خانهاخبار
شرکت HTC در سراشیبی سقوط

شرکت HTC در سراشیبی سقوط

متاسفانه شرکت اچ‌تی‌سی در سراشیبی سقوط قرار دارد و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵ ضعیف‌ترین عملکرد مالی ده سال گذشته این شرکت رقم خورد. خوشبختانه آنها با تدارک پرچمداری برای پایان سال ۲۰۱۵ در صدد جبران این ضررند، اما هرچه باشد، اکنون وضعیت مالی این شرکت و ارزش سهام‌هایش در بورس وخیم است.
۱۳۹۴/۴/۲۱

تقریبا عادت کرده بودیم شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی ضرردهی داشته باشد، اما اخیرا در آمار مالی این غول تایوانی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ شاهد سوددهی‌اش بودیم. اما باردیگر ورق برگشت و اچ‌تی‌سی در سراشیبی سقوط قرار گرفت و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵ ضعیف‌ترین عملکرد مالی در ده سال گذشته را از خود به جای گذاشت.

 

image

 

در حقیقت اکنون اچ‌تی‌سی در بازار بورس ۱۷.۳۰ میلیون سهم دارد که ارزش هرکدام از این سهم‌ها به ۲.۲۱ دلار رسیده است. این رقم برابر ارزش سهم‌های این شرکت در مارس ۲۰۰۴ است. متاسفانه ضرردهی این شرکت همچنان ادامه دارد و دیگر شگفت‌زده نمی‌شویم اگر اچ‌تی‌سی در ضرردهی رکوردی دیگر به ثبت برساند! شاید اصلی‌ترین دلیل این سقوط را بتوان گوشی HTC One M9 دانست. این گوشی زیبا متاسفانه نتوانست برای اچ‌تی‌سی سودآور باشد و در بازار عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

 

image

HTC One M9 را می‌توان مقصر اصلی ضرردهی اچ‌تی‌سی دانست

 

البته باید قبول کنیم در ماه‌های اخیر بازار گوشی‌ها و تبلت‌ها نیز نسبت به گذشته با استقبال کمتری روبرو بوده است و تنها شرکت‌هایی که در این بین سود زیادی به جیب زده‌اند اپل و سامسونگ بوده‌اند. ناگفته نماند اچ‌تی‌سی برای حضور فعال در بازار چین بسیار تلاش کرد، اما با وجود معرفی پرچمداران مختلف در چین نیز نتوانست سود چندانی به دست بیاورد.

خوشبختانه مسئولان اچ‌تی‌سی از این عملکرد ضعیف آگاه‌اند و در تلاش‌اند با ارائه پرچمداری دیگر در اواخر سال ۲۰۱۵ بتوانند بار دیگر به سوددهی برسند. اما آیا پرچمدار جدید می‌تواند برای اچ‌تی‌سی سودآور باشد و روزهای خوشی برای این شرکت دوست‌داشتنی رقم بزند؟ امیدواریم چنین باشد!

منبع: phoneArena

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۲۳
فقط SONY.

farhad

۱۳۹۴/۴/۲۱
واقعا گوشی M9 یک عقب گرد و مایه ضرر و عقب موندن این شرکت در مقابل سامسونگ و اپل و حتی هواوی شده!!! ظاهری بسیار زیبا اما بدون هیچ تغییری در خصوصیات کلیدی!!! و با صفحه نمایشی در حد galaxy s2 سامسونگ!!!

reza.mllt

۱۳۹۴/۴/۲۱
ایشاله ازین بحران خارج بشه،اگر نباشد دیگه باید رفت سراغ اپل و بلک بری