خانهاخبار
همه چیز درباره هک شدن سونی

همه چیز درباره هک شدن سونی

جی اس ام: شاید تا امروز شنیده اید که سونی طی یکی دو هفته گذشته مورد حمله هکرها قرار گرفته و هکرها موفق به نفوذ به سرورهای این کمپانی شده اند.
۱۳۹۳/۹/۱۹

جی اس ام: شاید تا امروز شنیده اید که سونی طی یکی دو هفته گذشته مورد حمله هکرها قرار گرفته و هکرها موفق به نفوذ به سرورهای این کمپانی شده اند.

 

در حمله اول سونی پیکچر (Sony Picture) هک شد. کارکنان سونی در دفتر این کمپانی با تصویر زیر بر روی کامپیوترهای خود روبرو شدند. هکرها توانستند 5 فیلم ساخت این کمپانی را که هنوز اکران نشده اند را استخراج کنند. بعد از این هکرها این 5 فیلم را برای دانلود در دسترس کاربران اینترنتی قرار دادند. نام این فیلم ها “Fury”، “Annie”، “Mr. Turner”، “Still Alice” و “To Write Love on Her Arms بود. این هک ضرر زیادی به اکران این فیلم ها وارد کرد در این مدت فیلم “Fury”  یک میلیون و 200 هزار بار دانلود شد که بیشترین دانلود را در بین این فیلم ها داشته است.

 

 

image

 

سخنگوی سونی در مورد این هک گفته بود: "سرقت از محتوای سونی پیکچرز یه موضوع جنایی است و ما مشغول کار با مراجع قانونی هستیم تا آن ها را پیدا کنیم".

 

به نظر می رسد که این تنها حرکت هکرها بر علیه سونی نبوده زیرا بعد از این سرقت هکرها در پاسخ ایمیل سایت Verge گفته بودند که "ما برابری می خواهیم اما سونی این برابری را نمی خواهد و به همین خاطر این نبرد ادامه خواهد داشت."

 

 

image

 

رفتار هکرهایی که سونی را مورد حمله قرار داده اند، حکایت از جنگی طولانی بین سونی و این هکرها دارد. این تیم حک کننده که خود را GOP نامیده اند در توییت مستقیمی که به مدیر سونی ارسال کرده بودند، او و تمام سونی را "جنایکار" خوانده اند.

 

این هکرها ادعا کرده اند که سونی درب های خود را به روی هر کسی باز می کند و این کار به هکرها این امکان را می دهد تا با کمک کسانی که در سونی کار می کنند به سرورهای داخلی سونی نفوذ کنند.

 

اما موضوع جنجالی برای سونی این نیست که یک هک ساده رخ داده و چند فیلم که هنوز اکران نشده اند در دسترس عموم قرار گرفته باشد. بدترین قسمت ها هنوز مانده اند.

 

یکی از بدشانسی ها برای سونی این است که این هکرها تهدید کرده بودند که اگر به درخواست آن ها پاسخ منطقی داده نشود اسنادی که به دست آورده اند را در اینترنت منتشر خواهند کرد. این هکرها به وعده خود عمل کرده و اولین سند خود را 8 روز قبل منتشر کردند. این سند که توسط هکرها منتشر شده شامل مواردی از جمله دستمزد مدیران ارشد سونی، اطلاعات مالی شرکت و در ضمن آدرس و مشخصات کارکنان سونی می شود.

 

 

image

 

یکی دیگر از اسناد مهمی که توسط این گروه هکر منتشر شده یک فایل فشره است که شامل لیست بزرگی از اکسل ها است که پسور تمام سرورها و کلیدهای لاگین کردن در سونی است.

 

گفته شده بود که ردپایی از کره شمالی در این هک وجود دارد اما در جستجوی اخیر FBI مشخص شده که این موضوع هیچ ارتباطی با کره شمالی ندارد.

 

به هر حال به نظر نمی رسد که کار سونی با هکرها به این زودی ها تمام شود و باید منتظر ارائه اسناد جدیدی از این شرکت باشیم.

 

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (39 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۸
سلام اگه ربطی به گوشی نداره. چرا مدیران سونی همه از گوشی های بلک بری استفاده میکنن در حال حاضر؟ علتش امنیت سرورهای بلک بری پس به گوشیم ربط داره.

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۹
اصن ربطی به گوشی نداره بعضیا خوشحال میشن بعضیا ناراحت...کره شمالی می خواست فیلم the interview پخش نشه که پخش شد...بحثش کاملا سیاسیه سونی پیکچرز فقط وسیله بوده!

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۳
هکر ها یک اصطلاح دارند که میگه .. یا من بازی یا بازی خراب.. اینم داره از این اصطلاح پیروی میکنه... این بات ها در جاهای دیگر کارهای عظیمی کردند... فقط بدونید این آخرین حمله نیست و مطمئن باشید تا سال آینده چندین میلیون کامپیوتر و سرور به این بات نت ها آلوده میشوند

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲
من واقعا متاسفم واسه اون بچه ها که هنوز نفهمیدن که این خبرهیچ ربطی به موبایل نداره.... د اخه کوچولو تو که هنو منتظری نمره کارنامتو نشون بدی گوشی بخرن واست نظر نده... سونی پیکچرز یکی از بزرگترین شرکت های فیلم سازیه... چه ربطی به گوشی سونی. اپل. اچ تی سی داره که میاین میگین just felan... میگن ما چرا جهان سومی ایم.... -_-

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲
سونی پیکچرز ژاپنی!نه امریکایی