خانهاخبار
گوشی‌های شیائومی در سال 2016 با پردازنده‌های این شرکت روانه بازار می‌شوند

گوشی‌های شیائومی در سال 2016 با پردازنده‌های این شرکت روانه بازار می‌شوند

شیائومی، تولیدکننده چینی گوشی‌های همراه، اکنون به فکر تولید پردازنده با برند خود نیز افتاده است. این شرکت با استفاده از پردازنده‌هایش می‌تواند قیمت گوشی‌هایش را باز هم پایین‌تر بیاورد.
۱۳۹۴/۵/۱۵

شیائومی برندی است که اکنون دیگر برای بسیاری از کاربران شناخته شده. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در کشور چین است؛ کشوری که بازارش عاملی مهم برای موفقیت شرکت‌ها به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر این شرکت با عرضه گوشی‌هایی با عملکرد درخور، سخت‌افزار خوب و قیمت مناسب توانسته برای خود شهرتی به دست آورد. دیوایس‌های این شرکت در مقابل ویژگی‌هایی که به خود اختصاص داده‌اند قیمت کمی دارند، به همین دلیل شیائومی اکنون طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

با عرضه اخیر RedMi 2A launch شیائومی به همکاری با Leadcore پرداخت و پردازنده چهارهسته‌ای LC 1860C را به مشتری‌ها ارائه داد. عملکرد این پردازنده نه کاملا ولی تقریبا مشابه پردازنده‌های اسنپدراگون 400 و 410 بود. شیائومی به‌دلیل ارزان‌تر بودن این تراشه نسبت به اسنپدراگون به سراغ استفاده از آن رفته است. حال شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که شیائومی قصد دارد روی پردازنده ARM خود برای دیوایس‌های آینده‌اش کار کند و احتمالا اوایل 2016 شاهد این دیوایس‌ها خواهیم بود. طبق گزارشات اخیر، شیائومی همه مجوزهای موردنیاز برای اضافه کردن یک شریک دیگر در راستای تولید تراشه را نیز کسب کرده است. این شرکت با استخدام رئیس بخش تجارت چین شرکت کوالکام، Wang Xiang، قطعا به دنبال تولیداتی قابل ملاحظه در این زمینه است.

 

image

 

 

اگر شیائومی هم مثل هوآوی اقدام به ساخت تراشه برای دیوایس‌های خود کند، قیمت تولیدات این شرکت تا جای ممکن پایین می‌آید و از این به بعد به‌جای تراشه‌های کوالکام شاهد تراشه‌های ARM این شرکت در دیوایس‌هایش خواهیم بود. اما در مورد دیوایس‌های رده‌بالا این احتمال وجود دارد که شیائومی باز هم سراغ تراشه‌های کوالکام و مدیاتک برود.

منبع: androidheadlines

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)