خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۵ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۱۵ میلیون تومان (اردیبهشت ۱۴۰۳)

بهترین گوشی بازار تا ۱۵ میلیون تومان چیست؟ در این مقاله به معرفی بهترین گوشی‌های موبایلی که می‌توانید بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید، می‌پردازیم.

۱۴۰۳/۱/۲۰

با توجه به نوع برند، سخت افزار، نرم افزار، صفحه نمایش و طراحی، قیمت گوشی‌های موبایل متفاوت است. برندهایی نظیر سامسونگ و شیائومی هم با تولید محصولات مختلف، دست کاربران در این کالای محبوب و اساسی باز گذاشته‌اند.

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ

با این حال، این تنوع بالا می‌تواند پیامدهای منفی هم داشته باشد؛ چرا که در برخی از مدل‌ها شاهد شباهت در بخش سخت افزار یا قابلیت‌های نرم افزاری هستیم و چنین شرایطی، به‌طور قطع انتخاب را برای خریداران سخت می‌کند. به همین منظور، در ادامه متناسب با هر کاربری، به معرفی بهترین گوشی‌های بازه قیمتی مذکور در مقابلتان قرار خواهد گرفت.

فهرست بهترین گوشی‌های موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

اگر به دنبال گوشی با طراحی زیبا و کارایی بالا هستید؛ Motorola Moto Edge 40 Neo

فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه گوشی را داشته باشید، به‌طور قطع طراحی ظاهری آن حرف اول را می‌زند. موتو اج ۴۰ نئو یک میان‌رده خوش قیمت از شرکت محبوب موتورولا است که از طراحی زیبایی بهره می‌برد. کیفیت ساخت مورد دیگری است که هنگام به‌دست گرفتن این محصول آن را احساس خواهید کرد.

گوشی موتورولا موتو edge 40 neo

در پنل جلویی این میان‌رده نمایشگری ۶.۵۵ اینچ از نوع P-OLED قرار دارد که از رزولوشن +Full HD بهره می‌برد. از دیگر نکات مثبت این صفحه نمایش می‌توان به نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و لبه‌های منحنی اشاره کرد.

به غیر بخش طراحی، موتو Edge 40 Neo از مشخصات فنی مطلوبی بهره می‌برد. در قلب این میان‌رده تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7030 به‌کار رفته است که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC3 می‌شود. این تراشه گزینه مناسبی برای انجام کارهای روزمره و نیمه سنگین به‌شمار می‌رود.

در پنل پشتی اج ۴۰ نئو یک ماژول دوربین دوگانه به چشم می‌خورد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. حفره پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت موتورولا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در گوشی جذاب خود استفاده کرده که قابلیت شارژ با حداکثر توان ۶۸ وات دارد. اگر طراحی زیبایی و خوش دستی اولویت مهمی برایتان به حساب می‌آید، گوشی موتورولا موتو Edge 40 Neo انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

اگر دوربین و پشتیبانی نرم افزاری برایتان اهمیت دارد؛ سامسونگ گلکسی A54

سامسونگ یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید گوشی‌های میان‌رده است. گلکسی A54 یکی از محصولات محبوب و پرفروش این شرکت به حساب می‌آید که با توجه به مشخصات فنی خود، ارزش خرید بالایی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A54

گلکسی A54 از طراحی نسبتا ساده، ولی مدرن بهره می‌برد و از متریال باکیفیت شیشه و پلاستیک به تولید می‌رسد؛ در واقع برای اولین بار سامسونگ از پنل شیشه‌ای در محصول میان‌رده خود استفاده کرده است. برخورداری از استاندارد IP67 هم سبب می‌شود تا عمق ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب دوام آورد.

در بخش نمایشگر این دستگاه شاهد پنل Super AMOLED با وضوح +Full HD هستیم که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این نمایشگر می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشن شود که کاربران زیر نور مستقیم خورشید مشکلی نداشته باشند.

انتخاب سامسونگ برای سخت افزار Galaxy A54 تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ است که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و از سرعت مناسبی برای انجام کارهای روزمره بهره می‌برد. همچنین مجموعه سخت افزاری این دستگاه با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 تکمیل می‌شود.

در پنل پشتی آی ۵۴ سه بیرون‌زدگی دوربین به چشم می‌خورد که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو.

دوربین‌های این میان‌رده سامسونگ در شرایط نوری مختلف، توانایی بسیار مطلوبی در ثبت عکس‌های باکیفیت و شفاف دارند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم امکان فیلمبرداری 4K را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ برای Galaxy A54 همچنان از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است؛ باتری لیتیوم پلیمری که از شارژ سریع با حداکثر توان ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

در مجموع اگر به دنبال بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ هستید و کیفیت دوربین برایتان مسئله مهمی تلقی می‌شود، گلکسی A54 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

انتخاب جایگزین: سامسونگ گلکسی A35

گلکسی A35 جدیدترین میان‌رده سامسونگ است که بسیاری از مشخصات فنی خود را از گلکسی A54 به ارث برده است.

گوشی موبایل گلکسی A35

در بخش پنل جلویی Galaxy A35 یک نمایشگر ۶.۶ اینچ بدون ناچ از نوع Super AMOLED قرار گرفته که از وضوح +Full HD و نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین این پنل می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشن شود که برای کار کردن زیر نور مستقیم خورشید کاملا مناسب به حساب می‌آید.

سامسونگ A35 از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند؛ تراشه‌ای که شامل یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 می‌شود.

در پنل پشتی A35 هم می‌توان سه لنز دوربین را مشاهده کرد که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو. حفره داخل نمایشگر هم از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این میان‌رده می‌تواند تا یک روز کامل شارژدهی داشته باشد. با این حال، سرعت شارژ مجدد دستگاه با توجه به توان ۲۵ واتی چندان مطلوب نیست و باید آداپتور آن را هم جداگانه خریداری کنید.

اگر به دنبال گوشی با سخت افزار مناسب بازی هستید؛ شیائومی پوکو X6

سری محصولات پوکو همیشه پای ثابت بسیاری از کاربران برای انتخاب گوشی‌های گیمینگ هستند. اگر به‌تازگی قصد ورود به دنیای بازی‌های ویدیویی شده‌اید و Xiaomi Poco X6 گزینه مناسبی تا ۱۵ میلیون تومان به حساب می‌آید.

گوشی شیائومی پوکو X6

برای هرچه بهتر اجرا کردن بازی‌ها، پوکو ایکس ۶ به تراشه جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون 7s نسل ۲ مجهز شده است. تراشه‌ای ۴ نانومتری که قدرت پردازشی خود را از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دریافت می‌کند.

مجموعه سخت افزار این میان‌رده هم با پردازنده گرافیکی Adreno 710 تکمیل می‌شود تا به راحتی از پس اجرای بازی‌های سنگین یا امور روزمره برآید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که نباید از X6 پوکو توقع عملکردی در سطح X6 Pro داشته باشید.

در بخش نمایشگر این دستگاه یک پنل AMOLED با عمق رنگ ۱۲ بیت قرار گرفته که قطر ۶.۶۷ اینچ دارد تا فضای کافی در اختیار کاربران قرار بگیرد. رزولوشن این صفحه نمایش 1.5K معادل ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل در نظر گرفته شده و از تراکم ۴۴۶ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد.

چنین مشخصات فنی در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بیشینه روشنایی ۱۸۰۰ نیت باعث می‌شود تا محتوا با کیفیت، جزئیات و خوانایی بالایی به نمایش درآید.

در پنل پشتی سه بیرون‌زدگی دوربین به چشم می‌خورد که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود تا کاربران به طیف گسترده‌ای از امکانات هنگام عکاسی دسترسی داشته باشند. در حفره پنل جلویی هم می‌توان به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دوربین سلفی اشاره کرد که قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه دارد.

در نهایت باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو X6 با استفاده‌های سبک می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. همچنین آداپتور شارژ ۶۷ وات داخل جعبه این دستگاه وجود دارد و می‌تواند طی ۴۴ دقیقه به شارژ کامل برسد.

اگر ماندگاری باتری برایتان اهمیت دارد؛ Honor X9b

کیفیت بالای محصولات آنر را می‌توان با محصولات موفق و پرفروش آن تایید کرد. گوشی‌های سری ایکس آنر، دستگاه‌های اقتصادی و میان‌رده این شرکت چینی هستند که در بازه‌های قیمتی مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

گوشی آنر Honor X9b

در بخش طراحی X9b می‌توان امتیاز بالایی را به این دستگاه داد. استفاده از چرم مصنوعی در پنل پشتی احساس لوکس و باکیفیت بودن را به کاربر منتقل می‌کند.

این میان‌رده ابعاد بزرگی دارد، اما به‌لطف انحنای دو پنل جلو و پشت به خوبی در دست قرار می‌گیرد. همچنین از دیگر نکات مثبتی که در بخش کیفیت ساخت به آن باید اشاره کنیم، برخورداری از استاندارد IP53 است که دستگاه را در برابر پاشش آب و نفوذ ذرات مقاوم می‌کند.

در بخش نمایشگر آنر X9b یک پنل ۶.۷۸ اینچ از نوع AMOLED دارد که تا یک میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. نسبت تصویر به بدنه این دستگاه ۱۹.۵ به ۹ است که باعث می‌شود با صفحه نمایش نسبتا کشیده سروکار داشته باشیم. در نهایت وضوح این نمایشگر ۱۲۲۰ در ۲۶۵۲ پیکسل است که محتوا را با جزئیات مطلوبی نمایش می‌دهد. همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم سبب می‌شود تا این صفحه نمایش از سرعت بالایی برخوردار باشد.

وظیفه امور پردازشی در این گوشی بر عهده تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۱ است که از یک پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی Adreno 710 وظیفه پردازش‌های سه بعدی را برعهده دارد.

در پنل پشتی Honor X9b یک ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ مشاهده می‌شود که فضای زیادی را به خود اختصاص داده است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو مجموعه لنزهای این دستگاه هستند. دوربین سلفی هم از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت آنر ایکس ۹ بی باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که ماندگاری باتری بالایی دارد. اگر کاربری هستید که مدت طولانی را در بیرون از منزل سپری می‌کنید،‌ با خرید X9b آنر نگرانی بابت تمام شدن شارژ گوشی نخواهید داشت. همچنین این دستگاه از شارژ سریع ۳۵ وات پشتیبانی می‌کند.

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان سعی کردیم تا دستگاه‌هایی را معرفی کنیم که ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند نیازهای کاربران را برطرف کنند.

دستگاه‌هایی که در بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان قرار گرفته‌اند، گزینه مناسبی برای کاربری‌های نیمه سنگین و روزمره هستند و از نظر دوربین هم عملکرد مطلوبی دارند. به‌نظر شما بهترین گوشی که می‌توانید تا ۱۵ میلیون تومان چیست؟ در بخش نظرات می‌توانید پاسخ خود با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان از ماندگاری باتری چیست؟

گوشی آنر X9b با برخورداری از باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ماندگاری باتری بالایی دارد و می‌تواند با استفاده‌های سبک تا ۲ روز شارژ نگه‌دارد.

بهترین گوشی تا ۱۵ میلیون تومان از نظر آپدیت‌های نرم افزاری چیست؟

اگر پشتیبانی نرم افزاری و تعداد آپدیت‌ها برایتان اهمیت دارد، سامسونگ گلکسی A54 گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این میان رده تا ۵ سال آپدیت‌های نرم افزاری دریافت می‌کند که شامل ۴ نسخه از سیستم‌عامل اندروید و تا ۵ سال هم به‌روزرسانی‌های اینترنتی می‌شود.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)