خانهاخبار
نتایج بنچمارک تراشه A18 خبر از بهبود قابل توجه آن می‌دهند

نتایج بنچمارک تراشه A18 خبر از بهبود قابل توجه آن می‌دهند

به تازگی نتایج بنچمارک تراشه سری آيفون ۱۶ فاش شده که بهبود چشمگیر عملکرد پردازشی آن را نشان می‌دهند.

۱۴۰۳/۱/۷

اپل در حال آماده‌سازی برای معرفی نسل جدید سری پرچمدار خود یعنی سری آيفون ۱۶ است که به تراشه A18 مجهز خواهد شد. گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این تراشه با پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه پردازش‌های هوش مصنوعی On-Device و ماشین یادگیری همراه خواهد شد. 

طبق شایعات قبلی، آیفون ۱۶ و آيفون ۱۶ پلاس از تراشه A18 بهره خواهند برد در حالی که مدل‌های پرمیوم آيفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به تراشه A18 پرو مجهز خواهند شد.

iphone.jfif

ظاهرا تراشه A18 در حال گذراندن مراحل تولید آزمایشی و تست‌های فنی است. این تراشه بر پایه فرآیند ۳ نانومتری بهبودیافته N3E‌ شرکت TSMC توسعه داده خواهد شد. به طور کلی، نسل جدید یک فرآیند تولید تنها بهبودهایی را در زمینه بهبود مصرف انرژی و پایداری عملکرد به ارمغان می‌آورد و چندان تاثیری بر عملکرد فنی آن ندارد. در این رابطه، اپل احتمالا به جای بالا بردن فرکانس هسته‌ها قابلیت‌های جدیدی را به سخت‌افزار خود اضافه خواهد کرد.

حالا به تازگی نتایج بنچمارک تراشه A18 در شبکه اجتماعی چینی Weibo‌ به اشتراک گذاشته شده که بهبود قابل توجه آن در مقایسه با نسل قبلی را نشان می‌دهند. این تراشه در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ و ۶ ثبت شده است. شایان ذکر است که تراشه A18 لیست‌شده در گیک‌بنچ نسخه پیش‌تولید و آزمایشی آن است. 

A18 CPU.jfif

در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۶، تراشه A18 به ترتیب امتیازهای ۲۸۲۲ و ۸۵۷۱ را به خود اختصاص داده است. این نتایج بهبود قابل توجه تراشه جدید اپل در مقایسه با A17 پرو را نشان می‌دهند. در گیک‌بنچ ۵ نیز تراشه A18 امتیازهای ۲۵۷۱ (تک هسته‌ای) و ۷۳۵۹ (چند هسته‌ای) را کسب کرده است. 

نقطه‌قوت تراشه‌های اختصاصی اپل عملکرد خیره‌کننده آن‌ها در بخش پردازش‌های گرافیکی است. حالا به نظر می‌رسد تراشه A18 نیز با پردازنده گرافیکی قدرتمندی همراه خواهد شد.

A18 GPU.jfif

بنچمارک فاش‌شده از تراشه موجود در سری آيفون ۱۶ نشان داده که پردازنده گرافیکی این سخت‌افزار در مقایسه با نسل قبلی تا ۳۰ درصد قوی‌تر خواهد شد. در این راستا، انتظار می‌رود که پردازنده گرافیکی A18 در اجرای بازی‌های مختلف موفق ظاهر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)