خانهمقاله‌ها
۶ ویژگی برتر HyperOS که گوشی شما را متحول می‌کند

۶ ویژگی برتر HyperOS که گوشی شما را متحول می‌کند

HyperOS، سیستم‌عامل شیائومی، با قابلیت‌های شگفت‌انگیز و رابط کاربری جذاب، تجربه‌ی کاربری شما را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد. در این مقاله، به بررسی ۶ ویژگی برتر HyperOS می‌پردازیم که عاشقشان خواهید شد.
 

۱۴۰۳/۱/۱۸

تجربه‌ای بی‌نظیر با HyperOS: سفری به دنیای هوشمندی و زیبایی

تجربه‌ای بی‌نظیر با HyperOS

HyperOS، فرزند جدید شیائومی، با قابلیت‌های جدیدی که تجربه‌ی کاربری شما را به سطح بالاتری می‌برد، سروصدا به پا کرده است. این برند برای ارائه‌ی تجربه‌ای روان و سبک با قابلیت‌های اضافی، تغییرات قابل توجهی در هسته‌ی سیستم عامل خود اعمال کرده است.

اما با وجود بسیاری از قابلیت‌های موجود، چه چیزی باعث برجسته شدن HyperOS می‌شود؟

فرقی نمی‌کند که اکنون دستگاه شیائومی با HyperOS داشته باشید یا مشتاقانه منتظر ارتقاء به سیستم عامل جدید باشید، در ادامه به ۶ قابلیت برتر هایپراواس اشاره خواهیم کرد که باعث می‌شود عاشق گوشی خود شوید.

طراحی دلخواه صفحه‌ی قفل گوشی در هایپراواس

طراحی دلخواه صفحه‌ی قفل گوشی با هایپراواس

اگر از صفحه‌ی قفل قدیمی و خسته‌کننده‌ی گوشی خود خسته شده‌اید، رابط کاربری جدید HyperOS این روند را کاملاً تغییر می‌دهد.

شخصی‌سازی گسترده‌ی صفحه‌ی قفل، یکی از مهم‌ترین تغییرات بصری در این سیستم‌عامل جدید به شمار می‌رود که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

این امکان با ارائه‌ی طرح‌های مختلف، فونت‌ها و استایل‌های متنوع برای ساعت، در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین، می‌توانید رنگ فونت‌ها را تغییر دهید و از افکت عمق (depth effect) استفاده کنید تا ساعت و تاریخ در صفحه‌ی قفل، پشت تصویر پس‌زمینه قرار بگیرند.

این افکت عمق زمانی که از عکس شخصی خود به عنوان تصویر پس‌زمینه استفاده می‌کنید، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

۳ استایل مختلف برای صفحه‌ی قفل با هایپراواس

۳ استایل مختلف برای صفحه‌ی قفل با هایپراواس

با HyperOS می‌توانید از بین سه استایل مختلف برای صفحه‌ی قفل، شامل «Classic»،  «Rhombus» و «Magazine» انتخاب کنید.

استایل «Classic» یک صفحه‌ی قفل مینیمالیستی را به شما ارائه می‌دهد که زمان، تاریخ و اطلاعات آب‌و‌هوا را نمایش می‌دهد، با این حال، چندین استایل مختلف برای ساعت و تاریخ در اختیارتان قرار می‌دهد. امکانات اصلی شخصی‌سازی در دو استایل دیگر صفحه‌ی قفل، یعنی «Rhombus» و «Magazine» نهفته است.

با این استایل‌ها و گزینه‌های متنوع شخصی‌سازی، می‌توانید یک صفحه‌ی قفل کاملاً شخصی‌سازی‌شده برای خود ایجاد کنید.

 صفحه‌ی قفل کاملاً شخصی‌سازی‌شده با hyperos

صفحه‌ی قفل در HyperOS شباهت زیادی به آیفون‌ها دارد. شیائومی این ویژگی را به خوبی اجرا کرده است و امیدواریم آن‌ها همچنان به بهبود آن در به‌روزرسانی‌های بعدی ادامه دهند.

گالری در HyperOS؛ هوشمندتر و بهتر 

گالری در HyperOS؛ هوشمندتر و بهتر

با اینکه ظاهر برنامه‌ی گالری در HyperOS تغییرات چندانی نکرده است، اما قابلیت‌های کاربردی جدیدی به آن اضافه شده است.

  • آیکون جدید گالری: در نگاه اول یا حتی دوم، تغییر جزئی در آیکون گالری چندان به چشم نمی‌آید. به عنوان مثال، خورشید در آیکون برنامه به سمت چپ منتقل شده است، اما این تغییر چندان قابل توجه نیست.
  • برش هوشمند عکس: قابلیت جدید و کاربردی گالری، «smart photo cutout» است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید سوژه‌ی اصلی تصویر را جدا کنید. برای این کار، کافی‌ست انگشت خود را روی سوژه نگه دارید و سپس آن را کپی، ذخیره یا برای کسی ارسال کنید. این قابلیت برای حذف یا تغییر پس‌زمینه بسیار کاربردی است.

 

قابلیت جدید smart photo cutout در هایپراواس

 

  • تغییر پس‌زمینه: اگر می‌خواهید پس‌زمینه‌ی متفاوتی برای عکس خود انتخاب کنید، کافی‌ست انگشت خود را روی تصویر نگه دارید، سه نقطه عمودی را انتخاب کنید و روی «Change background» ضربه بزنید. سپس، پس‌زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و روی «Save» کلیک کنید.
تغییر پس‌زمینه تصویر در hyperOS
  • منوی پایین و تب «Recommended» جدید: متوجه خواهید شد که گزینه‌های گالری به پایین منتقل شده‌اند و یک تب جدید به نام «Recommended» اضافه شده است. این تب شامل تمام گزینه‌هایی است که در MIUI پس از ضربه زدن روی سه نقطه عمودی در گوشه‌ی بالا سمت راست مشاهده می‌کنید. اما ویژگی جدید این بخش، قابلیت «ID» است که به شما در ساخت برچسب‌ها و عکس‌های شناسنامه‌ای کمک می‌کند.

ناچ پویا: ارتقای زیبایی‌شناسی گوشی‌های هوشمند

ناچ جزیره‌ای در HyperOS

داینامیک آیلند (Dynamic Island)، در آیفون‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است و به همین دلیل، برندهای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز سعی می‌کنند این ویژگی را به روش خود ادغام کنند. ریلمی آن را Mini Capsule می‌نامد و وان‌پلاس نیز اخیراً با عرضه‌ی OxygenOS 14 به این جمع پیوسته است.

شیائومی همچنین نسخه‌ی خاص خود از داینامیک آیلند را تحت عنوان HyperOS ارائه کرده است. اگرچه نام رسمی برای آن وجود ندارد، بسیاری آن را «ناچ پویا» می‌نامند.

می‌توانید عملکرد ناچ پویا را هنگام اتصال شارژر، روشن‌شدن حالت صرفه‌جویی در باتری، فعال کردن Do Not Disturb، تغییر به حالت سکوت (silent) یا روشن‌کردن هات‌اسپات مشاهده کنید.

در حال حاضر، این ویژگی کاربرد چندانی ندارد، اما داشتن المان‌های بصری زیبا، خوشایند است.

کنترل‌سنتر (Control Center)؛ خلوت‌تر و بهتر

کنترل‌سنتر (Control Center)؛ خلوت‌تر و بهتر در هایپراواس

کنترل‌سنتر گوشی، جایی است که افراد معمولا بیشترین مراجعه به آن دارند. خبر خوب این است که HyperOS چندین تغییر خوب در این بخش ایجاد کرده است.

باز کردن کنترل‌سنتر گوشی همچنان به کشیدن انگشت به پایین از گوشه‌ی بالا-راست نیاز دارد. به محض انجام این کار، به سرعت متوجه خواهید شد که تمام برچسب‌های آیکون‌ها ناپدید شده‌اند.

این یک باگ نرم‌افزاری نیست، بلکه یک حرکت استراتژیک از شیائومی برای ایجاد ظاهری مینیمالیستی در Control Center است.

شیائومی به عمد این کار را انجام داده است تا ظاهری تمیزتر به کنترل‌سنتر بدهد، اما این موضوع می‌تواند برای افراد کم‌اطلاع از تکنولوژی، ناخوشایند شود؛ چنین کاربرانی ممکن است در استفاده از میان‌بر‌های کنترل‌سنتر با مشکل مواجه شوند.

خوشبختانه، شما می‌توانید این ویژگی را با استفاده از گزینه‌ی «Don’t Show Icon Labels» و مراحل زیر، غیر فعال کنید. 

  1. ابتدا به تنظیمات (Settings) گوشی بروید. 
  2. سپس، وارد بخش اعلان‌ها و نوار وضعیت (Notifications & Status Bar) شوید. 
  3. در نهایت، به راحتی می‌توانید برچسب‌های آیکون‌ها را برگردانید.

مرکز کنترل در هایپراواس دارای آیکون‌های بزرگ‌تر برای دید بهتر است. تغییر مهم دیگر این است که همه آیکون‌ها در یک صفحه‌ی قابل اسکرول قابل مشاهده هستند.

شیائومی یک میان‌بر پخش‌کننده‌ی موسیقی را به مرکز کنترل اضافه کرده است که می‌تواند برای دوستداران موسیقی مفید باشد.

یکی دیگر از تغییرات مفید در کنترل‌سنتر HyperOS این است که با ضربه زدن و نگه داشتن آیکون Wi-Fi، گزینه‌های Wi-Fi در یک پنجره‌ی کوچک پاپ‌آپ ظاهر می‌شوند. این مورد برای بلوتوث و سایر میان‌برهای Control Center نیز صادق است.

بهبود ویژگی چندوظیفگی (Multitasking)

چندوظیفگی در HyperOS نسبت به MIUI بسیار بهتر عمل می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از آیکون‌های میان‌بر، بین صفحه‌نمایش‌های تقسیم‌شده (split screen) جابجا شوید یا پنجره‌ی برنامه‌ی شناور (floating app) را ببندید. این میان‌برها پس از ضربه‌زدن روی سه نقطه در پنجره‌ی برنامه‌ی شناور در دسترس قرار می‌گیرند.

بهبود ویژگی چندوظیفگی (Multitasking) در هایپراواس

اگر به طور مرتب از برنامه‌ها در پنجره‌ی شناور یا حالت صفحه‌نمایش تقسیم‌شده استفاده می‌کنید، این میانبرها می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند.

برخی از بهترین کاربردهایی که می‌توان آن‌ها را نام برد شامل یادداشت‌برداری در طول جلسات، چت همزمان با چندین دوست در برنامه‌های مختلف و کپی و جای‌گذاری بین برنامه‌ها است.

حذف آسان برنامه‌های اضافی (Bloatware) در هایپراواس

حذف آسان برنامه‌های اضافی (Bloatware) در هایپراواس

سال‌ها انتظار و شکایت‌های بی‌وقفه، سرانجام نتیجه دادند. HyperOS به شما امکان می‌دهد تا اکثر برنامه‌های پیش‌فرض، که با نام Bloatware نیز شناخته می‌شوند، را حذف کنید.

این مشکل تنها مختص به گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی نیست؛ بلکه گوشی‌های پرچمدار این شرکت نیز با حجم زیادی از برنامه‌های اضافی عرضه می‌گردند.

با HyperOS، اکنون می‌توانید به راحتی اکثر برنامه‌های پیش‌نصب‌شده، از جمله برنامه‌های سیستم را برای آزادسازی فضای ذخیره‌سازی بیشتر، حذف کنید. این کار همچنین ممکن است باعث بهبود عملکرد دستگاه شود.

سخن نهایی

شیائومی زمان و تلاش زیادی را صرف توسعه‌ی HyperOS از پایه کرده است. این سیستم‌عامل چند گیگابایت سبک‌تر از MIUI بوده و با انیمیشن‌های روان‌تر، احساس سرعت و واکنش‌پذیری بالاتری را القا می‌کند.

غول فناوری چین با این سیستم‌عامل جدید، در حال تلاش برای توسعه‌ی یک اکوسیستم یکپارچه است که در آن، تمام محصولات شیائومی بتوانند به‌طور عمیقی به یکدیگر متصل شوند و یک اکوسیستم قدرتمند را شکل دهند. 

به نظر شما کدام ویژگی یا ویژگی‌های HyperOS کاربردی‌تر و جالب‌تر هستند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول 

HyperOS چه تفاوتی با MIUI دارد؟

HyperOS سیستم‌عامل جدیدی است که شیائومی از پایه توسعه داده است. این سیستم‌عامل چند گیگابایت سبک‌تر از MIUI بوده و با انیمیشن‌های روان‌تر، احساس سرعت و واکنش‌پذیری بالاتری را القا می‌کند.

آیا HyperOS امن است؟

شیائومی سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی امنیت سایبری دارد و HyperOS نیز با در نظر گرفتن امنیت کاربران توسعه یافته است. HyperOS از چندین لایه امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. با این حال، هیچ سیستم‌عاملی کاملاً امن نیست و همیشه احتمال وجود نقص‌های امنیتی وجود دارد.

آیا HyperOS به زبان فارسی هم موجود است؟

بله، HyperOS از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mehrabghaderpour@gmail.com

۱۴۰۳/۱/۲۰
سلام من نوت 11s دارم آپدیت هایپر او اس دانلود میکنم ولی میگه خطایی رخ داده و دوباره دانلود کنید میشه توضیح بدید چه کاری بکنم؟

yasharpro95@gmail.com

۱۴۰۳/۱/۲۰
گوشی من هایپر او اس گرفته ولی چیزی توی تنظیمات گالری تغییر نکرده

mahdeizare3@gmail.com

۱۴۰۳/۱/۱۹
سلام تو هایپر ،نمیشه اسم عکسهای گالری‌و تغییر داد(Rename)وRecommended توگالری من نیست گزینه اشتراک گذاری که با تب کردن و نگه داشتن روی ایکون برنامه‌ها ظاهر میشد و میشد با بلوتوث اون اپ‌رو ارسال کرد حذف شده تم‌های دانلود شده کامل روگوشی سوار نمیشه

hoseindousti25@gmail.com

۱۴۰۳/۱/۱۹
سلام خسته نباشید برای من ردمی نوت11معمولی هست هایپر اواس اومد آپدیت کردم ولی دو ویژگی نداره هایپر او اس 1تغییر پس زمینه پشت سوژه 2قابلیت پس زمینه Magazine نیست داداشم گوشیش مثل منه اون براش اومده حجم اپدیتش 3 گیگ و 600 مگابایت هست برای من1گیگ یعنی

hamid.salehi5670@gmail.com

۱۴۰۳/۱/۱۹
سلام خسته نباشید چرا خیلی برنامه ها ناسازگاری میزنه در این سیستم عاملHyperOSدر گوشیx6 poro لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم