دادن 4 تراشه 8 گیگابیتی از 4 گیگابایت حافظه رم بهره‌مند شده‌اند. حتما می‌دانید که 4 گیگابایت بیشترین میزان رم استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند است.

سامسونگ اعلام کرده که پرچم‌داران آینده با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شوند تا مولتی تسکینگ راحت‌تر شود و کارایی برنامه بالاتر رود. اگرچه قرار گرفتن 6 گیگابایت حافظه رم در اسمارت‌فون‌ها خبری خوشحال‌کننده است، این‌طور هم نیست که اسمارت‌فون‌ها با 6 گیگابایت رم دیگر بدون هیچ مشکلی به اجرای برنامه‌ها بپردازند و تمام مشکلات آنها حل شود؛ بلکه عوامل مهم دیگری نیز بر عملکرد گوشی همراه تاثیر می‌گذارد.

منبع: phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

اميد

۱۳۹۴/۷/۱
سامسونگ بايد يه فكر اساسى بكنه وگرنه با بالا بردن رم چيزى عوض نميشه و همون هنگ هاى سابق وجود داره . همين الانش رم و خيلى چيز هاى ديگش از سايرين بيشتره اما دريغ از پيشرفت اساسى
كمپانى هاى ديگه با رم هاى كمتر ولى كارآمد و حساب شده بسيار موفق ترن ولى اين شركت فقط سعى داره با بالا بردن بى حساب مشخصاتش ثابت كنه كه از ساير رقبا بالاتره البته روى كاغذ

مهدى

۱۳۹۴/۷/۱
خب قربونت برم برو...برو يه برندى بگير كه خيالت از بابتش راحت باشه..نميخوام بگم بَده ولى شخصا خودم كه داشتم و خيلى از دوستام خيلى هنگ ازش ديديم

farfar1993

۱۳۹۴/۶/۱۸
این هنگ میکنه واقعا منو که قصد خرید نوت5 دارم می ترسونه
نمیدونم!
خیلی ها میگن اصلا هنگ و ... نداره!
خیلی ها هم میگن داره.
متاسفانه جی اس امم نظرات منو تایید نمیکنه نمیدونم چرا

peyvand

۱۳۹۴/۶/۱۸
من هم با نظر اقا یا خانم M موافقم ولی در کل سامسنگ ی دونه باشه .....

peyvand

۱۳۹۴/۶/۱۸
با تشکر از مطلب مفیدتون سرکار خانم فانی ولی ای کاش عوامل مهم دیگری که روی عملکرد گوشی تاثیر میذاره رو هم تشریح میکردید